PC boot normaal naar windows, maar speaker blijft piepen

Pagina: 1
Acties:

• Alfa Helix
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-03 13:15
Heb vandaag mijn computer eens helemaal uit elkaar gehaald om kabels e.d. netjes weg te werken, ook even alles afgestoft. Dus alles is uit en terug in de kast geweest.

Nu heb ik het volgende probleem na deze actie. De PC boot gewoon normaal naar windows en ik kan prima van windows gebruik maken, echter de PC speaker geeft nu een constante piep toon, op een lagere frequentie dan je gebruikelijke POST piep.

Ik heb het stekkertje voor de pc speaker al omgedraaid (verkeerd gepoold), andere PC speaker er aangegehangen. Maar de herrie blijft :?

Ik heb voor de zekerheid al de lijnen van de voeding na gemeten maar deze geven geen afwijkende waarden.

Iemand enig idee wat dit kan zijn?

Doesn't expecting the unexpected make the unexpected become the expected?

• Welleweerd
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-05 12:54

Welleweerd

laat de koeien in vrede grazen

zeker weten dat je het speaker kabeltje niet op het powerled connectortje hebt geplugd... en anders ruk je hem er gewoon uit.. als het allemaal stabiel loopt

Bedankt alvast

• Wouter06
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 26-05 20:10
ben je zeker dat je de pc speaker op de juiste pinnetjes hebt aangesloten?
mss een toets die blijft hangen bij je kb, bios reset geprobeerd?

mss een fout? kijk eens in de manual van je mobo...

als je het niet opgelost krijgt ( wat zonde zou zijn, want dan zit je altijd met die gedachte :p ) kan je je pc speaker gewoon ontkoppeld laten. Tegenwoordig word er toch niet veel gebruik meer van gemaakt

• Alfa Helix
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-03 13:15
Xwen schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 01:56:
als je het niet opgelost krijgt ( wat zonde zou zijn, want dan zit je altijd met die gedachte :p ) kan je je pc speaker gewoon ontkoppeld laten.
Je verwoordt het goed. Spearker draadje ligt nu los in de kast :Y) Maar het zit me toch niet lekker 8)7 .

Stekker zit inderdaad wel op de juiste pinnen (met de mobo reference voor de zekerheid gechecked)
Heb zelfs al geboot zonder kb eraan.

Zou er ms ergens kort sluiting zitten aan de mobo rondom die speaker connectors?

Waar maak ik me eigenlijk ook druk om? haha :D

Doesn't expecting the unexpected make the unexpected become the expected?

Verwijderd

Het is een bekende zin:

Het deed het eerst gewoon nog...

dat kan erg irritant zijn als je er dan niet achter bent waarom hij het niet doet... Als jij zeker bent dat je het goed hebt aangesloten dan zou ik het ook niet weten, ander speakertje aansluiten uit een ouwe bak klinkt zo dramatisch :P Je kan het natuurlijk proberen, geef je alleen weinig kans :)

Verwijderd

heheh lig het niet aan het speakertje zelf?
Pagina: 1