Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Cylon led bar

Pagina: 1
Acties:
  • 1.370 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• SpArKy_cOoL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-07-2016

SpArKy_cOoL

een eitje ...

Topicstarter
Neen, dit is niet het zoveelste "knightrider led" topic! :O

Ik heb deze dvd box set :Y) :
Afbeeldingslocatie: http://www.ezydvd.com.au/g/i/p/224909.jpg

en zou er graag een cylon led bar (cfr. knightrider) in willen plaatsten, achter de 'Lenticular Red Eye'. B)

Ik heb uiteraard hier gezocht maar vind enkel oeroude "knightrider"-topics waarvan alle links en plaatjes verouderd zijn.

Op google heb ik op cylon led bar, centurion eye, knightrider led bar, swooshing led, red leds, ... gezocht maar ik vind ofwel een te klein printje met enkel 6 leds:
Afbeeldingslocatie: http://www.bpesolutions.com/productimages/model/Cylon.gif

of een gebogen versie die eigenlijk voor een echte Cylon Centurion helmet dient:
Afbeeldingslocatie: http://www.hyperdynelabs.com/_images/prod/img_prod_EL_cylo_1.jpg
die ik helaas niet kan gebruiken aangezien de doos plat is en niet gebogen. ;(
(Deze heeft zelfs geluidseffecten en een ingebouwde motion-sensor.)

Hier is een filmpje van hoe het in een echte Cylon helmet is ingebouwd: klik hier

Ik zou zoiets nu graag in mijn Battlestar Galactica - The Complete Epic Series (Limited Edition Cylon Head Packaging) box set willen inbouwen. Ik zoek uiteraard een oplossing die op batterij werkt met een aan/uit-schakelaar en liefst nog een snelheidsregelaar indien mogelijk.

Ik ken helaas absoluut niets van leds, printjes, solderen of electronica in het algemeen dus zoek ik een kant-en-klare oplossing. Mocht die in de handel niet verkrijgbaar zijn, dan zoek ik iemand die dit zelf kan maken, uiteraard tegen vergoeding.

Bij voorbaat dank!

Mind the gap.

• vanheemst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:23
Kijk eens op www.velleman.be onder velleman kits.
Deze kits zijn echt door dummies te bouwen (verkrijgbaar in de electronica shop).
Afhankelijk van het aantal soldeerboutjes kan je zien of het moeilijk is.

Als je er echt niet zelf aan wil beginnen, dan kan je vragen of hun het willen doen. Als je ze een beetje normaal aankijkt doen ze dat wel. Zeker bij Radio centrum in Utrecht.

Ga er gewoon langs en je zult zien dat er mogelijkheden ten over zijn.

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22-11 22:28

rdejongjr

Gnome

Zoek bij conrad op looplicht

of
http://www.floodland.nl/trein/info/elektro_2.htm

dit zijn looplichten, ik denk dat je daar beter op kunt zoeken, de meesten zijn voor maximaal 10 leds, maar met felle leds moet dat genoeg zijn

hopelijk heb je er wat aan.

En je hebt vast wel iemand in de familie die goed kan solderen (desnoods wil ik het wel doen)

[ Voor 79% gewijzigd door rdejongjr op 12-08-2005 12:17 . Reden: links werkten niet ]

• SpArKy_cOoL

SpArKy_cOoL

een eitje ...

Topicstarter
Bedankt voor de link! Helaas zijn die wat te kort :( : (link)
Afbeeldingslocatie: http://www.velleman.be/images/products/0/mk107.jpg
Ik heb 16cm x 2 cm nodig. Moest deze wat langer geweest zijn, dan was ie perfect!
rdejongjr schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 12:16:
Zoek bij conrad op looplicht

of
http://www.floodland.nl/trein/info/elektro_2.htm

dit zijn looplichten, ik denk dat je daar beter op kunt zoeken, de meesten zijn voor maximaal 10 leds, maar met felle leds moet dat genoeg zijn

hopelijk heb je er wat aan.

En je hebt vast wel iemand in de familie die goed kan solderen (desnoods wil ik het wel doen)
Bedankt voor de term 'looplichten'. Zoeken op dit woord geeft heel wat meer resultaten!
Ik ga bij m'n familie eens moeten rondvragen of er iemand tussenzit die zoiets kan. :?

[ Voor 8% gewijzigd door SpArKy_cOoL op 12-08-2005 12:30 ]

Mind the gap.

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Ik weet wel dat dat ze die hier in oss hebben, bij Ben van Dijk, daar hebben ze van die kits

maar dat is natuurlijk niet bij je in de buurt. Mischien kun je ff googlen of ze een webscop hebben!

Grtz FiXeR

• SpArKy_cOoL

SpArKy_cOoL

een eitje ...

Topicstarter
FiXeR.nl schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 12:36:
Ik weet wel dat dat ze die hier in oss hebben, bij Ben van Dijk, daar hebben ze van die kits

maar dat is natuurlijk niet bij je in de buurt. Mischien kun je ff googlen of ze een webscop hebben!

Grtz FiXeR
Bedankt voor de naam. Helaas geen shop op hun site en geen filiaal in de buurt: (SpArKy is een Belg.)
Afbeeldingslocatie: http://www.benvandijk.nl/images/filialen.gif

Moest er toevallig iemand zijn die nog zo een nieuwe gesealde Battlestar Galactica Cylon box set heeft en wilt verkopen, laat me a.u.b. iets weten. Dan kan ik mijn set vervangen in het geval ik de doos sloop bij het modden. ;)

[ Voor 30% gewijzigd door SpArKy_cOoL op 12-08-2005 12:46 ]

Mind the gap.

• oshiro
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-11 14:06

oshiro

Chill, dude.

Heb je het Knight Rider topic met de posts van The Vaporizer gezien? Ik heb het schema wat bijgewerkt zodat er minder draadbruggen in zitten enzo, hij ligt hier op mn HD, PCB en schema. Het is nog wel wat beta. Dat is er een met 16 leds, die ook nagloeien enzo. Het is wel een redelijk grote print, 12,5 bij 9 cm ongeveer. Hij werkt op 12V dus moet je wel best veel batterijen gebruiken.

“Life is tough, but it's tougher when you're stupid.” - John Wayne | Last.fm

• SpArKy_cOoL

SpArKy_cOoL

een eitje ...

Topicstarter
oshiro schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 13:28:
Heb je het Knight Rider topic met de posts van The Vaporizer gezien? Ik heb het schema wat bijgewerkt zodat er minder draadbruggen in zitten enzo, hij ligt hier op mn HD, PCB en schema. Het is nog wel wat beta. Dat is er een met 16 leds, die ook nagloeien enzo. Het is wel een redelijk grote print, 12,5 bij 9 cm ongeveer. Hij werkt op 12V dus moet je wel best veel batterijen gebruiken.
Dit topic of deze?

Zoals ik reeds in TS meldde zijn dit oeroude topics (2002-2003) waarvan de plaatjes en links het niet meer doen. Bovendien ben ik met schema's van printplaatjes niets aangezien ik daar geen gouda van gegeten heb.

[ Voor 22% gewijzigd door SpArKy_cOoL op 12-08-2005 14:21 ]

Mind the gap.

Verwijderd

oshiro schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 13:28:
ik kan ook geen links bekijken

• M-ThijZ
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-11 19:56

M-ThijZ

Riding on Rails

Ik heb een looplicht gemaakt met 28 LED's.

Software en schema: http://m-thijz.com/pws/file/
Stukje video: http://m-thijz.com/pws/mov/

Stelt niet veel voor, printje is ook erg klein te houden.

Als het je wat lijkt kun je het wel door iemand laten bouwen, anders kan ik er misschien een vrije zaterdagmiddag mee vullen.

Werkt op 5V.

Ik moet er wel even bij zeggen dat het schema wat online staat een oudere versie is. Zelf heb ik wat aanstuur-weerstandjes voor de torretjes gezet, en natuurlijk nog een weerstandje erachter. Zodat ik de LED's niet met 3,5V belast.

[ Voor 26% gewijzigd door M-ThijZ op 12-08-2005 23:08 ]

• madwizard
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-10-2024

madwizard

Missionary to the word of ska

SpArKy_cOoL schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 12:26:
Bedankt voor de link! Helaas zijn die wat te kort :( : (link)
[afbeelding]
Ik heb 16cm x 2 cm nodig. Moest deze wat langer geweest zijn, dan was ie perfect!
Je zou ook 2 van deze kunnen gebruiken en dan aan elkaar koppelen (kan volgens mij met een paar draadjes tussen de 2 prints).

www.madwizard.org

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-11 21:17
De truuk van dat cylon looplicht is dat er steeds drie leds tegelijk aan zijn.

Het originele 'oog' bestaat uit 33 leds
The cylon eye has 33 lights. The first one lights and then the second one lights and finally the third one lights. As the fourth one powers up the first one fades out. As the fifth one powers up the second one fades out. This gives an animated trailing effect.
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/guidomennen/eye.jpg

[ Voor 57% gewijzigd door Sine op 13-08-2005 11:56 ]

Repareren doe je zo.

Verwijderd

M-ThijZ schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 23:01:
Ik heb een looplicht gemaakt met 28 LED's.

Software en schema: http://m-thijz.com/pws/file/
Stukje video: http://m-thijz.com/pws/mov/

Stelt niet veel voor, printje is ook erg klein te houden.

Als het je wat lijkt kun je het wel door iemand laten bouwen, anders kan ik er misschien een vrije zaterdagmiddag mee vullen.

Werkt op 5V.

Ik moet er wel even bij zeggen dat het schema wat online staat een oudere versie is. Zelf heb ik wat aanstuur-weerstandjes voor de torretjes gezet, en natuurlijk nog een weerstandje erachter. Zodat ik de LED's niet met 3,5V belast.
hi!

cool project !!

maar welke is de correcte asm code ? ( er staan 3 versies online)
kan je eventueel de hex code online plaatsen ?

Kan je je recent schema onilne zetten?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2005 12:34 ]

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
je kan toch ook die tweede gebruiken die je hier boven aangaf.
(die pcb met die boog vooraan...)

alleen heeft die er maar 24 terwijl het er 32 moeten zijn ?
(maar wie let er ook op die details eh ;) )

en dan de leds met draadjes verlengen en in een correcte boog bevestigen zodat het circuitbord in je doos kan liggen en je alsnog dat licht-effect hebt ?

ps ik heb het over deze eh:
Afbeeldingslocatie: http://www.hyperdynelabs.com/_images/prod/img_prod_EL_cylo_1.jpg

in't kort: leds lossolderen, draadjes ertss en op andere boog bevestigen en voila: leds achter zijn ogen, en die printplaat in de doos ergens vastmaken ?

Verwijderd

het schema met de pic is makkelijker zo te zien

trouwens ik heb pics liggen ,

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-11 21:17
het is alleen vevelend datdaar nog software in moet ;)

Repareren doe je zo.

• SpArKy_cOoL

SpArKy_cOoL

een eitje ...

Topicstarter
Sorry dat ik niet reageerde maar ik was er tijdelijk niet.
(Ik heb ondertussen al even rondgevraagd of er iemand in de nabije familie zit die met solderen en electronica handig is, maar helaas, voorlopig zonder resultaat.)

Bedankt voor alle reacties.
Ik zal er nu op reageren:
madwizard schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 11:44:
[...]

Je zou ook 2 van deze kunnen gebruiken en dan aan elkaar koppelen (kan volgens mij met een paar draadjes tussen de 2 prints).
Dat zou inderdaad gewoon perfect zijn, maar ik heb geen idee hoe ik dat moet doen.
(Ik herhaal nog even dat ik (helaas) ABSOLUUT niets van solderen of electronica ken.)
Bijgevolg durf ik er zomaar niet aan te beginnen knutselen want dat is het zo stuk!
Sine schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 11:53:
De truuk van dat cylon looplicht is dat er steeds drie leds tegelijk aan zijn.

Het originele 'oog' bestaat uit 33 leds
[...]
Inderdaad, ik had al wat opzoekingswerk gedaan over de originele Cylon Centurion costumes en dat was in die tijd geen gemakkelijk klus om zoiets te dragen. Niet alleen was de eletronica groot en lomp, het werd ook onzettend warm door dat looplicht in de helm. Bovendien konden de acteurs in die pakken (football spelers) zo goed als niets zien door een zeer dunne spleet in het vizier. Vandaar dat ze haast altijd struikelden of ergens tegenaan botsen. (zie de bonus DVD.)
soulrider schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 12:46:
[een hele mooie technische uitleg ...]
Zie mijn antwoord bij madwizard. Dat is misschien voor jou een makkie maar voor mij is het niet haalbaar. Ik ben trouwens niet zeker of deze kit (uit de US) wel zomaar te koop is. Die Velleman-kit komt uit België en is dus iets gemakkelijker te bemachtigen.

[ Voor 3% gewijzigd door SpArKy_cOoL op 13-08-2005 13:02 ]

Mind the gap.

• madwizard

madwizard

SpArKy_cOoL schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 13:00:
Dat zou inderdaad gewoon perfect zijn, maar ik heb geen idee hoe ik dat moet doen.
(Ik herhaal nog even dat ik (helaas) ABSOLUUT niets van solderen of electronica ken.)
Bijgevolg durf ik er zomaar niet aan te beginnen knutselen want dat is het zo stuk!
Wil je het ook niet proberen of leren? Want die kits die je alleen nog hoeft te solderen zijn ook voor beginners geschikt hoor, ik ben als kind ook daarmee begonnen. Je hebt alleen een soldeerbout en tin nodig (neem aan dat je die nog niet hebt), iets simpels kost niet zoveel. Het kan allemaal flink wat hebben ook, het gaat echt niet zomaar stuk (batterij verkeerd om aansluiten daar gelaten). Over solderen is genoeg op internet te vinden, eventjes oefenen maar het is niet zo moeilijk. Mocht je later nog iets anders electronisch willen gaan maken dan is dit geen slechte manier om te beginnen. Als het echt iets eenmaligs is kan je natuurlijk iemand anders zoeken, misschien dat er hier wel iemand te vinden is.

Het doorverbinden van die printen is volgens mij ook niet moeilijk, je moet alleen even weten wat je precies moet doen ;) maar dat kan ik of iemand anders hier wel uitzoeken (kan het nu even niet voor je uitzoeken). Ik heb toevallig die kit ook een keer gemaakt jaren geleden, het is wel zo dat je zelf eerst 1 keer op het knopje moet drukken om een looplicht te krijgen, ik weet niet of je bedoeling was dat ie automatisch start na aansluiten van de batterij maar dat doet ie dus niet direct. Met dat knopje kun je ook een patroon programmeren wat dan continu doorloopt.

[ Voor 22% gewijzigd door madwizard op 13-08-2005 14:38 ]

www.madwizard.org

• M-ThijZ

M-ThijZ

Riding on Rails

Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 12:29:
[...]

hi!

cool project !!

maar welke is de correcte asm code ? ( er staan 3 versies online)
kan je eventueel de hex code online plaatsen ?

Kan je je recent schema onilne zetten?
software_safe.asm is de software die goed werkt, (te zien in software versie1.avi).

De hex code heb ik wel ergens op een diskette staan, maar die zal alleen werken met een PIC16F84 (het is logischer om een PIC16F628 te gaan gebruiken).

Een recenter schema is er niet (nooit verder gemaakt) ik kan het oudere schema wel even aanpassen, maar de enigste verschillen zijn 8 weerstandjes (1 voor, en 1 na elke transistor).

Ik heb een 3e remlicht als basis gebruikt (mocht dat nog niet opgevallen zijn), dus het is allemaal vrij makkelijk te doen.

Verwijderd

M-ThijZ schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 16:29:
[...]

software_safe.asm is de software die goed werkt, (te zien in software versie1.avi).

De hex code heb ik wel ergens op een diskette staan, maar die zal alleen werken met een PIC16F84 (het is logischer om een PIC16F628 te gaan gebruiken).

Een recenter schema is er niet (nooit verder gemaakt) ik kan het oudere schema wel even aanpassen, maar de enigste verschillen zijn 8 weerstandjes (1 voor, en 1 na elke transistor).

Ik heb een 3e remlicht als basis gebruikt (mocht dat nog niet opgevallen zijn), dus het is allemaal vrij makkelijk te doen.
beste ,

het werkt wel zeer traag dat looplicht
waarvoor dient de schakelaar in het schema ?
ik heb geen effekt als ik het bedien

• M-ThijZ

M-ThijZ

Riding on Rails

Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 16:45:
[...]

beste ,

het werkt wel zeer traag dat looplicht
waarvoor dient de schakelaar in het schema ?
ik heb geen effekt als ik het bedien
Excuses, de schakelaar heb ik over het hoofd gezien. Oorspronkelijk had ik deze in het schema getekend om als interrupt te dienen voor een ander effect (qua patroon wat de LED's creërden).

De snelheid is zelf in te stellen door de lus (die er alleen is om te wachten) te verkorten of te verlengen. (zonder lus gaat het looplicht te snel om waar te nemen).

• SpArKy_cOoL

SpArKy_cOoL

een eitje ...

Topicstarter
Ik heb op de site van een Belgische Velleman-verdeler dezelfde kit gevonden: linkje

Er staat geen prijs bij maar maandag stuur ik een e-mail met de vraag of ie er 2 aan elkaar kan 'modden' en wat dat grapje gaat kosten.

Wanneer ik meer weet zal ik het hier ook posten.

offtopic:
Mijn zoektocht naar nog zo'n Battlestar Galactica Cylon Head box set gaat ondertussen voort die als reserve moet dienen indien ik mijn originele doos sloop tijdens het modden. 8)7 Ik hoop echter dat dat niet gaat gebeuren!

[ Voor 12% gewijzigd door SpArKy_cOoL op 13-08-2005 21:26 ]

Mind the gap.

Verwijderd

M-ThijZ schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 19:36:
[...]

Excuses, de schakelaar heb ik over het hoofd gezien. Oorspronkelijk had ik deze in het schema getekend om als interrupt te dienen voor een ander effect (qua patroon wat de LED's creërden).

De snelheid is zelf in te stellen door de lus (die er alleen is om te wachten) te verkorten of te verlengen. (zonder lus gaat het looplicht te snel om waar te nemen).
heb de source code wat gemod en het tempo versnelt , en er branden 2 leds ipv 1.

de asm :

loop MOVLW b'11111001'
MOVWF portb
CALL tijdjewachten ;roep de subroutine voor de delay aan

MOVLW b'11110011'
MOVWF portb

MOVLW b'11100111'
MOVWF portb

MOVLW b'11001111'
MOVWF portb

MOVLW b'10011111'
MOVWF portb

MOVLW b'00111111'
MOVWF portb

MOVLW b'01111111'
MOVWF portb

MOVLW b'11111111' ;even alles uit
MOVWF portb
RETURN

loopb MOVLW b'00111111'
MOVWF portb

MOVLW b'10011111'
MOVWF portb

MOVLW b'11001111'
MOVWF portb

MOVLW b'11100111'
MOVWF portb

MOVLW b'11110011'
MOVWF portb

MOVLW b'11111001'
MOVWF portb

MOVLW b'11111100'
MOVWF portb

MOVWF portb
RETURN

tijdjewachten MOVLW 001h
MOVWF teller3
nogverder MOVLW 0AAh ;laad 0FFh in W
MOVWF teller2
verder MOVLW 0FFh
MOVWF teller
opnieuw DECFSZ teller, 1
GOTO opnieuw
DECFSZ teller2, 1
GOTO verder
DECFSZ teller3, 1
GOTO nogverder
RETURN ; spring weer terug van waar je vandaan kwam
END

• madwizard

madwizard

Volgens mij werkt dit zo wel (niet getest hoor!)

Afbeeldingslocatie: http://img65.imageshack.us/img65/8035/mk107x24mt.th.png
Groene kruisjes: verbindingen verbreken op printplaat
Lijnen: draden verbinden
Rode vlakken: deze onderdelen heb je niet nodig.

Niet echt ideaal zo, een print met dit in een geheel is natuurlijk veel eleganter maar als dit een makkelijke oplossing is voor je..

www.madwizard.org

• M-ThijZ

M-ThijZ

Riding on Rails

Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 21:03:
[...]

heb de source code wat gemod en het tempo versnelt , en er branden 2 leds ipv 1.

de asm :

loop MOVLW b'11111001'
MOVWF portb

MOVLW b'11110011'
MOVWF portb

MOVLW b'11100111'
MOVWF portb

MOVLW b'11001111'
MOVWF portb

MOVLW b'10011111'
MOVWF portb

MOVLW b'00111111'
MOVWF portb

MOVLW b'01111111'
MOVWF portb

MOVWF portb
RETURN

loopb MOVLW b'00111111'
MOVWF portb

MOVLW b'10011111'
MOVWF portb

MOVLW b'11001111'
MOVWF portb

MOVLW b'11100111'
MOVWF portb

MOVLW b'11110011'
MOVWF portb

MOVLW b'11111001'
MOVWF portb

MOVLW b'11111100'
MOVWF portb

MOVWF portb
RETURN

tijdjewachten MOVLW 001h
MOVWF teller3
MOVWF teller2
verder MOVLW 0FFh
MOVWF teller
opnieuw DECFSZ teller, 1
GOTO opnieuw
DECFSZ teller2, 1
GOTO verder
DECFSZ teller3, 1
GOTO nogverder
RETURN ; spring weer terug van waar je vandaan kwam
END
Oke, doe ermee wat je wilt. :)

Maar je begrijpt toch wel dat het niet nodig is om twee LED's tegelijk te laten branden, wil je een sneller tempo.

MOVWF teller2

nogverder MOVLW 00Ah ;laad 0FFh in W
MOVWF teller2

De AA --> 0A zorgt voor een extreme versnelling.
Dat is gewoon de wachtloop die je verkort.

Verwijderd

idd , die 2 leds zitten met een schoonbheidsfoutje , enkel te zien als je traag looplicht hebt.

voor de rest is het prima schema en pic asm code !!

Hartelijk dank !!

RESPECT

Verwijderd

die transistorn kunnen toch vervangen worden door dioden ??

vb 1n4148
en 4 weerstanden als stroombeperking ?

• M-ThijZ

M-ThijZ

Riding on Rails

Verwijderd schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 00:00:
die transistorn kunnen toch vervangen worden door dioden ??

vb 1n4148
en 4 weerstanden als stroombeperking ?
Nee, je hebt transistoren nodig omdat je anders teveel stroom uit de controller trekt. (met de huidige software die 1 LED tegelijkertijd laat branden maakt het niet uit, maar met andere software zou je ook meerdere LED's tegelijkertijd aan kunnen hebben voor wat leuke patronen.)

Vier weerstanden voor de transistoren om genoeg stroom te trekken om de transistoren open te zetten. Vier weerstanden achter de transistoren om de spanning te verlagen om zodanig de levensduur van de LED's te vergroten.

Verwijderd

M-ThijZ schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 19:59:
[...]

Nee, je hebt transistoren nodig omdat je anders teveel stroom uit de controller trekt. (met de huidige software die 1 LED tegelijkertijd laat branden maakt het niet uit, maar met andere software zou je ook meerdere LED's tegelijkertijd aan kunnen hebben voor wat leuke patronen.)

Vier weerstanden voor de transistoren om genoeg stroom te trekken om de transistoren open te zetten. Vier weerstanden achter de transistoren om de spanning te verlagen om zodanig de levensduur van de LED's te vergroten.
is het niet beter om transistoren te monteren , via het principe , zoals in dit schema ?

Afbeeldingslocatie: http://www4.tpg.com.au/users/talking/5x7LED-Array.gif

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2005 20:57 ]

Verwijderd

heb net een testopstelling voor 40leds!!

• SpArKy_cOoL

SpArKy_cOoL

een eitje ...

Topicstarter
Effe lol trappen met SparKy_cOoL:

In afwachting van een antwoord op de mail die ik naar een Belgische Velleman-kit handelaar stuurde heb ik m'n bureau eens opgeruimd en wat vind ik daar? Een oud achterlicht voor een fiets met leds!
Dat leek me leuk om eens mee te knutselen!

Opmerking: niet te hard lachen want ik herhaal nog maar eens dat ik absoluut niets van solderen en/of electronica ken.
Alle foto's zijn KLIKBAAR!

Dit is dus de doos waar het allemaal om gaat:
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/neobahamuth/bsgmod/1a.jpg

en de binnenkant ziet er zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/neobahamuth/bsgmod/2a.jpg
(Er zit dus zwart papier tegen de binnenkant geplakt.)

Dit is wat ik uit een fietslicht, een stukje draad en secondenlijm gemaakt heb:
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/neobahamuth/bsgmod/3a.jpg

Nog een foto waarop je duidelijk de batterijenhouder en draad naar het ledprintje ziet:
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/neobahamuth/bsgmod/4a.jpg

Dit geeft een kleine hint van hoe het zou kunnen worden (met de lichtjes achter het vizier dan!):
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/neobahamuth/bsgmod/5a.jpg

Ik heb het verlengdraadje met secondenlijm (niet lachen) aan de contactpuntjes op het printje geplakt en waarempel, het houdt. :P

Het knopje om de leds en de effecten aan te zetten was zo'n rubberen dopje dat ook in afstandsbedieningen gebruikt wordt. Ik heb het kleine geleidend puntje eruit gehaald en in het tipje van een handige balpen gemod. :Y)

Resultaat:
- één maal met de pen contact maken zet de leds in werking (continue branden)
- een tweede contact laat alle leds flikkeren
- een derde contact laat ze "swooshen"
- en een vierde contact zet alle leds terug uit

Hier nog enkele korte filmpjes:

Overzicht van de doos en 'Lenticular Eye':
filmpje 1

De 'magic' pen in werking 8) :
filmpje 2

Looplicht in werking op de doos:
filmpje 3

Ik heb dus nog niets permanents aan de doos gewijzigd aangezien ik nog geen vervangdoos heb kunnen vinden in het geval ik deze tijdens het modden zou slopen.
Helaas kost zo'n nieuwe Cylon Limited Edition zo'n 70 à 80 euro op ebay! :(
Elders is ie niet te vinden aangezien ie niet meer gemaakt wordt. :'(

UPDATE:

Ik heb net een antwoord gekregen ivm die Velleman-kit:
a) de prijs is €8,95
b) er is geen mogelijkheid om er 1 lang looplicht van te maken :(

Voor de geïnteresseerden: hier is het schema van de MK107.

[ Voor 69% gewijzigd door SpArKy_cOoL op 18-08-2005 09:16 ]

Mind the gap.

• madwizard

madwizard

SpArKy_cOoL schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 21:06:
UPDATE:

Ik heb net een antwoord gekregen ivm die Velleman-kit:
a) de prijs is €8,95
Dat stond ook gewoon op die site volgens mij hoor, bovenaan.
b) er is geen mogelijkheid om er 1 lang looplicht van te maken :(

Voor de geïnteresseerden: hier is het schema van de MK107.
Met het schema wat ik eerder poste moet het volgens mij kunnen.

www.madwizard.org

• M-ThijZ

M-ThijZ

Riding on Rails

Verwijderd schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 20:52:
[...]

is het niet beter om transistoren te monteren , via het principe , zoals in dit schema ?

[afbeelding]
Ja, dat is precies het principe wat ik gebruik, maar dan 4x7 = 28LED's

• hovingtim
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-06-2023

hovingtim

Wicked

FF gegoogeld. En jahoor voor 4,15 schijn je al klaar te kunnen zijn. Niet zo moeilijk en zelfs een mongool met 2 linkerhanden kan dat printje in elkaar fixen

http://www.circuitsonline.net/circuits/view/14

Save Water Drink Beer

• shades
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-11 09:10

shades

huh ?

Uhm..

Waar heb je die boxset gekocht ??? _/-\o_

https://k1600gt.nl

• SpArKy_cOoL

SpArKy_cOoL

een eitje ...

Topicstarter
madwizard schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 11:05:
[...]

Dat stond ook gewoon op die site volgens mij hoor, bovenaan.

[...]

Met het schema wat ik eerder poste moet het volgens mij kunnen.
Ja, bedankt daarvoor maar ik durf niet zomaar daaraan te beginnen solderen.
hovingtim schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 22:25:
FF gegoogeld. En jahoor voor 4,15 schijn je al klaar te kunnen zijn. Niet zo moeilijk en zelfs een mongool met 2 linkerhanden kan dat printje in elkaar fixen

Who you callin' a "mongool"? ;)
Tja, dan ben ik die mongool maar, maar ik kan zoiets echt niet maken.
Ik wil dan ook niet lui of commercieel overkomen O-) , maar de persoon die dit voor mij kan maken en opsturen zal aardig beloond worden.
shades schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 22:39:
Uhm..

Waar heb je die boxset gekocht ??? _/-\o_
Marktplaats.nl vorig jaar. Voor ongeveer €25 nieuw, gesealed en verzonden naar België. :7
Op ebay gaan de gesealde nu voor €70 à €80 weg. :|
(Ze worden dan ook niet meer gemaakt en het betreft een Limited Edition.)
Tweedehands exemplaren zijn te vinden voor rond €50 à €60. :/

Ik begin dus echt nergens aan te knutselen/solderen/modden totdat ik een reserve boxset bemachtigd heb in het geval ik mijn exemplaar tijdens het modden sloop. 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door SpArKy_cOoL op 17-08-2005 23:10 ]

Mind the gap.

• SpArKy_cOoL

SpArKy_cOoL

een eitje ...

Topicstarter
UPDATE:

Ik heb m'n tweede Cylon box set binnen!
Dankzij een sympathieke Nederlander (ze bestaan écht! ;) ) die zijn zo-goed-als-gloednieuwe set wou verkopen (2 van de 3 doosjes waren nog gesealed!), kan ik nu eindelijk verder.

Ondertussen kreeg ik ook een handige tip van een kennis: i.p.v. de achterkant van de doos te mollen en daar de leds door te steken zou ik ook gewoon de leds langs de voorkant kunnen plaatsen en daar een rood plastieken vizier voor kleven. Er is daar genoeg ruimte voor.
Zo blijft de effen zwarte achterkant van de cover intact.
Ik ben er nog niet uit.

Ik zoek dus nog steeds iemand (liefst in België) die genoeg van electronica kent om mij daarmee te kunnen helpen, uiteraard tegen een vergoeding: bv cash of in natura (DVD's).

Mind the gap.

• Ganzz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-10-2021
Zoek eens naar exter op dit forum en mail heb hij heeft ook al wel eens printplaten voor mij gemaakt, en misschien wilt hij je wel helpen, hij heeft volgens mij de middelen om het te doen althans

[www.ganzz.nl]

• virus.elektro
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-11 20:33

virus.elektro

profesionele monitor sloper

zo ook maar eens even reageren. ik heb even gekeken of ik de schema's nog heb maar helaas niet meer. ik weet nog wel dat het niet zo bijster goedkoop en klein was. op 5 volt kon die ook werken trouwens. misschien moest ik maar eens een nieuw schema maken, nieuwe inzichten zijn wel eens handig.

ondertussen even meteen een blik geworpen op het schema van madwizzard. ik zie hoe het werkt. het is op zich een mooie oplossing maar niet echt handig, je moet iedere keer weer met knopjes klooien als de stroom er af is geweest.

elektrotechniek is leuk (nog wel). ik ga dus weer verder met leuke dingen ontwerpen. amd 2200+ 256mb 333mhz,gf4 440mx, 120gb,16X dvd. jarr-url

• madwizard

madwizard

virus.elektro schreef op zondag 04 september 2005 @ 12:21:
ondertussen even meteen een blik geworpen op het schema van madwizzard. ik zie hoe het werkt. het is op zich een mooie oplossing maar niet echt handig, je moet iedere keer weer met knopjes klooien als de stroom er af is geweest.
Mooi is het niet, die oplossing is alleen nuttig als je zelf zoiets niet kunt ontwerpen maar wel die 2 standaard kits kunt maken (en aan elkaar koppelen).

Een makkelijke oplossing als je verstand hebt van microcontrollers is de 16 LEDs charlieplexen met een AVR of PIC. Je hebt aan 5 datalijnen al genoeg dan en je bent helemaal vrij in het patroon dat je wil maken (hoewel het multiplexen het iets moeilijker maakt). Met een attiny12 (DIP-8) zou het bijvoorbeeld al moeten lukken, dan heb je alleen een AVR, 4 weerstanden, 16 LEDs, een 7805 en 2 elco's nodig.

www.madwizard.org

Verwijderd

hovingtim schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 22:25:

met dezelfde componenten en anderschema kan je 6 leds doen rijden
Pagina: 1