Toon posts:

Probleempje met geluid laptop naar versterker

Pagina: 1
Acties:
  • 257 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleempje met het geluid van men laptop als ik deze naar een versterker stuur...

Ik gebruik dus de hoofdtelefoon-uitgang (mini-jack female) en dan een kabeltje dat van mini-jack verloopt naar 2x RCA en dus zo naar een versterker.

Het probleem is dus nu dat er een serieuze ruis door de luidsprekers komt aan men versterker van zodra ik het kabeltje insteek (meer een harde zoem eigenlijk) en je geen geluid kan horen...

Na wat uittesten bleek dat als ik de stroomkabel naar men laptop (die met de adapter aan) losmaak en de laptop op zijn batterij laat werken, dat er dan geen gezoem of ruis meer is en ik perfect geluid heb.

Als ik de stroomkabel insteek en de stroom uitstaat dan heb ik weer gezoem :-s

Met een hoofdtelefoon heb ik daar geen last van en werkt alles wel goed.

Kan er een probleempje zijn met lekstroom ofzo naar de behuizing of frame van men laptop?

Wie weet raad?

PS: mijn laptop is een HP Pavilion ZD7235 van bijna 1 jaar oud.

Verwijderd

Heb exact hetzelfde probleem met een Acer Travelmate 4001LMi. Ook enkel als er op netstroom gewerkt wordt. Dit heeft te maken met een aardlus heb ik ergens gelezen. Ik zou hier op verder zoeken.

EDIT:
Volgens deze site moet je "een galvanisch scheidingsfilter tussen je computer en je versterker hangen"
EDIT2:
Voor € 7, 50 dit kopen.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2005 09:50 ]

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:30

Exirion

Gadgetfetisjist

Heb je de stekker al eens omgedraaid? Ja, het klinkt suf. Ik weet het.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb eens alles uitgeprobeerd en het heeft dus met een aardlus te maken :'(

Als ik de laptop in een stopcontact vlakbij hetgene waar versterker aanhangt insteek dan heb ik nergens last van...

Probleem is echter dat dan de voedingskabel van men laptop vlak door de kamer moet lopen ;(

Voorlopig dan maar een andere oplossing zoeken...
Iemand tips zonder zo een blokje er tussen te moeten steken? Want binnenkort verhuis ik toch en dan is het probleem waarschijnlijk opgelost :-)

Verwijderd

Je kunt natuurlijk ook even de aarde afplakken, doe ik ook heel vaak bij mijn werk als ik een aardlus heb in een pa. of een verlengsnoer.

of wil je echt profi. dan een groundlifter :P

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik had juist al hetzelfde geprobeerd... Even een verlengsnoertje zonder aarding gebruiken voor ertussen te stoppen en het probleempje is opgelost :)

Wat een super geluid nu dan uit die kleine laptop-speakers :9

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:05
Even voor de mensen die dit ook met de search vinden:

Ik heb een HP laptop en die headphone output naar mijn versterker geeft OK geluid, nadat ik de aarde had geisoleerd.
Met mijn nieuwe externe Edirol AU-25 had ik via de headphones uit ook goed geluid, maar aangesloten via de line-out enorme zoem. Bij het bewegen van de muis, en bij het verslepen van vensters nog eens extra. Als de laptop op accu draaide niet.

Nu heb ik de stekkers gedraaid: geen verschil. Met randaarde: alleen maar erger.

De oplossing was om de headphones en line-out tegerlijk aan te sluiten op de versterker. Nu is het geluid brandschoon. :)

Sorry voor de kick ;)

Verwijderd

Ik had met mn laptop ook een 50hz brom. Kreeg dit weg door een andere 3.5mm -> 2rca kabel te gebruiken. Bleek dus dat mn andere kabel brak was.

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

Ray

de mooiste en simpelste oplossing indien voorhanden is het via de digtitale uitgang te doen en dan een optische kabel te gebruiken. Je hebt dan geen enkel fysieke overdracht tussen de componenten
Pagina: 1