Toon posts:

Probleem met FPT,Mysql, Hotmail, Outlook

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag,

sinds 2 dagen hebben we het nieuwe ADSL van Versatel. Precies op tijd voor het voetbal etc.
Maarrrrr sinds de Versatel verbinding doet ook ineens uploaden vanaf FTP niet meer (inloggen wel), mysql database nieuwe regels toevoegen gaat niet meer (inloggen wel), hotmail mails bekijken laat staan versturen gaat niet (want inloggen gaat NIET).....alleen de homepage werkt en ten slotte werkt alleen het ontvangen van mails in outlook maar versturen via wat voor adres dan ook werkt ook niet!
We hebben een draadloos netwerk in huis. Boven een computer en beneden. Beide computers vertonen dezelfde problemen. Een vriend van me is langs geweest met een wireless laptop en ingelogd op ons internet........óók dezelfde problemen.

DE REST VAN INTERNET DOET HET WEL! Zoals het posten op dit forum......

Wie kan mij helpen? Jullie zijn m'n laatste kans 8)7

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Wat is precies de setup, wellicht dat er een router / firewall tussen zit, die bepaalde poorten dicht heeft ?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
wat voor instellingen wil je weten?

Verwijderd

Topicstarter
ik wilde even een screenshotje van wat instellingen voor jullie op m'n MSN Space zetten, maar helaas.....ook daar kom ik niet in.

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:45
Heb je ook een nieuwe modem/router? Dan zal je daar de poorten voor moeten instellen voor de ftp server. Wat betreft outlook: heb je de smtp server van versatel ingesteld? Moest je nog een setup draaien voor versatel?

Roomba E5 te koop

Verwijderd

Topicstarter
wat betreft outlook. Ik heb uiteraard de instellingen van versatel gebruikt. Daarnaast gebruik ik vanwege m'n werkzaamheden voor een internetwinkel diverse andere adressen in m'n outlook. Van alle adressen komt de inkomende mail wel binnen en de uitgaande mail werkt gewoon niet. Bij elk mailtje die ik vanuit welk account ook verstuur in outlook krijg ik dit:

Uw bericht heeft enkele of alle geadresseerden niet bereikt.

Onderwerp: test
Verzonden: 12-8-2005 12:08

De volgende geadresseerde(n) zijn niet bereikt:

'kaspermiddelkoop@gmail.com' op 12-8-2005 12:09
550 5.7.1 <kaspermiddelkoop@gmail.com>... Relaying denied

Verder, hoe stel ik de poorten goed in dan? Er zit natuurlijk een router tussen de versatel modem en de 2 computers in die draadloos internet mogelijk maakt.

Bij mijn netwerkverbinding staat:
"DRAADLOZE NETWERKVERBINDING"
VERBONDEN
D-Link Airplus DWL 520 + Wireless P

D-Link Airplus:
Link quality is "GOOD"
Signal Strength is High

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2005 12:13 ]

• sig69
Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 12:10:
wat betreft outlook. Ik heb uiteraard de instellingen van versatel gebruikt.
Kan je die even posten? (voor de zekerheid)
Daarnaast gebruik ik vanwege m'n werkzaamheden voor een internetwinkel diverse andere adressen in m'n outlook.
Dat hoort geen probleem te zijn.
Uw bericht heeft enkele of alle geadresseerden niet bereikt.

Onderwerp: test
Verzonden: 12-8-2005 12:08

De volgende geadresseerde(n) zijn niet bereikt:

'kaspermiddelkoop@gmail.com' op 12-8-2005 12:09
550 5.7.1 <kaspermiddelkoop@gmail.com>... Relaying denied
Van wie krijg je dit mailtje? Kan je de headers posten?
Verder, hoe stel ik de poorten goed in dan? Er zit natuurlijk een router tussen de versatel modem en de 2 computers in die draadloos internet mogelijk maakt.
Waarschijnlijk kan je via een webinterface je router benaderen, dat staat wel in de manual. Wat voor router heb je?

Edit: op de site van D-Link valt er geen dwl 520 te vinden... De 520 is je wireless nic blijkbaar.

[ Voor 9% gewijzigd door sig69 op 12-08-2005 12:17 ]

Roomba E5 te koop

Verwijderd

Topicstarter
De mail krijg ik van: "Systeembeheerder"

De router is een 2.4GHz Wireless D-Link Airplus router

mailinstellingen:

inkomende mail: pop3.versatel.nl
uitgaande mail: smtp.versatel.nl

• sig69
Uit een willekeurige manual van D-Link: het ipadres van de router is default 192.168.0.1 username is "admin", password is leeg.

Roomba E5 te koop

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Denk erom dat bij de andere adressen ook als uitgaande mailserver smtp.versatel.nl ingesteld moet worden, ookal is het een adres van bijvoorbeeld Planet.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb inmiddels alles wat maar met m'n router te maken heeft eraf gegooid. En toen vanaf de site van D-link de DWL 520+ software geïnstalleerd. Na opnieuw opstarten werkt m'n hotmail én mijn FTP weer!

Nu alleen m'n outlook nog

Verwijderd

Topicstarter
Aarsbuds0r schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 12:52:
Denk erom dat bij de andere adressen ook als uitgaande mailserver smtp.versatel.nl ingesteld moet worden, ookal is het een adres van bijvoorbeeld Planet.
Ok, het laatste probleempje is ook opgelost! wat dom!!!

*schaamt zich rot*

:(

maar, tis wel opgelost :*)
Pagina: 1