[GTR] spel start niet

Pagina: 1
Acties:
  • 162 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Par_Martinos
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Het probleem

Na probleemloos het spel gespeeld te hebben probeerde ik het een week later te starten, na het startscherm (waar je op play, uninstall, web, o.i.d. kunt klikken) gebeurde er niets meer. In Taakbeheer staat onder toepassingen niets, terwijl onder processen gtr.exe uit zijn neus staat te eten.

Geprobeerd

Het probleem is bekend bij de makers. In hun faq staat dat je het spel moet uninstallen, de registervermeldingen verwijderen. Hierna, uiteraard een nieuwe install, werkte het bij mij nog niet.
Ook zeggen ze dat je alle overclock- en tuneprogramma's moet verwijderen en gtr in de default directory (c:\gtr) moet installeren.
In Compatibility Mode, ook een mogelijke oplossing, weigert het spel te starten, maar nu krijg ik tenminste een foutmelding
AGP-fastwrite staat on
Geprobeerd zonder patch en met patch 1.4

Systeem

Amd Athlon 2400+
MSI KK7NTG nieuwste nvidia drivers
Radeon 9500 pro @ default @catalyst 5.7
1 gB ddr 333mhz geheugen
wix xp sp2
Originele GTR-cd's

Een verse WINXP install is (hopelijk) een oplossing, maar liever met jullie hulp op een andere wijze.

Je moet geen zoute slakken op laag water spijkeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 20:47

Luke!

#Treinbaas
Par_Martinos schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 11:18:
In Compatibility Mode, ook een mogelijke oplossing, weigert het spel te starten, maar nu krijg ik tenminste een foutmelding.
Welke dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Par_Martinos
  • Niet online
Van windows 2000. En dat onder XP, ja, ik ben aardig aan het frotten geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NVDS
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-09-2020
Probeer eens de starforcedrivers te updaten : http://www.star-force.com/support/sfdrvup.zip Dit raden ze ook aan schakel AGP-fastwrite uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Par_Martinos
  • Niet online
NVDS schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 15:18:
Probeer eens de starforcedrivers te updaten : http://www.star-force.com/support/sfdrvup.zip Dit raden ze ook aan schakel AGP-fastwrite uit.
Starforcedrivers geupdated, AGP-fastwrite uitgeschakeld, geen positieve gevolgen in de zin van een werkend GTR.

Die poll is nergens voor nodig. Als je geen zelfstandige beslissingen kunt maken over dit soort zaken is het wel heel erg ver te zoeken he ;)

[ Voor 38% gewijzigd door Crash op 12-08-2005 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chubbchubb
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-03-2021

Chubbchubb

Blond en lekker? Mail me

Toen ik dat spel voor het eerst opstartte wou het ook niet werken, starforce vond mijn cd-key niet goed ofzo, moest die steeds opnieuw invoeren (dat moet soms nog steeds maar meestal gaat het wel goed).
Volgens mij zijn er in het grote GTR topic wel meer mensen met dit probleem, misschien moet je het daar eens properen te vragen.
Ik kan het oplossen door te rebooten, beetje raar maar het werkt iig wel.