[Word XP] Fields omzetten naar .pdf geeft fieldcodes

Pagina: 1
Acties:

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-08 15:29

bloasfist

Slot-A Crew

Topicstarter
Ik heb een probleempje met het omzetten van word documenten naar .pdf. Ik gebruik hiervoor acrobat 7.0 professional. Wanneer ik via de shortcut 'convert to Adobe pdf' een document van ongeveer 70 paginas converteer gaat dit allemaal goed, alleen het resultaat is minder.
Alle crossreferences, captions, page numbers (kortom alle fields) worden in de pdf weergegeven met iets wat lijkt op de field code.
Bijvoorbeeld: ipv de pagina nummers staat er
code:
1
 '{PAGE }'
en ipv de figuurnummers staat er
code:
1
'{ STYLEREF 1 \s }-{ SEQ Figure \* ARABIC \s 1 }'
. Een zelfde soort code staat er ipv de table of contents:
code:
1
 { TOC \o "1-2" \h \z \u }

Het bronbestand (.doc) en de resulterende .pdf is hier als .zip te downen.
Wat ik heb geprobeerd/geconcludeerd tot nu toe:
  • Ik heb al gespeeld met alle instellingen van de pdf maker (pdf conversion settings). De aller simpelste instellingen leveren hetzelfde resultaat.
  • of ik het via de print->adobe pdf manier of via de convert to pdf shortcut manier doe: het resultaat is hetzelfde.
  • Het is met alle documenten die fields bevatten (dus niet alleen het betreffende document)
  • Office XP opnieuw geinstalleerd ->zelfde resultaat.
  • PDF995 gebruik ipv adobe pdfmaker ->zelfde resultaat: het lijkt me dus aan office te liggen
  • Het valt me op dat NET voordat pdfmaker gaat beginnen het word document geconverteerd wordt naar de vorm met de codes. Wederom een aanwijzing dat het niet aan pdfmaker ligt.
Het lijkt er dus op dat er iets mis is met m'n instellingen mbt fields in word. Een complete reinstall van office mocht niet baten; dus met de standaardinstellingen werkt het niet. Iemand suggesties?

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Kan je het document wel gewoon printen, want mijn Word gaat helemaaaaaaal over de zeik als ik uberhaupt een print-actie probeer uit te voeren :)

Ik gebruik zelf de tool PDFWriter en die is vaak veel beter dan PDF Creator, maar ook hier gaat het helemaal niet goed :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• bloasfist

bloasfist

Slot-A Crew

Topicstarter
BtM909 schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 11:15:
Kan je het document wel gewoon printen, want mijn Word gaat helemaaaaaaal over de zeik als ik uberhaupt een print-actie probeer uit te voeren :)

Ik gebruik zelf de tool PDFWriter en die is vaak veel beter dan PDF Creator, maar ook hier gaat het helemaal niet goed :)
Gewoon printen gaat goed; het gaat erom dat m'n verslag in .pdf aangeleverd dient te worden. Daarbij heb ik in het verleden (een jaar terug ongeveer) al eens eerder met succes op eenzelfde manier grote word documenten heb geconverteerd met pdfmaker.

Verwijderd

hier gaat het perfect (Acrobat 7.0.2 professional met de standaard instellingen, word 2003)

Heb je in acrobat coversion settings de default settings knop al geprobeerd?

staat in Word onder Extra, opties, tabblad afdrukken, niet toevallig de veldcodes aan?

Heb je na de installatie van office XP ook acrobat opnieuw geïnstalleerd, misschien dat de plug-in niet correct meer werkt...?

• bloasfist

bloasfist

Slot-A Crew

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 11:46:
hier gaat het perfect (Acrobat 7.0.2 professional met de standaard instellingen, word 2003)

Heb je in acrobat coversion settings de default settings knop al geprobeerd?

staat in Word onder Extra, opties, tabblad afdrukken, niet toevallig de veldcodes aan?

Heb je na de installatie van office XP ook acrobat opnieuw geïnstalleerd, misschien dat de plug-in niet correct meer werkt...?
Oplossing was idd die veldcodes.. Thanks! Nu heb ik alleen nog maar een probleempje met embedded visio objecten, waarvan de tekst op het originele formaat wordt geprint (veel te groot dus). Met pdf995 werkt dit wel goed, maar die doet niet aan dynamische links. Even zoeken op internet (o.a. hier levert op dat de enige oplossing hiervoor een workaround is waarbij ik alle visio objecten als picture embed ipv ole object... zucht... Bedankt voor so far iig!