Toon posts:

NTFS en FAT32 samen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan een 160 GB S-ata Harddisk te kopen. Nu heb ik een 80 GB IDE Harddisk.

Alsik nu de 160 GB s-ata als master erin hang en de 80GB IDE als slave, en ik installeer windows op de Master (format als NTFS), kan ik dan in windows nog mijn 80GB IDE harddisk (format als Fat32) lezen?

Dan kan ik namelijk alle data gewoon op die disk houden en dan waar gewenst overzetten, om daarna de IDE als NTFS te formatteren.

Kan dit zo?

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Waarom zou het níet kunnen? Zolang Windows 't allemaal kan lezen, dan kan 't ook prima naast elkaar draaien.

Verwijderd

Ja dat moet kunnen, levert volgens mij geen problemen op.

Je hoeft je fat32 partitie als je die wilt omzetten naar NTFS niet eens te formatteren, je kunt ze zelfs met data erop converteren naar NTFS onder windows.

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-02 22:20

PcDealer

HP ftw \o/

Ja, dat kan. Je kunt ook de HDD in meerdere partities opdelen en per partitie kijken welke systeem je gebruikt:
FAT (16)
FAT 32
NTFS
EXT 1/2/3 Linux
Of andere prut.

[ Voor 87% gewijzigd door PcDealer op 12-08-2005 12:03 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Verwijderd

Topicstarter
Ok bedankt!

• stefan001
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-01 16:26
Nu vraag ik me alleen af hoe je de sata schijf als master gaat gebruiken op een ide kabel 8)7 (snap ik uit je verhaal)

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

stefan001 schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 14:58:
Nu vraag ik me alleen af hoe je de sata schijf als master gaat gebruiken op een ide kabel 8)7 (snap ik uit je verhaal)
LOL idd. :)

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:44
(gericht aan de TS voor de duidelijkheid :P) Sata schijven gaan niet op een IDE-kabel, maar op een eigen, dunne, platte kabel. Hierdoor zijn ze altijd master. Je moederbord moet dus wel ondersteuning voor Sata bieden, door deze poorten te hebben. Als hij dat niet heeft, dan moet je dus een IDE (PATA) variant van die schijf kiezen...

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

The__Virus schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 11:16:
(gericht aan de TS voor de duidelijkheid :P) Sata schijven gaan niet op een IDE-kabel, maar op een eigen, dunne, platte kabel. Hierdoor zijn ze altijd master. Je moederbord moet dus wel ondersteuning voor Sata bieden, door deze poorten te hebben. Als hij dat niet heeft, dan moet je dus een IDE (PATA) variant van die schijf kiezen...
Of een aparte SATA controller.

Pagina: 1