Een klein featurerequestje
Op dit moment bevind ik me in tijdszone GMT +12, ver van de huidige GMT+1 + zomertijd van Nederland dus. Dit leidt ertoe dat ik alle tijden bij posts om moet rekenen naar mijn eigen tijdszone... Dat is niet zo handig. Daarom zou het erg handig zijn als react een preference zou hebben waarin je je tijdszone kan instellen, en vervolgens alle tijden bij berichten om zou rekenen. Of natuurlijk de lokale tijd direct uit je systeemklok zou aflezen
Dat zou inderdaad een leuke feature zijn
Dat wil je niet, dan krijg je weer allerlei problemen met zomer- en wintertijd (ik zie het iets te vaak op andere fora, waar men wereldwijd actief is).
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT
Dat is inderdaad vervelend, maar dat valt ook wel te programmeren toch?Dat wil je niet, dan krijg je weer allerlei problemen met zomer- en wintertijd (ik zie het iets te vaak op andere fora, waar men wereldwijd actief is).
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2005 03:52 ]
Dat is misschien wel te programmeren, maar ik kan je vertellen dat het een crime zal zijn. Zomertijd gaat niet overal tegelijk in (de VS gebruiken een ander weekend dan Europa bijvoorbeeld) en dan zijn er ook nog landen die niet meedoen (makkelijk) en landen die van naar wintertijd gaan als wij naar zomertijd gaan (zuidelijk halfrond). Als ik me niet vergis zijn er zelfs landen waar alleen bepaalde delen overgaan naar zomertijd. Het aantal combinaties is mij in ieder geval net te groot, zeker als je na gaat dat je er een behoorlijk kalenderprogramma aan moet hangen.Verwijderd schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 03:51:
[...]
Dat is inderdaad vervelend, maar dat valt ook wel te programmeren toch?
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT
Tja daar heb je gelijk in... bijvoorbeeld de staat Arizona doet er helemaal niet aan. Dat ontdekte ik toen ik in Tucson wasMr. Liu schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 04:10:
[...]
Dat is misschien wel te programmeren, maar ik kan je vertellen dat het een crime zal zijn. Zomertijd gaat niet overal tegelijk in (de VS gebruiken een ander weekend dan Europa bijvoorbeeld) en dan zijn er ook nog landen die niet meedoen (makkelijk) en landen die van naar wintertijd gaan als wij naar zomertijd gaan (zuidelijk halfrond). Als ik me niet vergis zijn er zelfs landen waar alleen bepaalde delen overgaan naar zomertijd. Het aantal combinaties is mij in ieder geval net te groot, zeker als je na gaat dat je er een behoorlijk kalenderprogramma aan moet hangen.
Het lijkt me juist verschrikkelijk irritant: dan staat er in quotes en de soms voorkomende verwijzingen zonder links naar posts een andere tijd dan je zelf ziet (zodat het terugvinden daarvan weer rekenwerk wordt). Of andersom zien de Nederlanders een voor hun onzinnige tijd als jij een keer quote.
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Dat is inderdaad wel iets dat vermeden moet worden, maar met de huidige manier van quoten gaat dat moeilijk worden.F_J_K schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 15:46:
Het lijkt me juist verschrikkelijk irritant: dan staat er in quotes en de soms voorkomende verwijzingen zonder links naar posts een andere tijd dan je zelf ziet (zodat het terugvinden daarvan weer rekenwerk wordt). Of andersom zien de Nederlanders een voor hun onzinnige tijd als jij een keer quote.
Er zijn genoeg databases beschikbaar die dit voor je afvangen (zoals deze). Ik denk dat het quoten van berichten het grootste probleem zal zijn, wat F_J_K al aangaf.Mr. Liu schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 04:10:
[...]
Dat is misschien wel te programmeren, maar ik kan je vertellen dat het een crime zal zijn. Zomertijd gaat niet overal tegelijk in (de VS gebruiken een ander weekend dan Europa bijvoorbeeld) en dan zijn er ook nog landen die niet meedoen (makkelijk) en landen die van naar wintertijd gaan als wij naar zomertijd gaan (zuidelijk halfrond). Als ik me niet vergis zijn er zelfs landen waar alleen bepaalde delen overgaan naar zomertijd. Het aantal combinaties is mij in ieder geval net te groot, zeker als je na gaat dat je er een behoorlijk kalenderprogramma aan moet hangen.
Hiervoor zou react het quoten zodanig moeten wijzigen dat de message time niet meer in de quote-message geplakt wordt, maar uit de database gehaald, en message=<id> zou hiervoor aangepast moeten worden.JoetjeF schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 17:02:
[...]
Er zijn genoeg databases beschikbaar die dit voor je afvangen (zoals deze). Ik denk dat het quoten van berichten het grootste probleem zal zijn, wat F_J_K al aangaf.
Zit nogal wat werk in, maar aan de andere kant: Als React ook internationaal gebruikt wil gaan worden (getuige de vertaling naar het Engels van react.nl), dan is dit wel een must-have feature.
Dan krijg je ook het probleem dat posts niet meer van te voren geparsed kunnen worden zoals nu waarschijnlijk gebeurd. Je moet dan op het moment dat de post aangevraagd word de post parsen, en ik kan je vertellen dat dat niet fijn is voor de performancer0b schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 01:04:
[...]
Hiervoor zou react het quoten zodanig moeten wijzigen dat de message time niet meer in de quote-message geplakt wordt, maar uit de database gehaald, en message=<id> zou hiervoor aangepast moeten worden.
Zit nogal wat werk in, maar aan de andere kant: Als React ook internationaal gebruikt wil gaan worden (getuige de vertaling naar het Engels van react.nl), dan is dit wel een must-have feature.
Posts worden, voor zover ik weet, nu ook op moment van aanvraag geparsed hoorMischa_NL schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 01:11:
[...]
Dan krijg je ook het probleem dat posts niet meer van te voren geparsed kunnen worden zoals nu waarschijnlijk gebeurd. Je moet dan op het moment dat de post aangevraagd word de post parsen, en ik kan je vertellen dat dat niet fijn is voor de performance.
Alleen een tekst als: "Mischa_NL schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 01:11" wordt niet geparsed bij een quote
Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*
lijkt me zeer sterk, maargoed. Weet het bijna wel zeker.
Als je alle smilies en bb moet gaan parsen (incl quote) dan denk ik dat je performance niet zo is als deze nu is hoor.
Heb me trouwens ook laten vertellen dat posts 2 keer in de db staan, 1 keer ongeparsed voor en edit, en 1 keer geparsed om te displayen. Als de bb engine geupdate word gaat er een nummer omhoog. Als dat nummer hoger is dan het nummer waarmee de post is gepost wordt deze opnieuw gepost.
Maargoed, het kan zijn dat de mensen van parse niet weten waar ze het over hebben
.
Als je alle smilies en bb moet gaan parsen (incl quote) dan denk ik dat je performance niet zo is als deze nu is hoor.
Heb me trouwens ook laten vertellen dat posts 2 keer in de db staan, 1 keer ongeparsed voor en edit, en 1 keer geparsed om te displayen. Als de bb engine geupdate word gaat er een nummer omhoog. Als dat nummer hoger is dan het nummer waarmee de post is gepost wordt deze opnieuw gepost.
Maargoed, het kan zijn dat de mensen van parse niet weten waar ze het over hebben
Not really, alleen bij posten, editen en dat soort dingen AFAIKmomania schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 01:15:
[...]
Posts worden, voor zover ik weet, nu ook op moment van aanvraag geparsed hoor
Alleen een tekst als: "Mischa_NL schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 01:11" wordt niet geparsed bij een quote
(of bedoel je dat de post ge'her'-parsed wordt als iemand op 't quote-knoppie drukt?)
[ Voor 12% gewijzigd door Osiris op 18-08-2005 11:07 ]
Miisschien is internet tijd een goede oplossing.
http://www.cnn.com/WEATHER/worldtime/index.old.html
http://www.cnn.com/WEATHER/worldtime/index.old.html
Verwijderd
Persoonlijk gebruik ik altijd UTC, enorm handig ivm tijdsverschillen, dus als dat er ook in kan, graag
Teveel werk, teveel plaatsen waar problemen ontstaan daarmee (datums in content die static zijn) en te weinig nut imo...
Intentionally left blank
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()