Toon posts:

Leadtek A250 nvidia Gforce 4 ti 4400 Zoemt te erg.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een tijd, als ik mn pc aandoe.. zoemt mn Leadtek A250 nvidia Gforce 4 ti 4400 grafische kaart (uit 2001) heel erg.

Ligt dat aan de kaart, of aan het AGP slot.. of..

want als ik mn kaart eruit haal en de pc aandoe is er nl. geen gezoem.

Of, indien het wel aan de kaart ligt.. heeft iemand een oplossing.

Greetz Geeviz.

Verwijderd

Luister gewoon eens waar het gezoem vandaan komt.
Zitten er brakke condensatoren op de kaart? Het meest logisch lijkt het me dat je voeding aan het doodgaan is, zodra je je videokaart gebruikt word er teveel vermogen getrokken.
Gewoon luisteren waar het vandaan komt dus, alle stof even verwijderen uit je kast en moederbord / videokaart controlleren op brakke condensatoren.

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:47

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Houd het ventilatortje eens tegen met je vingers als de computer aan staat, dan weet je het gauw genoeg.

Een passieve Zalman koellichaam kopen kan een oplossing zijn. Even knutselen en klaar.

[ Voor 4% gewijzigd door PD2JK op 12-08-2005 10:33 ]

Toen waren beige computers heel gewoon.

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:11

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Dat zijn volgens mij gewoon de twee koelertjes die aan het eind van hun leven zitten. Is niks aan te doen, behalve een Zalman VGA koeler kopen en die erop schroeven ;)

Kun je testen: Er lopen twee rood-zwarte kabeltjes van de ventilators naar de kaart. Haal die eens los, en zet de computer aan. Is 'ie nu stil, zijn het je koelertjes :)

Hier stond een dode link.

Verwijderd

}) Ahja koelers kunnen natuurlijk ook zoemen...
Zo simpel dat ik er nog niet eens aan gedacht had. 8)7
Waarom denk ik bij dit soort dingen altijd gelijk aan condensatoren etc. ?

Verwijderd

Topicstarter
Kom ik ff weer :) Ik zal de mogelijke oplossingen even doorspitten...

Wat wel heel apart is.. met opstarten zit (waarschijnlijk) de kaart en daardoor de gehele pc met geluidproductie echt zo hoog ruim boven het aantal decibellen.. ongezond gewoon.

Ik heb mn pc boven staan. 1e verdieping, meter of 3/4 hoog dus.. maar als ik in de woonkamer ben hoor ik het ding nog. Als mn pc enige tijd aanstaat is het aardig stil, om de 2/3 minuten gromt de kaart net als een tijger.. daarna is het weer geruime tijd goed, enzow.

Voeding van de pc zelf is wel goed, net een nieuwe, 400 watt, dus de kaart kan niet teveel stroom daarvan trekken.

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:47

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Heb je nou al gekeken/gevoeld of het de ventilator van je videokaart is? Kan niet missen... :)

Toen waren beige computers heel gewoon.

Verwijderd

Topicstarter
Mensen, dank voor al uw positieve reacties!

Het bleek/blijkt inderdaad dat de koelers van mn kaart kapot waren... of in onbalans.

Heb 'n nieuwe koeler gekocht, en 'geïnstalleerd'. (= Zalman VGA koeler kopen en die erop schroeven/plakken met geleidingsklei/bevestigen)

Wat een waaier is het dat ding.. pfieuw.. 't lijkt net een pauw met uitgeklapte 'windscherm' maar dan als gouden veersysteem a la reviews: Zalman VF700-Cu en VF700-AlCu VGA-koelers onder de loep.

Dus: een superstil systeem waarbij je zelfs nu weer de mieren over de grond kan horen lopen/kruipen, in plaats van een overbekende speld die valt en meer geluid maakt.

En.. ik kan weer normaal muziek luisteren zonder gegrommmmmmm Woohoo!!

--//--

Geeviz.
Pagina: 1