Dual G5 loopt steeds vast

Pagina: 1
Acties:

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06-2025

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Topicstarter
Ik heb hier op mijn werk een Dual G5 1.8Ghz met 2GB mem. Verder vrij basic config en er hangt nog een Lacie Firewire drive aan.

Tijdje geleden begon hij terwijl ik er niet achter werkte soms compleet vast te lopen. Soms met die melding in 4 talen van zet maar uit. Maar soms ook gewoon zonder melding. Ik weet niet meer zo goed wat ik nog kan proberen om hem te fixen.

Wat ik gedaan heb...
  • Hardware test gedraaid, had eerder problemen met strookje geheugen maar ding heeft niets kunnen vinden nu, alles ok na een uur een helicopter spelen
  • File permissies hersteld op de harddisk
  • OS X Tiger opnieuw geinstalleerd, dat ging overigens ook pas de derde keer helemaal goed.
Ben nu een beetje lost met wat ik nog kan proberen. Had hem net aangezet en na een kwartier was ie weer vestgelopen. Terwijl ik dan handmatig nog geen programma heb gestart. Enige programma wat dan open is is Suitcase voor mijn gevoel, nu is Suitcase niet echt lief maar lijkt me raar dat die OS X steeds onderuit schopt.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Alle membanken eruit behalve 1tje en helemaal opnieuw alles installeren. Kijken of het werkt. Zo niet, mem verwisselen.

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:14
Het lijkt me sterk dat suitcase Os X onderuit kan schoppen, zeker omdat het niet eens als deamon draait.. Anyways, staat er geen interesant info in /var/log (even met terminal kijken "sudo su -") en dan vooral even de syslogs en message nalopen op intresante info.
OS X Tiger opnieuw geinstalleerd, dat ging overigens ook pas de derde keer helemaal goed.
Wat ging er precies mis, dat is waarschijnlijk wel handig om te weten in dit stadium. :)

edit:
Welke versie van Suitcase gebruik je? Ook even de nummers achter de .

[ Voor 12% gewijzigd door leon1e op 12-08-2005 09:45 ]

• OzBoz

OzBoz

Topicstarter
leon1e schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 09:38:
Wat ging er precies mis, dat is waarschijnlijk wel handig om te weten in dit stadium. :)
edit:
Welke versie van Suitcase gebruik je? Ook even de nummers achter de .
Zal proberen straks naar te kijken, maar ding loopt al weer vast. Wat betreft de foutmeldingen van Tiger. 1x zei ie dat de installatie niet succesvol was (daar kun je niets mee) en poging twee ging op zich goed maar bleef ie hangen op dat witte vierkant met blauw balkje. Nou blauwe balkje kwam niet. En derde keer kwam hij er wel doorheen. En had goede hoop dat het gefixt was want daarna had ie paar uur gedraaid. Maar helaas. Moet ff verder met werk maar kijk straks weer naar um :)

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:55
offtopic:
Heb ook gezeik gehad met installatie Tiger. 3x, toen weer Jaguar en ging goed.

• OzBoz

OzBoz

Topicstarter
willem169 schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 10:32:
offtopic:
Heb ook gezeik gehad met installatie Tiger. 3x, toen weer Jaguar en ging goed.
Dat stond er op, maar probleem is hetzelfde. Hoopte met update naar Tigertje wat meer bestanden te vervangen.

Verwijderd

Bij mij was het een probleem met de videokaart. Andere videokaart erin, probleem opgelost. Bij nader onderzoek zat een geheugenblokje niet goed vast en kon dus klein beetje verschuiven.

• scan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-10-2025
Foutmelding in vier talen duid vaak een een geheugen probleem. Dus doe even de stappen die Jaaap
aan geeft.

Een pc is net een brommer. je kan hem wel opvoeren maar het blijft nog steeds een brommer

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:00
Het is geheugen of je schijf.

G5's haten af en toe die lacie schijven; heb hetzelfde probleem met mijn G5 af entoe.
Eerst was mijn geheugen ook brak, nu 4 nieuwe reepjes erin en nagenoeg geen problemen meer :)

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Pagina: 1