Toon posts:

Novell 6.0 en 6.5 servers blijven rebooten!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn Novell 6.0 en 6.5 servers blijven spontaan rebooten... Zou dit een virus kunnen zijn? Heeft iemand als eens een soortgelijk probleem gehad?

Ik zie geen meldingen op de Novell.com site, ook lees ik nergens iets van een virusaankondiging op een virusalert site...

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:23

Boss

+1 Overgewaardeerd

Op welk punt gaan ze rebooten? Wat is de laatste melding op de console? Heb je iets aangepast op die servers? Om hoeveel servers gaat het?

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Verwijderd

Topicstarter
Het lijkt erop dat het een probleem is in combinatie met CA Arc Serve. De melding die ik op mijn console krijg is:

Automatic Server Timer Expiration.

Het gaat om zo`n 50 servers.

Verwijderd

Topicstarter
We vermoeden dat het iets met de timeserver te maken heeft...

• JoetjeF
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-11-2012

JoetjeF

Mo Chuisneoir

Er zijn geen virussen voor NetWare dus het is een ander probleem. Heb je al in de abend.log, boot$log.err en sys$log.err gekeken? Herstarten de servers automatisch? Zo ja, dan is het handig de volgende parameter te wijzigen zodat je er zeker van bent dat de abend.log gevuld wordt:
Set Auto Restart After Abend = 1

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je tips JoetjeF. We hebben het gevonden. Het bleek een probleem met onze timeserver te zijn. Deze probeerde iets foutiefs te synchroniseren met alle andere servers.
Pagina: 1