Toon posts:

Download/mail(/web?)server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na een HD-crash deze week wil ik een Download/mail(/web?)server gaan maken. Voor Dowloaden via torrents,newsgroepen, emule en limewire en het serveren van mail met hmailserver (http://www.hmailserver.com) met een ms-sql database en mogelijk web pagina's (webmail, maar misschien ook later meer, zoals pagina's in PHP)

Ik heb wel flink componenten, maar weet eigenlijk niet wat lekker performed, maar toch geen overkill is...

Optie 1: Dual PII 350 MHz (evt te overclocken?) en 512 pc133 mem
Optie 2: Pentium III 1GHz met 512 MB PC2100 mem
Optie 3: Athlon 1300 (266 FSB) met 512 MB PC2100 mem
Optie 4: Athlon XP1900+ met 512 MB PC2100 mem

De resterende zut wil ik gaan verkopen, dus welk systeem is geen overkill, maar performed wel goed?

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-02 22:39

SA007

Moderator Tweaking
Als je het mij vraagt is alles overkill :)

Downloaden etc trekt bijna niks aan cpu kracht, en een simpele webpagina met database erachter is als je geen duizenden bezoekers per dag krijgt ook maar minimale belasting, heb zelf zoiets draaien op een p2 350 (single dus) en de belasting is gemiddeld altijd lager dan 10%

• xtr3me
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik zou voor de laatste optie kiezen, vooral als je wilt gaan werken met newsgroepen en dergelijke.
Als je meerdere threads hebt waarmee je gaat downloaden gaat de proc belasting snel omhoog.

Verwijderd

Topicstarter
Kwa nieuwsgroepen valt het volgens mij wel mee, misschien ligt het aan het programma (ik gebruik newsleecher). Waar ik me meer zorgen over maak is limewire en emule...

• Bellevue
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-12-2025
Ik zou ook gaan voor optie 4.
Downloaden betekend ook vaak veel rarren en parren, en wil je dat een beetje vlot laten gaan, dan kan je alle cpu kracht wel gebruiken, tenzij je dat weer via je netwerk door de andere PC wil laten doen. Evt een reserve CD/DVD-fikker erin... Hey, als je het een beetje handig bekijkt gebruik je die server tevens als jukebox annex radio, kan je je stereo ook verkopen :)

De jacht is mooier dan de vangst!

• Spoooky
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-02 13:28

Spoooky

Core temp 37°C

...

[ Voor 114% gewijzigd door Spoooky op 12-08-2005 09:55 . Reden: er stond onzin ]

Ik ben spuit 1011, aangenaam!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal het rarren en parren op een andere pc doen. wel zal ik dus die downloads regelmatig verplaatsen van die server naar mijn werk/game pc

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03:57
SA007 schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 09:00:
Als je het mij vraagt is alles overkill :)

Downloaden etc trekt bijna niks aan cpu...
O nee? Moet je eens kijken hoeveel % cpu emule gebruikt op mijn arme duron 1300.. Zit toch constant boven de 50 % hoor. En als je dan ook nog nieuwsgroepen leeg gaat trekken, web/db server wil draaien, etc. Ik zou gewoon de snelste nemen die je hebt en de rest de deur uit doen.

Roomba E5 te koop

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:43

lier

MikroTik nerd

Ms-sql server betekent automatisch...geheugen
Daarnaast, als je de keuze hebt, gewoon voor de snelste machine gaan.
Van het geld van de andere pc's extra geheugen en extra diskruimte aanschaffen.

Welk OS ga je draaien ?

Zit er trouwens nog een pc met optie voor dual bij ?
Is het een optie om een tweedehands server aan te schaffen met dual processor ?

[ Voor 25% gewijzigd door lier op 12-08-2005 10:06 ]

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Spoooky

Spoooky

Core temp 37°C

Dikke pijp naar internet of 1Mb lijntje?

[ Voor 75% gewijzigd door Spoooky op 12-08-2005 10:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal zeer zelden newsgroepen/emule/limewire tegelijk hebben draaien.

dat pII plankje is de enige dual.. Kwa geheugen kan ik er nog wel wat bij plaatsen. Nieuwe meuk aanschaffen is geen optie. Ik denk om w2k server te gaan draaien (of is w2k3 aan te raden???). Heb een 8 Mb lijntje.

Wil ook graag voor de meuk die ik verkoop zoveel mogelijk geld krijgen, dus de hamvraag blijft wat performt en wat niet, zodat ik de (te) snelle zut kan verkopen?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2005 11:51 ]

• Spoooky

Spoooky

Core temp 37°C

Voor de rest draait er niets op sql?

• NBK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-02 12:45

NBK

Weercam-Avatar

2k3 server werkt mijn inziens een stuk prettiger dan 2000 server. Kwa systeem belastig maakt het niet zo veel uit.

PC's; Home; Met 8619 units als 72e geëindigd bij DPC @ SETI-classic

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal misschien later iets in de trant van een soort phpbb-forumpje opzetten. Verder geen spannende SQL troep.

Zou ik heel erg het verschil tussen die gewone athlon en die athlonxp merken?
Pagina: 1