PC start niet meer op

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-08 02:05

freddyathlon

McLaren Mercedes

Topicstarter
*sorry, dit is een dubbelpost, omdat ik denk dat het topic beter hier thuishoort*

Ik heb altijd 's nachts de pc aanstaan met schembeveiliging 'leeg'.

Nu beweeg ik vanochtend mijn muis, en totaal geen reactie van de pc. Lampjes op de monitoren zijn gewoon groen, maar geen reactie.

Ik zag als enige oplossing; pc uitzetten door de aan/uit knop 5 seconden ingedrukt te houden.

Nu start ik hem weer op na 5 minuutjes, en het lampje van de HDD die normaal knippert, blijft ff oranje en gaat erna weer uit.

De 3 lampjes op het toetsenbord branden continue. Ook we debcam krijgt stroom.

Verder blijven de monitoren uit, lampjes oranje, totaal geen reactie op iets.
Ik krijg ook geen boot-scherm, helemaal niks.

Wat zou dit kunnen zijn? Hoe krijg ik de pc weer werkend?

edit: net alle stekkers losgehad, kast open, alles aangedrukt, zat niet echt iets los...

Alles er weer in wat nodig is, dus monitor, toetsenbord, muis, voeding.

Lampjes van het toestenbord blijven gewoon branden, led van de HDD blijft branden en gaat na een 30 seconden uit en er gebeurd verder niets.

Gekke is: Zet ik de pc uit, dan blijft het toestenbord branden

[ Voor 21% gewijzigd door freddyathlon op 12-08-2005 09:26 ]

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saryon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-06-2022

Saryon

Xienix

Draaien de fans (processorkoeler, voeding etc.) nog wel en krijg je gewoon geen beeld en reactie, of draaien de fans ook niet meer en is de boel gewoon dood?

Deliriant isti Romani.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJrDJ666
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-07 15:58
ditzelfde heb ik ook een paar maal gehad, wat bij mij toen werkte was de pc helemaal van het stroomnet afhalen (paar minuten ofzo)

wat je ook kunt proberen is de bios resetten (meestal jumper op het moederbord anders de battery eruit halen voor een tijd)

hoop dat het werkt

(edit: typo's weggehaald)

[ Voor 6% gewijzigd door DJrDJ666 op 12-08-2005 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Topicstarter
Saryon schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 09:34:
Draaien de fans (processorkoeler, voeding etc.) nog wel en krijg je gewoon geen beeld en reactie, of draaien de fans ook niet meer en is de boel gewoon dood?
Fans draaien gewoon.
Vervolgens krijg ik geen beeld, lampjes op het toetsenbord blijven branden...

Ik heb zojuist het batterijtje vervangen, maar dat lost niks op.

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jivemen
  • Laatst online: 03-02 13:52
Probeer eens een andere voeding,meestal ligt het aan een brakke voeding.
Door dat een voeding verschillende voltages aan het moederbord af geeft kunnen andere bronnen wel gewoon blijven werken,zoals ventilatoren.

Tja, en toen waren we bij Windows 7 aan beland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saryon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-06-2022

Saryon

Xienix

Als het lampje van je harddisk niet zo raar deed zou het ook aan je videokaart kunnen liggen. (dat heb ik meermalen meegemaakt met deze klachtomschrijving). Misschien is het handig om toch even een ander videokaartje te proberen, je weet het nooit. Anders even een opstart-diskette/cd met een harddisk testprogramma, (hangt er even van af wat voor merk), maken en opstarten van floppy of cd/dvd speler.

Deliriant isti Romani.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Topicstarter
Ben bij Paradigit geweest.
Andere voeding geprobeerd, andere processor, helemaal kaal gestart... Probleem niet opgelost.

Het is het moederbord, een Asrock, die kapot is.

Nu krijg ik een Asus A7V600-X erin.
Was de enige die ze hadden nog voor de AMD Athlon XP 2400+

Kost me 55 euro, maar ja...

Nu kan ik dus wel weer heel XP er opnieuw gaan opzetten.
Of is dat niet nodig bij vervangen van de mobo??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

freddyathlon schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 10:51:

Nu kan ik dus wel weer heel XP er opnieuw gaan opzetten.
Of is dat niet nodig bij vervangen van de mobo??
Jep helaas zal je dit wel moeten doen.... je kunt evntueel de schijf aan een andere pc hangen om nog data terug te zetten dat op je windows partitie stond... als je netjes je data op een andere partitie of schijf hebt is het geen probleem....

Let wel op bij installeren dat je de goeie partitie dan gebruikt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Topicstarter
Ik kan dus zo vanavond niet meer in Windows komen om nog dingen op DVD te zetten???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Laten we het maar even op één topic houden, zoals de bedoeling is. :) Wil je graag je topic verplaatst hebben kan je gerust even een moderator mailen of een topicreport (Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/icon_hand.gif) aanmaken. :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.