Toon posts:

Computer gaat niet aan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik een videokaart in mijn 1e computer doe gaat deze niet aan
Zonder videokaart gaat hij wel aan.

De videokaart werkt perfect in mijn 2e computer.

Kan het zijn dat de AGP poort beschadigd is? zo ja, waarom gaat de 1e pc dan wel aan zonder videokaart?

Verwijderd

Hoi,

heb je hier al gekeken?
Al getest om een andere videokaart in die pc te zetten en kijken wat ie dan doet? :?

Verwijderd

Topicstarter
Ja keb daar al gekeken.

Nou, ik heb op dit moment geen andere videokaart die ik kan testen helaas, ik wou vooral ook eerst weten of het dus misschien aan de agp poort zou kunnen liggen, althans dat lijkt me logisch, maar zonder kaart gaat de pc dus wel aan, dus dan zou je denken dat de AGP poort het wél doet.

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Sja. Het is moeilijk raden waar het probleem inzit.

Een paar dingen die handig zouden zijn om te weten, voor ons en voor jou:
- Wat voor videokaart? En geschikt voor welk type AGP-slot? Daar zitten namelijk verschillen in!
- Zijn er piepjes te horen?
- Wat is niet aan? Helemaal niet aan? Fans gaan wel draaien? Geen POST-scherm? Je kan niet in de bios komen?
- Is er mogelijk een stroomkabeltje niet aangesloten?
- De voeding van de pc's, wat zijn de specificaties: trekt de voeding het wel? Zit er veel hardware in de pc?
- Welke moederborden hebben we het hier over en wat voor AGP-slot hebben deze?

Succes :)

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 01:30:
Ja keb daar al gekeken.

Nou, ik heb op dit moment geen andere videokaart die ik kan testen helaas, ik wou vooral ook eerst weten of het dus misschien aan de agp poort zou kunnen liggen, althans dat lijkt me logisch, maar zonder kaart gaat de pc dus wel aan, dus dan zou je denken dat de AGP poort het wél doet.
Als je een extra videokaart hebt kun je testen wat je mobo hiermee doet en of je pc wel aan wilt gaan... Heb je zelf al enige extra dingen getest en gekeken naar de link die ik je net heb gestuurd?

Verwijderd

Topicstarter
Moederbord van de pc die dus niet werkt is Asus A7V8X
Processor = AMD XP 2800
er zit niet veel in, 1x 512geheugen, 1x maxtorHDD, 1xCd-Rom
Voeding is net nieuw : sweex 350watt.

- Zonder videokaart gaat hij aan, maarja kan dus niet in de bios komen want keb geen beeld, ik hoor ook geen bleepjes maar dat komt omdat ik dat irritant speakertje niet heb aangesloten.

- Met video gebeurt er niks, er gaan geen fans draaien, gewoon doodstil

In beide gevallen is het lampje van het moederbord aan (groene)

De videokaart is van Diamond, ik geloof de riva tnt2, misschien is dit dus een te oude?
Maar nogmaals, ik heb geen andere videokaart, kan dus niet testen.

Ook weet ik zeker dat de kabeltjes goed zitten.

@ dennis, ja kad die link al gezien.

• Welleweerd
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-08 17:40

Welleweerd

laat de koeien in vrede grazen

probeer voor de zekerheid een ander PSU(voeding) dit ivm dat ik niet egt weg ben van sweex en andere bugdet merken voor PSU's.. een sweex lan hubje of usb stick maakt mij niet uit.. maar bij essentiele apparatuur heb ik graag goede merken ;)

Bedankt alvast

Verwijderd

Topicstarter
Keb helaas geen zoldertje met computer apparatuur dus keb ook geen voeding, en tja sweex, ik snap dat de meningen daarover verdeeld zijn, maar het lijkt mij erg stug, ik denk eerder dat er iets mis is met het moederbord of dat de videokaart niet compatible is, maar dat lijkt me ook stug. Ik denk dat ik het best kan proberen of ik ergens tijdelijk een videokaartje kan lenen...

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 01:52:
Moederbord van de pc die dus niet werkt is Asus A7V8X
Processor = AMD XP 2800
er zit niet veel in, 1x 512geheugen, 1x maxtorHDD, 1xCd-Rom
Voeding is net nieuw : sweex 350watt.

- Zonder videokaart gaat hij aan, maarja kan dus niet in de bios komen want keb geen beeld, ik hoor ook geen bleepjes maar dat komt omdat ik dat irritant speakertje niet heb aangesloten.

- Met video gebeurt er niks, er gaan geen fans draaien, gewoon doodstil

In beide gevallen is het lampje van het moederbord aan (groene)

De videokaart is van Diamond, ik geloof de riva tnt2, misschien is dit dus een te oude?
Maar nogmaals, ik heb geen andere videokaart, kan dus niet testen.

Ook weet ik zeker dat de kabeltjes goed zitten.

@ dennis, ja kad die link al gezien.
Dus wat wil je nou dat we doen, je pc op magische wijze van afstand instralen zodat de videokaart in eens weer werkt :? . De enige manier om het zeker te weten, is een andere videokaart erin zetten.

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Verwijderd

Topicstarter
ha-ha

Ik dacht dat ik hier te weten kon komen of dat het mogelijk is dat alleen de agp poort niet werkt en de rest wel, of dat dat onmogelijk is. Ik snap dat ik een andere videokaart erin moet doen om te testen, maar ik wil eerst proberen te weten te komen wat er mogelijk is.

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Je zegt dat je een 2e PC hebt, waar je de videokaart in hebt getest.
Zit daar geen videokaart in dan, die je zou kunnen gebruiken om te testen?
Misschien moet je toch ff die irritante speaker aansluiten, zodat je kan horen welke foutcode hij geeft, als hij al uberhaupt een foutcode geeft. Heeft de videokaart niet stiekum een powerconnector die je moet aansluiten?
Verder heb je ons wel verteld welk mainboard etc. je hebt, maar niet welk type videokaart het is die niet werkt op dat bord. Heeft hij in het verleden wel gewerkt, of heb je de set net nieuw?
Pagina: 1