Toon posts:

Memory Test Failed

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een week ongeveer krijg ik elke ochtend bij het booten de melding dat het memory testen fout is gegaan. Ding telt wel gewoon door naar de 192MB zoals het altijd deed, maar daarna volgt dus die melding. Ik merk alleen niks van foute reepjes ofzo, niks geen rare crashes gehad.

Verder heb ik ook sinds dezelfde tijd dat mijn oh zo dierbare Digital toetsenbord zichzelf 'reset' . De lampies gaan dan uit, waarna mijn cursor eigenschappen weer op default worden gezet. Dus de herhaalsnelheid en herhaalvetraging worden abnormaal laag gezet, zeer irritant want die zet ik altijd op turbo. Dit is zowel onder Win98 als Win2k.

Kweenie of beide iets met elkaar te maken hebben, maar het zou misschien wel kunnen dacht ik omdat ze allebei ongeveer tegelijk begonnen zijn.

Iemand toevallig ervaring met 1 van deze 2 dingen?

• Maf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-08 07:36

Maf

Met het memory heb ik ooit hetzelfde gehad, toen was geheugen defect

"If someone takes a knife, you take a gun. If someone puts one of yours to the hospital, you send one of them to the morgue. That's the Chicago way."

Verwijderd

192 MB bestaat waarschijnlijk uit 1x128 en 1x 64 MB. Of 3x 64 MB. Zijn de snelheden van deze reepjes hetzelfde??
Sprak laatst met een jongen die had 1x 128 MB 100 Mhz en 1 x 128 MB 133 Mhz. Ook vage meldingen bij het tellen van het geheugen. Maar in windows no problemo.
Als je geen rare crashes hebt zou ik me geen zorgen maken.

Verwijderd

Topicstarter
Was het zeg maar een waarschuwing, dus dat je geheugen na een tijdje pas dood ging, of was het echt vrijwel direct mis.

Ik heb het namelijk een half jaar geleden ook wel eens gehad, alleen toen was het niet elke keer bij het booten zoals nu, maar meer sporadisch. Dat is toen weer weggegaan maar nu is het terug, alleen dan erger :(.

Verwijderd

Topicstarter
Het is 3 keer 64MB, volgens mij gewoon allemaal 100MHz, maar wel verschillende merken en ns dacht ik.

• Maf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-08 07:36

Maf

Een keer toen hij meteen niet meer doorboete was het het geheugen.
De keer dat hij af en toe die melding gaf was het het moederbord. (wat precies op het moderbord weet ik niet meer, ff denke...)

"If someone takes a knife, you take a gun. If someone puts one of yours to the hospital, you send one of them to the morgue. That's the Chicago way."

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14-10-2025

LoneWolf

Just a Byte

bij www.simmtester.com kun je (legaal) een pakketje downen wat je simmen kan testen.
is geloof ik freeware en heet docmemmory.
Ik heb het a een paar keer gebruikt, en het werkt goed.

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

• elemans
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-08 15:54
Misschien toch maar even een waarschuwinkje: werken met niet helemaal lekkere simmetjes kan heel lang goed gaan totdat je geheugen intensieve zaken gaat doen als windows installeren (cab-jes) en grote zipjes uitpakken.
Pagina: 1