[Testcase] Trappenhuis

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Topicstarter
Okay, niet van mijn hand, maar van mijn vader. Maar die hoeft geen account op GoT aangezien hij er niet zo vaak komt :P We hebben het wel samen bewerkt.

- Foto's zijn gemaakt met een Pentax Optio S50. Geen aanrader, baggercam, maar vooruit. Dat de foto's niet helemaal scherp zijn...
- Voornamelijk standaardinstellingen van de cam, in de exif-info staat meer.
- Alles bewerkt in Paintshop
- Alle foto's standaard iets verscherpt
- Alle foto's de digitale ruis er iets uitgehaald
- Alle foto's klikbaar voor iets grotere versie

Locatie: trappenhuis Catharijnetoren in Utrecht (eigendom van de Nederlandse Spoorwegen)

1.
Afbeeldingslocatie: http://img156.imageshack.us/img156/7609/trappenhuisresize3lf.jpg

Dit is de mooiste foto. Als je heel goed kijkt zie dat de leuningen naar beneden lopen en niet evenwijdig aan elkaar zijn.
- Als extra bewerking een soft focus: het vervaagt de foto net iets en verbergt dat het niet scherp is. Het wordt er ook iets surrealistischer door, wat wel bij het patroon past.

2.
Afbeeldingslocatie: http://img244.imageshack.us/img244/9470/trappenhuis2resize6kn.jpg

Een imagecrop moeten doen om voornamelijk linksboven het e.e.a. er buiten te houden, een parkaarplaats die niet bij de foto paste.
Er is bij deze foto bewust voor gekozen om het niet recht te houden (dus niet onderin de leuning evenwijdig met de fotorand). Het geeft een mooier effect met de lijnen van de leuningen.

3.
Afbeeldingslocatie: http://img341.imageshack.us/img341/7146/trappenhuis3resize2gu.jpg

Over deze foto is eigenlijk de meeste twijfel. Hier konden we het niet over eens worden. Het is niet echt mooi, maar we krijgen het ook niet echt beter. De waaierboog van de leuningen is juist wel mooi, maar de buitenkanten van de foto niet. Ideeën om het beter te krijgen :?
- Helaas net te veel rommel aan de linkerkant. Meer moeten croppen?
- En ook bovenin op de lagere verdieping iets moeten croppen?

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Motrax, de foto's zien er wat grauw uit :) Er mag echt wel wat meer contrast en kleur in zitten hoor ;) Het lijkt nu alsof de foto's tijdens de schemering met superweinig licht zijn gemaakt, en daardoor komen ze niet echt levendig over. Ik heb nummer 3 even onder handen genomen:

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Remy/trappenhuis3.jpg

- meer contrast, en levels beetje richting lichter
- color balance: minder groen, meer geel

De foto wordt er al veel levendiger door :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vladje
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-01-2021
Das was ook het eerste dat mij opviel. Maar ik vind de bewerking van Remy net iets te ver doorgevoerd. Kan ook wel komen door de slechte monitor hoor (BIB-pc)

BLU3_VV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majornono
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-03-2023
Remy schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 08:41:
Motrax, de foto's zien er wat grauw uit :) Er mag echt wel wat meer contrast en kleur in zitten hoor ;) Het lijkt nu alsof de foto's tijdens de schemering met superweinig licht zijn gemaakt, en daardoor komen ze niet echt levendig over. Ik heb nummer 3 even onder handen genomen:

[afbeelding]

- meer contrast, en levels beetje richting lichter
- color balance: minder groen, meer geel

De foto wordt er al veel levendiger door :)
Ik vind het origineel mooier, sfeervoller.

Problem Exists Between Chair And Keyboard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Maar ik vind de bewerking van Remy net iets te ver doorgevoerd.
Ik heb het dan ook expres overdreven, om het verschil uber-duidelijk te maken. Er is natuurlijk een gulden middenweg tussen het donkere origineel en mijn pumped-up versie :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BN
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-10-2024

BN

"Pimp my Pic" ;)
Maar je hebt wel gelijk, ik vond je pimp ook iets overdone, maar maakt je punt wel duidelijk.

"Grandma was slow, but she was old....!!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:40

Garyu

WW

Volgens mij is de witbalans niet helemaal goed gekozen door de camera, waardoor die kleuren zo groenig zijn geworden. Een beetje warmer mogen ze inderdaad wel worden.

De laatste foto vind ik duidelijk de mooiste, die geeft iets meer om naar te kijken dan die andere, hoewel het onderwerp natuurlijk relatief saai is. De eerste foto heeft ook wel wat, maar je moet ze duidelijk in een serie plaatsen van andere foto's van het gebouw zou ik zeggen, alleen het trappenhuis is zo beperkt.. ;).

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibex
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:18

Ibex

^^ met stom.

Nummer 1 is inderdaad de mooiste, hoewel ik het jammer vind dat het trappenhuis niet in het midden staat van de foto. Nu staat het midden net iets langst de rechterkant geschoven. Ik denk dat mocht alles mooi op een rechte lijn naar het midden hebben gelopen, dat de kijker meer naar het midden zou worden "gezogen".
Over nummer 2 en 3; Mooi, maar er mist iets, alleen weet ik niet wat. Bovendien vraag ik me af wat op foto 3 het grijs "ding" is rechtsonder in beeld.

Overigens is de bewerking van Remy zeker niet slecht. Hoewel dat het nu net iets te is, geef het de foto veel meer leven. De foto's zijn origineel nogal "stoffig" en ik heb een twijfelend gevoel of het nu een mooi, nieuw trappenhuis is, of een oud, stoffig en in de vergetenheid geraakt trappenhuis is. Bij Remy zijn bewerking heb ik meer het gevoel van: ah, het is een prachtig nieuw trappenhuis.

Trouwens, jammer dat je niet een paar foto's hebt genomen van onder naar boven gezien. Ik denk dat er daar ook wel wat ingezeten zou kunnen hebben. En mocht je die wel hebben, mogen we ze zien?

[ Voor 6% gewijzigd door Ibex op 12-08-2005 10:46 ]

Archlinux - Rode gronddingetjes zijn lekker - Komt uit .be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:48

DeFeCt

je wéét toch

erg mooi trappenhuis, wil eigenlijk wel weten waar het staat.

lezen is ook een kunst...

[ Voor 23% gewijzigd door DeFeCt op 12-08-2005 13:54 ]

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Topicstarter
Het contrast en de kleuren: het was allemaal bewerkt op een tft, waardoor we wat voorzichtig waren met de kleuren. Overigens ligt de persoonlijke voorkeur het niet toepassen van het contrast verhogen... Ik zal er nog eens mee spelen :)
Garyu schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 10:40:
De laatste foto vind ik duidelijk de mooiste, die geeft iets meer om naar te kijken dan die andere, hoewel het onderwerp natuurlijk relatief saai is. De eerste foto heeft ook wel wat, maar je moet ze duidelijk in een serie plaatsen van andere foto's van het gebouw zou ik zeggen, alleen het trappenhuis is zo beperkt.. ;).
Er zijn nog wel andere foto's, maar het gebouw past niet echt bij het trappenhuis, de rest zijn gewoon standaard kantoren. Daarnaast was het probleem van het foto's maken door glas heen naar buiten. Het was nog namelijk dubbel glas, maar met een ruimte van 5 cm. Van de eerste laag was er geen weerspiegeling/witte waas, maar de twee laag glas zorgde ervoor dat de foto's niet de moeite waard waren. Er is nog één foto die wel boeiend is, voornamelijk om de lijnen. Die moet ik nog even opzoeken :)
Ibex schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 10:45:
Nummer 1 is inderdaad de mooiste, hoewel ik het jammer vind dat het trappenhuis niet in het midden staat van de foto. Nu staat het midden net iets langst de rechterkant geschoven. Ik denk dat mocht alles mooi op een rechte lijn naar het midden hebben gelopen, dat de kijker meer naar het midden zou worden "gezogen".
Inderdaad ja! Dat had ik nog eens gezien :X Ik heb alleen niet meer oppervlak van de oorspronkelijke foto over, omdat ik het moest rechttrekken. Ik zal eens kijken of ik er nog wat mee kan doen :)
Over nummer 2 en 3; Mooi, maar er mist iets, alleen weet ik niet wat. Bovendien vraag ik me af wat op foto 3 het grijs "ding" is rechtsonder in beeld.
Dat hadden wij dus ook een beetje, met foto drie het sterkst. Dat grijze ding is een lamp voor een lamp.
Overigens is de bewerking van Remy zeker niet slecht. Hoewel dat het nu net iets te is, geef het de foto veel meer leven. De foto's zijn origineel nogal "stoffig" en ik heb een twijfelend gevoel of het nu een mooi, nieuw trappenhuis is, of een oud, stoffig en in de vergetenheid geraakt trappenhuis is. Bij Remy zijn bewerking heb ik meer het gevoel van: ah, het is een prachtig nieuw trappenhuis.

Trouwens, jammer dat je niet een paar foto's hebt genomen van onder naar boven gezien. Ik denk dat er daar ook wel wat ingezeten zou kunnen hebben. En mocht je die wel hebben, mogen we ze zien?
Die zijn er dus niet ;( Nog niet in ieder geval, misschien dat ze nog gemaakt worden.
DeFeCt schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 13:53:
erg mooi trappenhuis, wil eigenlijk wel weten waar het staat.

lezen is ook een kunst...
:P

[ Voor 6% gewijzigd door Motrax op 13-08-2005 11:24 ]

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Pagina: 1