Toon posts:

Fabrieksgarantie Toshiba Harddisk

Pagina: 1
Acties:
  • 204 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand waar en bij wie ik aanspraak kan maken op de fabrieksgarantie die er op mijn harddisk van Toshiba zit?

Ik heb deze bijna een jaar geleden bij de mycom gekocht, alleen de bon heb ik niet meer en dat vervloekte kreng heeft eergisteren een headcrash gehad. :(

Hardstikke dood dus. Ik ben inmiddels 50 telefoonnummers verder maar nog niet geholpen.
Ik krijg men niet aan het verstand gepraat dat ik geen Toshiba laptop heb maar een DELL met alleen een harddisk van Toshiba. "Nee mevrouw, wij verkopen geen harde schijven los"

Maar dat is niet waar... neem alleen al informatique.nl! Daar kun je ook los kopen.. en het service center waar informatique de schijven met fabrieksgarantie naar toe brengt, (heb ik gebeld, tel nummer via informatique _O_ ) zegt ook dat ze geen losse hdd's handelen omdat die in een Toshiba laptop horen.

AAAAAAAAARGH :( :(

Ik heb gewoon 3 fabrieksgarantie dus waar moet ik nu aan de bel trekken?!

Help..

Ik kan nu wel via informatique opsturen maar daar betaal ik natuurlijk handelingskosten. En dat is niet eens zo hoog terwijl ik hem daar nooit gekocht heb.. Wel netjes.

Maar nogmaals, ik heb fabrieksgarantie en daar wil ik gebruik van maken.. daar heb ik toch recht op? :(

Wat me in godsnaam bezielde om een hdd van toshiba te kopen..

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-03 15:27
probeer eerst eens terug te gaan naar Mycom. Die jongens doen gewoon aan serienummerregistratie, dus het moet voor hun geen groot probleem zijn om te achterhalen dat de HD echt bij hun vandaan komt en wanneer deze ongeveer bij hun aangeleverd is.

Verwijderd

Topicstarter
PROnline schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 13:30:
probeer eerst eens terug te gaan naar Mycom. Die jongens doen gewoon aan serienummerregistratie, dus het moet voor hun geen groot probleem zijn om te achterhalen dat de HD echt bij hun vandaan komt en wanneer deze ongeveer bij hun aangeleverd is.
Zonder bon willen ze me daar helaas niet helpen, dan zitten er automatisch kosten aan verbonden.

Ik had al gevraagd of ze dan niet de productie datum konden opzoeken a.d. van serienummer maar nogmaals zonder bon willen ze niets voor mij doen.

Ik ben ook iets anders gewend van de Mycom moet ik eerlijk zeggen.

• PROnline
  • Laatst online: 04-03 15:27
leg je situatie eens uit bij het servicenummer. Daar wil nog wel eens beter gereageerd worden dan in de winkel. Tevens zou je je afschrift mee kunnen nemen van je bankrekening, mits je 'm gepint hebt destijds.

Mijn termisch geprinte bonnetjes van mycom zijn trouwens na één jaar al bijna niet meer leesbaar, dus ik snap niet waarom ze zo moeilijk doen over de bon.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:56

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Moet je voor fabrieksgarantie dan niet gewoon bij Toshiba zelf zijn, net als bij Maxtor? Ik heb ookal eens een Maxtor schijfje naar Ierland gestuurd. Binnen twee weken had ik netjes een nieuwe schijf in huis. Je betaald alleen de verzendkosten om de defecte schijf te verzenden.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 04-03 08:46

Garyu

WW

_Dune_ schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 14:33:
Moet je voor fabrieksgarantie dan niet gewoon bij Toshiba zelf zijn, net als bij Maxtor? Ik heb ookal eens een Maxtor schijfje naar Ierland gestuurd. Binnen twee weken had ik netjes een nieuwe schijf in huis. Je betaald alleen de verzendkosten om de defecte schijf te verzenden.
Normaal gesproken is het eerste jaar (soms eerste twee jaar) de garantie voor de leverancier, dus MyCom. Als zij hun administratie enigzins op orde hebben moet het geen probleem zijn om via hun dat ding op te sturen. Zoniet, kan je dan niet gewoon -direct- contact opnemen met Toshiba? Ik heb mijn IBM-schijf ook direct naar IBM gestuurd zonder tussenkomst van een winkel ofzo. Moet je wel zelf 1x verzendkosten betalen.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

• Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Company: Computer Systems - Toshiba Europe GmbH (Toshiba Information Systems Benelux)
Country: Luxembourg
Technology Group: Computer Systems
Company Type: Product Division
Address: Westbroek 36-46

4822 ZW, Breda, Nederlands
Phone: 800 26630
Fax: 076 5438791
General Enquiries: info@toshiba.nl
Sales: info@toshiba.nl
Bel eens anders naar dat nummer. :)

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga eens mijn pin transacties terug zoeken!

Thanks.

Ik weet ook niet waarom ze zo moeilijk doen. Ik ben daar vaste klant..

Toshiba doet niet aan RMA. Ik had echt een maxtor moeten kopen.

Verwijderd

Topicstarter
Tatsu schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 14:42:
[...]

Bel eens anders naar dat nummer. :)
Vanmorgen al gedaan.

Ik had de grootste moeite om die gast duidelijk te maken dat het alleen op een harddisk gaat en niet om een notebook.

Toen zei hij dat ze die niet los verkochten. Lijkt me erg sterk.
Toen vergeleek hij mijn harddisk met een philips beeldbuis.. daar wil je toch ook niet los support op?
Nee oetlul maar die verkoop je ook niet los en harde schijven wel..

"Nee mevrouw, die worden niet los verkocht"

ARGH :(

Thanks

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2005 14:48 ]

Verwijderd

welke toshiba heb je gebelt?

Verwijderd

edit:
Toshiba zat toch ook in een dorp naast Rotterdam?

damn verkeerde knop gebruikt (quote ipv edit)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2005 14:55 ]

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04-03 11:27

Piggen

Lekker bakkie

Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 14:45:
Toshiba doet niet aan RMA. Ik had echt een maxtor moeten kopen.
Onzin, iedere fabrikant doet aan RMA. Alleen is de ene wat makkelijker dan de andere.

Maar misschien moet je hem dan maar gewoon via Informatique opsturen, als het toch niet zo veel kost. Dat zal je waarschijnlijk een hoop gezeur schelen.

Verwijderd

Topicstarter
Ze zullen best aan RMA doen maar vraag me niet hoe want ik zoek er al 2 dagen naar..

Ik heb gebeld naar Rotterdam, 010 46 18 525 (beeldbuizen verhaal) en naar Breda (we verkopen geen hdd). 090010001000 + 0800 0249958 + 000800-84685463 maar die vertellen me dat ik naar de reseller moet.. wat dus niet gaat.

Via de email krijg ik dit terug:

Dear Mrs.

thank you for your enquiry.

Unfortunately there is no manufacturer warranty for this product.

For guarantee claim processing, please contact your dealer / supplier.
He/she is your direct contact person for claims arising from your purchase.

The information I have provided should help you. If you have any other questions or need further assistance,
please respond to this email or call the Storage Device Division at 000800-84685463 (M-F, 08:00 to 17:00 (GMT).

Regards,

Cordula Joehnke
Technical Support Group
Storage Device Division

Of:

Dear madam ,

You have contacted Toshiba Computer Systems, regarding hard drives please contact:

Toshiba Disc Products, 0800 - 024 9958

Met vriendelijke groeten,

Toshiba Computer Systems
Call Center 0900 - 1000 1000 (€ 0.50 p/min.)
www.toshiba.nl

• PcDealer
  • Laatst online: 19-02 22:20

PcDealer

HP ftw \o/

Weet iemand waar en bij wie ik aanspraak kan maken op de fabrieksgarantie die er op mijn harddisk van Toshiba zit?
Ok, Toshiba notebook schijf, welke grootte (")? Welk type?
Ik krijg men niet aan het verstand gepraat dat ik geen Toshiba laptop heb maar een DELL met alleen een harddisk van Toshiba
Heb je nou een Dell of een Toshiba laptop?
Ik heb deze bijna een jaar geleden bij de mycom gekocht, alleen de bon heb ik niet meer en dat vervloekte kreng heeft eergisteren een headcrash gehad.
Dell bij Mycom?

LinkedIn WoT Cash Converter

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04-03 11:27

Piggen

Lekker bakkie

Hij heeft een Dell notebook, waarin hij een harddisk van Toshiba heeft gemonteerd.

Verwijderd

Topicstarter
Dell laptop
Toshiba Harddisk gekocht bij Mycom :)

Toshiba 2,5
40GB

• PcDealer
  • Laatst online: 19-02 22:20

PcDealer

HP ftw \o/

Type graag.
http://www.toshiba-europe...ge=HOM&frame=home&model=x

[ Voor 23% gewijzigd door PcDealer op 12-08-2005 15:08 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Verwijderd

Topicstarter
Kan ik zo niet zeggen, ik heb hem niet bij de hand. Vanavond wel.

Maar via die website kom ik alleen uit bij telefoonnummer: 0800 0249958

Of zie jij daar meer en heb ik niet goed gekeken?

Verwijderd

Topicstarter
Aan de hand van de pinbon bij mycom kunnen ruilen :)

Maar als deze ook kaduuk gaat heb ik pech. Heb nog maar een half jaar garantie.

Moraal van het verhaal: Toshiba is onbereikbaar voor particulieren

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2005 20:58 ]

Pagina: 1