MSI K7T boot duurt eeuwigheid

Pagina: 1
Acties:

• Matrix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:59
Oud pctje, onlangs de duron 800 vervangen door een athlon XP 2000+ officieel niet door het moederbord ondersteund (MSI K7T Turbo Limited Edition) maar heeft een week prima gewerkt. Nieuwste Bios staat erop en heb ook tweetal condensatoren die stuk bleken vervangen.

Probleem: Wanneer ik de pc aanzet komt die in eerst instantie tot de Bios na de check van de processor (dus voor de mem check) reset de pc. Daarna start de boel dus weer opnieuw op nu blijft die 10 minuten tot een kwartier soms zelfs langer hangen na de processor check (ik zie dus staan dat een XP 2000+ herkent wordt) en dan start de pc normaal op.

Wat ik heb gedaan (naast alle oude topics over de K7T doorgespit natuurlijk):
- Duron terug geplaats: geen resultaat
- Bios reset: niks
- Batterij er een nacht uit: niks
- Hele pc uit elkaar, condensatoren vervangen: niks
- Ander geheugen: niks
- Opstarten met alleen een pci videokaart verder niets aangesloten: niets

oftewel help! iemand nog ideeën over wat ik nog meer kan doen? in principe werkt de pc prima maar elke keer bij het opstarten een kwartier of langer moeten wachten is ook niet echt werkbaar.

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-02 15:08
Ik denk dat je het probleem ergens anders moet zoeken. Detecteerd tie wel al je geheugen?
Zitten alle kabels wel goed> zoiets heb ik een keer gehad dat een ide kabel voor de HD of DVDbrander er niet goed inzat.....

Of probeer eens een nieuwer bios, of 1ouder.

Het kan ook een optie in het bios zelf zijn die je aan of uit moet zetten, denk daarbij aan boot from lan(wake up from lan) etc etc.

[ Voor 22% gewijzigd door ToFast op 12-08-2005 00:33 ]

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:21
En wat voor voeding mag je dan wel hebben? Post eens al je specs. Van voeding wil ik weten hoeveel watt, welk merk en hoeveel ampere hij kan leveren op de verschillende voltlijnen. Verder zou een BIOS-update een oplossing zijn. Maar zorg wel dat je dat met die oude processor doet, aangezien die op dit moment beter en stabieler werkt.

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 14:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Grappig, ik heb hetzelfde mobo, en er ook laatst een topic over geopend:
Lange bootprocedure versnellen, hoe?

Bij mij lag het echter niet aan de CPU, die werd zo herkend, meer aan die RAID herkenning waar hij eerst nog doorheen moest.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-02 15:08
Dark Blue schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 12:12:
Grappig, ik heb hetzelfde mobo, en er ook laatst een topic over geopend:
Lange bootprocedure versnellen, hoe?

Bij mij lag het echter niet aan de CPU, die werd zo herkend, meer aan die RAID herkenning waar hij eerst nog doorheen moest.
Ja idd ik dacht ookal aan ide herkenning dat dat niet goed zou gaan, maar raid kan ook lang duren, helemaal als je geen raid gebruikt, maar het wel daarop ingesteld staat eigenlijk...

• erikdeperik
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-07-2024
een defecte hdd wil ook wel een tot vergelijkbare lange opstarttijd leiden.

ik zeg maar zo "zeg maar niks"

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13:58

DataGhost

iPL dev

ik had een MSI K7T Turbo waarvan 2 condensatoren waren gaan lekken, vervanging heeft echter niet geholpen, er was meer om zeep geholpen op het bord. Wellicht is dit bij jouw moederbord ook het geval.

• Matrix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:59
Om hier nog even op terug te komen: het probleem is opgelost!
Ik stond op het punt om het hele bordje maar een enkeltje grof vuil te geven had 'm uit m'n kast gehaald, dacht ach probeer het nog 1 keer en buiten de kast draaide ie als een zonnetje, kast stofvrij gemaakt (niet dat het echt een bende was maar goed) en het draait weer perfect. Dus ik gok een sluiting ergens door wat stof...
Pagina: 1