Oud pctje, onlangs de duron 800 vervangen door een athlon XP 2000+ officieel niet door het moederbord ondersteund (MSI K7T Turbo Limited Edition) maar heeft een week prima gewerkt. Nieuwste Bios staat erop en heb ook tweetal condensatoren die stuk bleken vervangen.
Probleem: Wanneer ik de pc aanzet komt die in eerst instantie tot de Bios na de check van de processor (dus voor de mem check) reset de pc. Daarna start de boel dus weer opnieuw op nu blijft die 10 minuten tot een kwartier soms zelfs langer hangen na de processor check (ik zie dus staan dat een XP 2000+ herkent wordt) en dan start de pc normaal op.
Wat ik heb gedaan (naast alle oude topics over de K7T doorgespit natuurlijk):
- Duron terug geplaats: geen resultaat
- Bios reset: niks
- Batterij er een nacht uit: niks
- Hele pc uit elkaar, condensatoren vervangen: niks
- Ander geheugen: niks
- Opstarten met alleen een pci videokaart verder niets aangesloten: niets
oftewel help! iemand nog ideeën over wat ik nog meer kan doen? in principe werkt de pc prima maar elke keer bij het opstarten een kwartier of langer moeten wachten is ook niet echt werkbaar.
Probleem: Wanneer ik de pc aanzet komt die in eerst instantie tot de Bios na de check van de processor (dus voor de mem check) reset de pc. Daarna start de boel dus weer opnieuw op nu blijft die 10 minuten tot een kwartier soms zelfs langer hangen na de processor check (ik zie dus staan dat een XP 2000+ herkent wordt) en dan start de pc normaal op.
Wat ik heb gedaan (naast alle oude topics over de K7T doorgespit natuurlijk):
- Duron terug geplaats: geen resultaat
- Bios reset: niks
- Batterij er een nacht uit: niks
- Hele pc uit elkaar, condensatoren vervangen: niks
- Ander geheugen: niks
- Opstarten met alleen een pci videokaart verder niets aangesloten: niets
oftewel help! iemand nog ideeën over wat ik nog meer kan doen? in principe werkt de pc prima maar elke keer bij het opstarten een kwartier of langer moeten wachten is ook niet echt werkbaar.