Beste tweakers/tweaksters,
Ik heb in mijn systeem een ATi Radeon X800 Pro videokaart van Gigabyte. Deze is voor zijn doen erg traag. In 3DMark05 (zonder AA en AF op 1024 standaard settings) haalt deze kaart een score van 2300. Voor een zo'n kaart in een dergelijk systeem zou deze al snel een score van 9000 tot 10000 moeten halen.
Ik heb echt van alles al -tevergeefs- geprobeert:
- Nieuwe software installatie (winxp, agp- en chipset drivers, officiele radeon drivers, Omega Drivers, enz.)
- Bios van het moederbord geflashed (er was/is nog geen nieuwe bios van de videokaart)
- 250W Voeding vervangen door een 500W voeding
- Geheugen upgrade van 512 naar 1024MB
- Nieuw moederbord geinstalleerd (Abit uGuru AI7)
Met de videokaart is in principe niets mis mee, ik heb hem ergens anders getest en daar liep hij perfect. Het installeren van het nieuwe moederbord hielp ook niets, deze is dus alweer vervangen door de oude.
Mijn huidige specs (Gegenereert door everest):
PC rapport
GPU rapport
Sensor rapport
Is er iemand die enig licht op deze zaak kan schijnen? Alvast bedankt!!
Ik heb in mijn systeem een ATi Radeon X800 Pro videokaart van Gigabyte. Deze is voor zijn doen erg traag. In 3DMark05 (zonder AA en AF op 1024 standaard settings) haalt deze kaart een score van 2300. Voor een zo'n kaart in een dergelijk systeem zou deze al snel een score van 9000 tot 10000 moeten halen.
Ik heb echt van alles al -tevergeefs- geprobeert:
- Nieuwe software installatie (winxp, agp- en chipset drivers, officiele radeon drivers, Omega Drivers, enz.)
- Bios van het moederbord geflashed (er was/is nog geen nieuwe bios van de videokaart)
- 250W Voeding vervangen door een 500W voeding
- Geheugen upgrade van 512 naar 1024MB
- Nieuw moederbord geinstalleerd (Abit uGuru AI7)
Met de videokaart is in principe niets mis mee, ik heb hem ergens anders getest en daar liep hij perfect. Het installeren van het nieuwe moederbord hielp ook niets, deze is dus alweer vervangen door de oude.
Mijn huidige specs (Gegenereert door everest):
PC rapport
GPU rapport
Sensor rapport
Is er iemand die enig licht op deze zaak kan schijnen? Alvast bedankt!!