chello - Grote Storing

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-02 01:57

Emiel1984

Made in NL

Topicstarter
Tot en met een dag of 3 terug kan ik niet meer op sommige webpagina's komen.

voorbeelden;
  • Op www.Cnet.com is het bijvoorbeeld niet meer mogenlijk voor mij om video-reviews te bekijken.
Wat heb ik al geprobeert/gedaan;
  • Ik heb zelf al gekeken of het niet aan mijn pc lag; Simpelweg op een andere pc in het netwerk de sites proberen te benaderen, maar dat ging dus ook niet.
  • De DNS veranderen; Vermeldde dns op de support site instellen, ook zonder resultaat
  • Support van chello; Ik heb een e-mail gestuurt, nog geen reactie helaas mogen ontvangen.
Doel van dit topic ;
  • Informatie geven over status omdat er wellicht meer mensen op tweakers.net ook met dit probleem zitten.
  • Zoeken naar een oplossing.
Gevonden Links ;

Zelfde discussie op chello underground - Op het forum van chelloo underground ben ik tot nu toe geen stap verdergekomen en je zal wel denken waarom dan hier ook een topic; Nou komt hij dan, waarschijnlijk zijn hier mensen met meer kennis qua internet :) . Das een mooi gebaar niet _/-\o_ .

Update na aanleiding bericht Buzzfuzz;

De Hardware
  • Abbo; Chello Classic
  • Modem; Motorola SB4200E
-- Wat hangs er achter;
  • Linksys router- WRT54G >> 2 Computers op dit moment

[ Voor 14% gewijzigd door Emiel1984 op 12-08-2005 00:17 ]

[LTS][MTS][HTS]

Verwijderd

Heb hetzelfde hier in Amsterdam, buitenlandse pagina's openen niet of het loopt allemaal traag. 2 dagen geleden viel steeds mijn telefoon/internet/telefoon allemaal tegelijk uit. Helpdesk gebeld, blijkt dat ze in het netwerk een storing hebben maar niet weten waar. That is Chello for you. Zal nog wel een paar dagen duren voor ze erachter zijn. Schijnt dat er ergens in het netwerk een powerdrop steeds plaats vind. Chello underground heeft na al die jaren er nog steeds niet toe bijgedragen dat Chello beter gaat functioneren ;)

Als ik binnenkort gaat verhuizen komt er geen Chello meer in, telefonie word elders ondergebracht en televisie via een schotel.

Succes

Verwijderd

Modem? Welke?
Netwerk > wat hangt er allemaal achter het modem van UPC?

Ok lees nu ook net over wat storingen, weet dat enkele SB4200 motorola's wel eens rare dingen doen, vandaar ;)

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2005 00:09 ]

• Emiel1984

Emiel1984

Made in NL

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 00:08:
Modem? Welke?
Netwerk > wat hangt er allemaal achter het modem van UPC?

Ok lees nu ook net over wat storingen, weet dat enkele SB4200 motorola's wel eens rare dingen doen, vandaar ;)
Geen probleem :)

[LTS][MTS][HTS]

• Pinquin87
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-02 20:11
Bij mij hetzelfde probleem (ede), kwam er vanmiddag achter dat www.wrt54g.com niet meer werkte, en de sites die emiel aangeeft werken ook niet. Paar dagen geleden lag ook een paar keer de verbinding eruit. Toch jammer, want tot nu toe bijna 2 jaar geen problemen gehad met chello.

• Emiel1984

Emiel1984

Made in NL

Topicstarter
teovallig kom ik ook uit gemeente Ede _/-\o_ (helaas meer een afgelegen plek van gemeente Ede :+ )

[ Voor 3% gewijzigd door Emiel1984 op 12-08-2005 00:27 ]

[LTS][MTS][HTS]

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Als je een bepaalde host niet kunt bereiken, kun je het beste beginnen met een traceroute. Je ziet dan direct of het aan de DNS ligt, of waar het precies fout gaat. Een traceroute voer je onder Windows uit met het tracert-commando.

• Emiel1984

Emiel1984

Made in NL

Topicstarter
GlowMouse schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 00:31:
Als je een bepaalde host niet kunt bereiken, kun je het beste beginnen met een traceroute. Je ziet dan direct of het aan de DNS ligt, of waar het precies fout gaat. Een traceroute voer je onder Windows uit met het tracert-commando.
Is al gebeurt (sorry niet vermeld) maar ik krijg als reactie dat het adres niet te vinden is.

Er is dus totaal geen routing naar de site toe.

[LTS][MTS][HTS]

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-02 17:51
Is de makkelijkste manier om te kijken of het aan de DNS ligt niet om het op IP te proberen?
Hier paar van je genoemde IP´s

1838.g.akamai.net [84.53.142.17](samsung) werkt niet
c10-ssa-xw-lb.cnet.com [216.239.115.141] werkt wel

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Zullen we ISP storingen niet melden elke keer op GOT? Lijkt me niet florisant en gewoon bij je ISP melden. Ze zullen er vast allang met bezig zijn natuurlijk.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.