Toon posts:

WDS activeren tussen Speedtouch en Asus AP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Situatie

Ik mag van mijn buurman zijn draadloze singaal gebruiken om te interneten
Hij heeft een speedtouch 500 serie.

Probleem

Ik kan met mijn laptop het sigaal op pakken maar het is erg zwak, en valt vaak weg.
En ik wil om mijn gewone pc ook internet

Wat geprobeerd

Ik weet dat je met een AP een singaal kan op pakken en door sturen WDS
Nu heb ik op de speedtouch mijn AP er bij gezet en WDS aan gezet.
Ik heb eerst met een canyon AP ge probeert een verbingin temaken, maar dat wilde niet lukken.
Netjes het MAC adress ingevuld van de speedtouch en de wep ook gelijk gezet.

Nu heb ik ook een ASUS wl500 net wat netter dus dacht ga ik het daar me proberen.
Maar wat ik ook probeer ik krijg de speedtouch niet verbonden met de asus. 8)7
Heeft iemand hier ervaringen mee, is het zo ie zo mogelijk wat ik wil??

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Je zegd zelf dat het signaal heel zwak is. Hoe ver zit je van het AP af en wat zit daar allemaal nog tussen?

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

Verwijderd

Topicstarter
Het zijn apartementen, in het begin van het apartement waar ik dus ook de asus wil gaan plaatsen is het sigaal goed. maar in mijn woonkamer zoon 8 meter verder is het dus zeerlaag.
De speedtouch zit bij hem in zijn meterkast. in de gang

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ik denk persoonlijk dat er gewoon te veel muren tussen zitten :P Kan je een wifi antenne op je balkon/uit het raam proberen en zien of je dan voldoende signaal hebt?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
ik geloof dat jullie me niet helemaal snappen.

ik wil door middel van WDS het sigaal oppakken. met mijn wl500 (asus)
Mijn probleem is dat dat niet lukt.
En de rest is boven te lezen.. als ik niet duidelijke ben dan post ik wel wat screenshots..

B)

• moulin
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:21
Om WDS aan de gang te krijgen heb je de mac adressen van beide routers nodig. Je zet deze adressen in je wds tabel. (Beide routers). In jouw router moet je het zelfde ip adres opgeven als die van je buurman. Als gateway gebruik je tevens het adres van je buurman. Zorg dat de afstand tussen de routers niet te groot is. Ik ben er niet zeker van maar mocht je buurman wep of wpa gebruiken moet je deze code ook in jouw router zetten.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:11
Titel edit :)

Verwijderd

Topicstarter
shopje

Verwijderd

je hebt 2 de zelfde APs nodig als je het redenlijk wil laten lopen.

Verwijderd

Topicstarter
Dus simpel weg, het kan niet.
Dat zou erg raar zijn. ik heb hier toch geen raar merk leggen. een asus wl500. is toch een net ding.
en een speedtouch. is toch ook geen b merk. of denk ik nu te simpel??

• Kiki
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:47
Ik heb zelf een speedtouch 580 en vandaag ook toevallig wds ingeschakeld. Om wds te activeren moet je in de menu van je speedtouch gaan en de wds functie inschakelen. De speedtouch moet namelijk de accespoint herkennen. Ik hoop dat je hiermee iets aan heb!

Verwijderd

Ook gaan WDS en WPA niet samen.. Omdat WPA MAC Adressen encrypted, dus gebruik WEP maar eens. Misschien is dat de oplossing.

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik wep. dus daar ligt het niet aan

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-04 15:01

KatirZan

Wandelende orgaanzak

je kan bij de routershop antenne's aanschaffen die het signaal versterken aan de kant van je buurman :) ik denk dat je dat eerst eens moet proberen (zijn 30 euro naar ik meen :) )

Wabbawabbawabbawabba

Verwijderd

Topicstarter
ja dat snap ik, dat is natuurlijk weer een andere manier op dit probleem aan te pakken.
maar ik heb de spullen,

ik baal er een beetje van dat asus zegt dat de wl500 verbinding kan leggen met een ander netwerk.
en dan zelfs nog een wireless piont kan zijn. maar dat het gewoon niet werkt. dat is gewoon echt K#T vul zelf maar de u in :r

• Kiki
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:47
Uhm is het niet een beetje vreemd om de asus wl500 te gebruiken? Dat is namelijk een wireless router... Ik heb op mijn speedtouch 580 gewoon een speedtouch 180 gebruikt, dat is namelijk een AP. Ik weet niet of je bij de asus wl500 alle routerfuncties kunt uitschakelen...

Verwijderd

IK heb het hier wel voor elkaar maar met een Asus Wl-500G en een WL-300G.
Gewoon de beide asussen op Hybride gezet en op beide asussen de macadress van de andere erin gezet.
Je moet het wel bij de bridge functie bij de asus invullen. Weet niet of de Speedtouch ook zo'n bridge functie heeft.

Verwijderd

Kit-Lin schreef op woensdag 07 september 2005 @ 20:36:
Uhm is het niet een beetje vreemd om de asus wl500 te gebruiken? Dat is namelijk een wireless router... Ik heb op mijn speedtouch 580 gewoon een speedtouch 180 gebruikt, dat is namelijk een AP. Ik weet niet of je bij de asus wl500 alle routerfuncties kunt uitschakelen...
JA dat kan.
Je kunt de WL-500 ook alleen als AP gebruiken.
Pagina: 1