Toon posts:

Trage X800 Pro

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers/tweaksters,

Ik heb in mijn systeem een ATi Radeon X800 Pro videokaart van Gigabyte. Deze is voor zijn doen erg traag. In 3DMark05 (zonder AA en AF op 1024 standaard settings) haalt deze kaart een score van 2300. Voor een zo'n kaart in een dergelijk systeem zou deze al snel een score van 9000 tot 10000 moeten halen.

Ik heb echt van alles al -tevergeefs- geprobeert:

- Nieuwe software installatie (winxp, agp- en chipset drivers, officiele radeon drivers, Omega Drivers, enz.)
- Bios van het moederbord geflashed (er was/is nog geen nieuwe bios van de videokaart)
- 250W Voeding vervangen door een 500W voeding
- Geheugen upgrade van 512 naar 1024MB
- Nieuw moederbord geinstalleerd (Abit uGuru AI7)

Met de videokaart is in principe niets mis mee, ik heb hem ergens anders getest en daar liep hij perfect. Het installeren van het nieuwe moederbord hielp ook niets, deze is dus alweer vervangen door de oude.

Mijn huidige specs (Gegenereert door everest):
PC rapport
GPU rapport
Sensor rapport

Is er iemand die enig licht op deze zaak kan schijnen? Alvast bedankt!!

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Hoezo tegen de 10000 ? Dit is 05 en dat is gewoon een zware versie ik denk dat je score wel aardig klopt.

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

• Sjoerd
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Denk dat je score aan de lagere kant is (bij nader inzien) maar hij moet toch echt niet tegen de 10000 punten lopen als je ziet dat de gemiddelde 7800GTX 8250punten haalt in 3dmark 2005...

[ Voor 41% gewijzigd door Sjoerd op 12-08-2005 09:57 ]

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-08 22:31

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Ik vraag mij één ding af? Hoe bevalt het spelen van spelletjes draait alles dan wel goed en kun je alles draaien zoals je dat zou willen en mag verwachten van deze VGA kaart (en natuurlijk de rest van het systeem). Laat dan die 3DMARK scores voor wat het is.

Zelf heb ik ookaltijd lagere scores dan ik zou moeten kunnen halen, terwijl games uitstekend te spelen zijn op mooie resoluties. (Ik speel voornamelijk World Of Warcraft) Wat boeit een getalletje nu? Als je maar kunt spelen toch? Tenminste zo denk ik er over... 3DMARK vindt ik alleen leuk om eens te kijken wat er voor beeld gegenereerd kan worden of-te-wel ik vindt de demo filmpjes leuker om naar te kijken dan het getalletje wat er uit komt. Maar ja dat is mijn mening.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-06 08:25

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Ok hij is traag, maar een score van 8000 tot 10000 is een beetje heel erg overdreven.

hier een vergelijkbaar systeem:

3DMark Score: 5458 Test Situation 1 16 Pipelines
CPU: Intel Pentium 4 3008 MHz
GPU: ATI RADEON X800 PRO, 515 MHz / 519 MHz
Display Driver: 6.14.10.6517
Driver Status: WHQL - FM Approved
Resolution: 1024x768 32 bit
System Memory: 1024 MB
Video Memory: 256 MB

Wat voor moederbord etc erin zit is niet duidelijk, maar jou score is iig te laag.
Als ik het me goed herinner haalde ik iets van 5700-5800 punten.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• Daantje20
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:49

Daantje20

Je moet leven om te leren.

Onderaan eerste report van Everest:

C000:0080 113-AA16103-100.....R420.AGP.DDR3...X800PRO P/N 113-AA16103-100-
C000:00C0 GB BIOS.....YOU HAVE NOT CONNECTED THE POWER CABLE TO YOUR VIDEO
C000:0100 CARD.PLEASE REFER TO THE 'GETTING STARTED GUIDE' FOR PROPER HAR
C000:0140 DWARE INSTALLATION....(C) 1988-2003, ATI Technologies Inc. .ATOM
C000:0180 BIOSBK-ATI VER009.002.001.002.3AA16103.100.121659 .7417 .BIO
C000:01C0 S .br7417.100....$...ATOM..r.............X.R@IJ^.....PCIR..IJ
C000:0200 ........o.......ATI ATOMBIOS.G.E................................

Lijkt mij duidelijk waarom hij niet goed presteerd.

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

CJ

(overleden)
Lmao. Ik zag het ook. :D

Plug die power cable er in en je videokaart krijgt eindelijk genoeg stroom om volop te presteren. Je zou dan zo rond de 4500 punten moeten zitten in 3dMark05. :Y)

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Verwijderd

Topicstarter
CJ schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 10:10:
Lmao. Ik zag het ook. :D

Plug die power cable er in en je videokaart krijgt eindelijk genoeg stroom om volop te presteren. Je zou dan zo rond de 4500 punten moeten zitten in 3dMark05. :Y)
Dit is de output van de video BIOS idd, -maar- deze kabel is wel degelijk aangesloten, deze output zijn de eerste regels die de BIOS aanspreekt als er geen kabel is aangesloten daarom staan ze vooraan in de BIOS output.

Verwijderd

Topicstarter
_Dune_ schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 09:51:
Ik vraag mij één ding af? Hoe bevalt het spelen van spelletjes draait alles dan wel goed en kun je alles draaien zoals je dat zou willen en mag verwachten van deze VGA kaart (en natuurlijk de rest van het systeem). Laat dan die 3DMARK scores voor wat het is.

Zelf heb ik ookaltijd lagere scores dan ik zou moeten kunnen halen, terwijl games uitstekend te spelen zijn op mooie resoluties. (Ik speel voornamelijk World Of Warcraft) Wat boeit een getalletje nu? Als je maar kunt spelen toch? Tenminste zo denk ik er over... 3DMARK vindt ik alleen leuk om eens te kijken wat er voor beeld gegenereerd kan worden of-te-wel ik vindt de demo filmpjes leuker om naar te kijken dan het getalletje wat er uit komt. Maar ja dat is mijn mening.
Mij intresseert 3DMark05 punten ook niets, maar het is in dit geval een goede maatstaaf aangezien hij met games ook erg traag is, Joint Ops, GTA SA allen erg traag (med. details op 800*600) en al helemaal als het druk wordt. Erg ondermaats allemaal dus :(

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:59
Fast writes en/of sideband addressing uit voor de videokaart. Vooral die fastwrites wil het nog wel eens doen. Als hij al uit stond, zet hem dan aan. Je moet iig de instellingen omwisselen. Je kan het altijd proberen...

Verwijderd

Hahaha ik haal met een x300 al 1900 3DMarks 2005 , maar weet je echt zeker dat je alles op prestatie hebt staan in CCP . want je moet denk ik z'n 4500 punten halen .

Verwijderd

Topicstarter
The__Virus schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 11:46:
Fast writes en/of sideband addressing uit voor de videokaart. Vooral die fastwrites wil het nog wel eens doen. Als hij al uit stond, zet hem dan aan. Je moet iig de instellingen omwisselen. Je kan het altijd proberen...
Ik heb dit al tevergeefs geprobeerd, de instellingen omwisselen, dit had geen resultaat :(

iig bedankt voor je input!

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 12:23:
[...]

Ik heb dit al tevergeefs geprobeerd, de instellingen omwisselen, dit had geen resultaat :(

iig bedankt voor je input!
Zet dat dan allemaal even in je startpost,zodat dit niet word aangezien voor een zoveelste klaagtopic over een te lage 3Dmarkscore. Policy: Alle regels die op het forum gelden Zo dus ;)

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

Verwijderd

Topicstarter
HerbyNL schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 12:27:
[...]

Zet dat dan allemaal even in je startpost,zodat dit niet word aangezien voor een zoveelste klaagtopic over een te lage 3Dmarkscore. Policy: Alle regels die op het forum gelden Zo dus ;)
Dit is niet het zoveelste klaagtopic over een lage 3Dmark score, het gaat over een kaart die ondermaats presteert. Dat dit gemeten word met 3Dmark is een goede maatstaaf, meer niet. Deze manier van reageren typeert echt hoe de laatste tijd op dit forum word omgegaan met postings. Heb je nog wat ontopic input over dit onderwerp? Dit staat namelijk ook in de FAQ.

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:30

KneoK

Not in a million lightyears

Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 12:41:
[...]

Dit is niet het zoveelste klaagtopic over een lage 3Dmark score, het gaat over een kaart die ondermaats presteert. Dat dit gemeten word met 3Dmark is een goede maatstaaf, meer niet. Deze manier van reageren typeert echt hoe de laatste tijd op dit forum word omgegaan met postings. Heb je nog wat ontopic input over dit onderwerp? Dit staat namelijk ook in de FAQ.
Het zal misschien niet helemaal de juiste manier van 'm zijn geweest om je even ergens op te wijzen, maar gelijk heeft hij wel vind ik. Het tweede punt in de FAQ die door jullie beiden is genoemd is "Wees duidelijk, geef aan wat je al geprobeerd hebt.".

Maar even ontopic: het is al eerder gezegd, een score van 8000-10000 kun je vergeten. Dat zul je misschien in 3DMark '03 moeten kunnen scoren, maar in '05 zeker niet.
Een normale score voor een X800Pro ligt rond de 5000 punten.

Maar gezien wat je allemaal al geprobeerd hebt (pluspuntje voor jou ;) ), zeker de verse WinXP en drivers installatie, zou ik je alleen kunnen aanraden om de videokaart eens in een ander systeem te proberen als je daar de mogelijkheid voor hebt.
Degene onder mij wees me op een hele belangrijke zin die ik over het hoofd heb gezien :)

Wees er trouwens ook zeker van dat je een dedicated lijntje pakt voor je videokaart. Dus eentje die rechtstreeks uit je voeding komt en waar verder geen apparaten aanhangen.

Edit: begrijp ik trouwens uit je startpost dat de kaart VOORDAT je al dat nieuwe spul kocht al ondermaats presteerde ? Of heb je de videokaart meteen met de rest van het zooitje (voeding, geheugen, moederbord) gekocht ?
Edit edit: ik zie dat je het zooitje juist gekocht heb om dat uit te sluiten. Ik kan alleen de dedicated powerline bedenken.

Heb je misschien IRQ conflicten met de kaart ?

[ Voor 27% gewijzigd door KneoK op 12-08-2005 17:15 ]

Verwijderd

OFFTOPIC
Wat een waardeloze kaart is het ook.
Het heeft toch ook maar 12 pipelines?
Maargoed.

ONTOPIC
3DMark 05 score van 9000 haalt een 7800gtx niet eens LMAO. Lo000000oL
Dus dat kan je vergeten.

Maar niemand heeft nog hierover een comment gemaakt dus daar komt die dan:
In de startpost van de TS geeft hij aan dat :" Met de videokaart is in principe niets mis mee, ik heb hem ergens anders getest en daar liep hij perfect."

De vraag is dan met op wat voor systeem heb je hem getest? En vergelijk die eens met het huidige systeem..
Ga alles na.. (8>

• lammert
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-06 08:45
Ik lees nergens dat je je AGP snelheid hebt gecontroleerd, staat deze misschien nog op 2x of 4x in je BIOS ?

Verwijderd

Ik heb sinds vandaag de X800 Pro van me meissie in me pc geplugd..(was ze mee eens hoor... ;)
Ik haal een score van 4855 met een XP3200+ @ 2273 mhz, fsb@412 mhz en 1024 mb ddr3200 Corsair
Oh ja...me vid krt settings staan op 480/455......Kan dit HOGER..????

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 18:59:
...Oh ja...me vid krt settings staan op 480/455......Kan dit HOGER..????
Probeer het eens zou ik zeggen, ga alles nog verder overclocken en het zal vast nog wel beter worden.

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Verwijderd

Er zit gewoon de standaard koeler op...Het is er 1 van Asus (256 mb ) en ik moet zeggen dat ie wel aardig gloedje warm word!!!...Kan nog net me fikken erop leggen.... :(

• Bever!
  • Laatst online: 15:58

Bever!

3

Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 17:01:
OFFTOPIC
Wat een waardeloze kaart is het ook.
Het heeft toch ook maar 12 pipelines?
Maargoed.

(8>
ding haalt stock meer 3dmarks in 05 dan jouw gt stock..

Verwijderd

Bever! schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 19:40:
[...]

ding haalt stock meer 3dmarks in 05 dan jouw gt stock..
LOL je hebt nog gelijk ook 8)7 , maar 6800gt is beter kwa prijs en prestatie.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2005 20:34 ]

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:59
Maar wat zijn je totale specs? Wat voor moederbord? Welke snelheid processor? Welke voeding (500 watt zegt helemaal niets)? Welk geheugen? Dual channel? Juiste snelheid? Kijk eens met het programma Everest naar al je instellingen en check wat daar misschien veel te laag staat. En wat is je CPU score in 3Dmark05? (kun je zien bij details als je de 3Dmark score te zien krijgt (iets naar beneden scrollen)

[ Voor 19% gewijzigd door The__Virus op 13-08-2005 10:44 ]

• LuPo
  • Laatst online: 10:31
Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 09:44:
een score van 2300. Voor een zo'n kaart in een dergelijk systeem zou deze al snel een score van 9000 tot 10000 moeten halen.
Ik denk dat 9000 tot 10.000 wel erg overdreven is. Wat ze hier al zeggen, zo rond de 8000.
Maar 2300 is idd veel te laag, mijn 9800Pro haalt nog meer! :P (Specs in sig)

[img=http://img307.imageshack.us/img307/408/3dmark2005score2kg.th.jpg]

11.455 Wp PV | 48 kWh thuisbatterij | VW ID.7 Tourer Pro LE '25

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-08 16:30

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
8000 is ook wel erg veel, in 3dmark05 zou je rond de 4500 - 5500 moeten halen.. check agp settings, heb je chipset drivers op je moederbord wel geinstalleerd, en probeer eens de ati drivers helemaal opnieuw te installeren

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-07 10:11

frankknopers

Goud is geen geld

Je hebt toch geen Q-tec/Sweex 500 watt die maar 18A op de 12V lijn heeft?

Je plaatst een logbestand waarin staat dat de power cable niet aangesloten is.
Probeer eens een ander molexje, misschien dat dat helpt.

Het kan natuurlijk ook liggen aan een gefragmenteerde/te volle HDD. Doe eens een defragmentatie en ruim eventueel wat bestanden op. Check ook even op virussen, spyware e.d. met MS Antispyware en/of Hitman Pro 2.

Edit: CCleaner is een heel handig programma om oude registersleutels, temporary files en andere dingen op te ruimen. Ik raad je zeker aan deze even te runnen op je pc.

[ Voor 18% gewijzigd door frankknopers op 14-08-2005 12:52 ]

Goud is geen geld

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Wildfire

Joy to the world!

LuPo schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 10:49:
[...]

Ik denk dat 9000 tot 10.000 wel erg overdreven is. Wat ze hier al zeggen, zo rond de 8000.
Hoe kom je daar nou weer bij? Rond de 5000 is een goede 3DMark 2005 score voor een X800 Pro.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Verwijderd

Ik weet heel zeker dat de topic starter 3dmark03 en 05 door elkaar heeft gehaalt, het is dus geen 10k voor 05 maar voor 03. Hij zou het ff kunnen editen. Maar hou het ontopic en geen posts meer over " je maakt toch een grpaje zeker"

Verwijderd

ik kwam dit topic toevallig tegen en aangezien ik ff niks te doen had heb ik ff 3dmark05 laten lopen, want ik was wel benieuwd.

Pc is een AMD XP2600 op een MSI kt400 mobo met 1025 werkgeheugen en een X800pro erin.

Ik kreeg als resultaat 4526 punten.

Heb de laatste driver erop staan van ATI met de settings voor 3d en GL op prestatie.

Het is geen snel systeem. Standaard xp home erop en updates. Voor gamen doet hij het nog best naar mijn zin.

Ging er meer om dat je een uitgangspunt hebt met wat je aan punten kan halen.
Ik hoop je er een beetje mee geholpen te hebben.

Verwijderd

Wildfire schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 13:37:
[...]

Hoe kom je daar nou weer bij? Rond de 5000 is een goede 3DMark 2005 score voor een X800 Pro.
Lijkt mij ook jah...ik heb mijn x800 pro nu op 500/460 staan en haal 4867 score Binnenkort ff een Arctic Silencer 4 rev 2 halen... :P :P

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Wat is dit voor topic hey ... jezus :/ . Iedereen blaat tien keer hetzelfde, iedere keer weer welke score hij hij heeft. En dat die kaart -ongeveer- tussen de 4000 en 5000 punten uit moet komen is nu wel duidelijk. Hoeven jullie niet nog een keer te posten. En hebben wij op het forum al "Looo000oooL" taal, jammer :| .

Anyway. Belangrijke vragen zijn idd of je voeding sterk genoeg is? Zo nee, dan is het sowieso vreemd dat hij daar geen waarschuwing op geeft. Probeer anders de kaart eens te overclocken en kijk eens of de score ook daadwerkelijk omhoog gaat. Is dat niet zo dan denk ik eerlijk gezegd dat het aan de voeding ligt en dat de kaart daarom in een bepaalde (lagere als stock) clocksnelheden blijft hangen. Scoort hij wel gewoon hoger denk ik niet dat het aan de voeding ligt (check ook sowieso van te voren even je voltlijnen (3.3 en 5 volt vooral)). Dan kan het zijn dat er een driver conflict is, directx zich niet lekker voelt of je software algemeen een beetje in de war is. Probeer ook eens een schone install van 3DMark05 met een defrag.

In ieder geval succes, hou het niveau een beetje op peil.

De meeste mensen deugen!

• Thermaltaker
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-03 22:58

Thermaltaker

hardware enthusiast

Is het niet zo dat een Videokaart niet vooral van de 12Volt lijn tapt?

Liquid cooled!

Pagina: 1