[ASP] Aantal openers meten in HTML e-mail

Pagina: 1
Acties:

• Dutch_guy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-04 14:47
Ik heb een HTML e-mail met daarin een verwijzing naar een .asp pagina, echter in de img tag, als volgt:

code:
1
[img]"http://www.site.nl/stats.asp"[/img]

Zodra de e-mail getoond wordt, wordt het .asp bestand uitgevoerd. Deze geeft o.a. een 1x1 witte pixel terug en registreert in een database dat de e-mail gelezen is en op welk tijdstip.

Dit werkt prima in de diverse webbrowsers. Echter in Outlook werkt het niet. In Outlook werkt het alleen als ik met F5 de e-mail refresh, dan wordt de asp pagina wel uitgevoerd.

Iemand een idee waarom dit is ? Pikt Outlook het niet dat er in een img tag een .asp extensie staat ?

Is er een andere manier om dit te meten ?

Ik ben mij overigens bewust van het feit dat deze methode niet 100% is, maar wij willen graag een ruwe indicatie van het aantal openers.

[ Voor 4% gewijzigd door Dutch_guy op 12-08-2005 10:30 ]

Pay peanuts get monkeys !

• foske
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:31
Misschien dat je plaatje al gecached is. Wat je misschien kan doen, is per email die verstuurd, ook het tijdstip erbij zetten.

code:
1
[img]"http://www.site.nl/stats.asp?timestamp=20050812110054678"[/img]

Dan wordt het misschien niet gecached?

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:17

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Dit biedt trouwens geen enkele garantie. Omdat dit soort technieken ook vaak door spammers wordt gebruikt voor het valideren van emailadressen wordt door een groot aantal clients het inladen van externe plaatjes verhinderd.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Dutch_guy
Ik denk inderdaad dat het plaatje gecached was.

Ik open nu net een testmail van gisteren in Outlook en nu werkt het wel.

Overigens ben ik mij zeker bewust dat dit niet 100% het aantal openers gaat meten.

Wij kunnen e-mails verzenden m.b.v. een tool die door de externe websitebouwer is gemaakt. Vorige keer hebben wij een mailing verstuurd, maar een aantal e-mails naar onszelf was nooit aangekomen.

Nu gaat er weer een mailing uit naar 300.000+ klanten en willen wij graag zelf een indicatie krijgen van het aantal geopende emails. Als dat er 5.000 blijken te zijn dan kan je er wel vanuit gaan dat niet alles is verstuurd.

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-04 15:47

Eijkb

Zo.

Als je maar zorgt dat die klanten allemaal en stuk voor stuk hebben aangegeven dat ze die email willen ontvangen :+ Anders is het alsnog spam, en vergeet de opt-out link niet!

.

• Dutch_guy
Eijkb schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 12:51:
Als je maar zorgt dat die klanten allemaal en stuk voor stuk hebben aangegeven dat ze die email willen ontvangen :+ Anders is het alsnog spam, en vergeet de opt-out link niet!
Allemaal geregeld. Het gaat hier om een advertentiesite met ongeveer 500.000 gebruikers, waarvan er 300.000 hebben aangegeven de nieuwsbrief te willen ontvangen.

• Genoil
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11-2023
Veel spam-filters zoeken juist op .php / .asp tags in html mail, omdat tracers (zo heet dat wat jij doet) ook vaak voorkomen in spam. Het gebruiken van deze techniek kon dus wel eens averechts gaan werken op het aantal openers.

• Rac-On
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
sterker nog, outlook en outlook express icm xp sp2 blokkeren standaard al de externe afbeeldingen in emails. Ik denk dat verreweg het merendeel van je gebruikers die combi draaien...

doet niet aan icons, usertitels of signatures

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

Dutch_guy schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 12:47:
Nu gaat er weer een mailing uit naar 300.000+ klanten en willen wij graag zelf een indicatie krijgen van het aantal geopende emails. Als dat er 5.000 blijken te zijn dan kan je er wel vanuit gaan dat niet alles is verstuurd.
dus indien men externe links in de email geblokkeerd heeft denk je dat er iets niet goed is gegaan?
wellicht een nettere en meer effectieve oplossing zoeken?
bijv. als men een interessant onderwerp zien waarvan de rest op de website zelf te lezen, dat je die klikjes meet?

depends on wat je exact registreerd indien men zo een 1x1 spamplaatje download, het zou verwerpelijk kunnen zijn ivm registratie wetgeving.

[ Voor 12% gewijzigd door PipoDeClown op 12-08-2005 13:56 ]

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
In outlook 2003 worden externe afbeelding standaard geblokkeert dus ik denk dat je techniek niet heel veel zin heeft. Je statistieken zijn sowieso niet betrouwbaar.

[ Voor 17% gewijzigd door Y0ur1 op 12-08-2005 13:56 ]

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:50

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Openrate statistieken zijn nooit 100%. Van bijv. een tekst variant van je e-mail zul je het nooit kunnen meten (en ja, er zijn nog steeds mensen die geen html mail willen of kunnen ontvangen).

Als je er voor zorgt dat voor elke mailing de url anders is dan heb je een mooi middel om de openrate te meten per mailing.

Outlook 2003 houdt inderdaad de afbeeldingen standaard tegen. Met 1 druk op de knop wordt de afbeeldingen wel weer getoond. Wat je zou kunnen doen is de normale afbeeldingen van de e-mail niet inline mee te sturen zodat deze ook niet worden getoond. Mensen zijn dan eerder geneigd om op die knop te drukken om de afbeeldingen te tonen en dan kan je meteen de openrate beter meten.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Verwijderd

Genoil schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 13:40:
Veel spam-filters zoeken juist op .php / .asp tags in html mail, omdat tracers (zo heet dat wat jij doet) ook vaak voorkomen in spam. Het gebruiken van deze techniek kon dus wel eens averechts gaan werken op het aantal openers.
Vind ik een beetje een rare techniek. Waarom zou je uberhaupt een extensie .asp / .php / .jsp hebben (maar dat is misschien wel een hele andere discussie). Iig vind ik filteren op extentie wel erg crappy

• wizzkizz
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-12-2025

wizzkizz

smile...tomorrow will be worse

Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 12:51:
[...]
Vind ik een beetje een rare techniek. Waarom zou je uberhaupt een extensie .asp / .php / .jsp hebben (maar dat is misschien wel een hele andere discussie). Iig vind ik filteren op extentie wel erg crappy
vermoedelijk bedoelt hij de genoemde extensies als source van de afbeelding ;)

Make it idiot proof and someone will make a better idiot.
Real programmers don't document. If it was hard to write, it should be hard to understand.

Verwijderd

wizzkizz schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 13:34:
vermoedelijk bedoelt hij de genoemde extensies als source van de afbeelding ;)
Ik ook ;)
Pagina: 1