Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[EL] Neon lichten in auto branden constant door

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een probleem....

Telkens wanneer ik nieuwe neons in mijn auto plaats, branden deze na een paar dagen door...
De neons worden op de sigaretten aansteker aangesloten, en lopen via een converter.

Ik heb ergens eens gelezen dat tijdens het rijden de spanning die van de accu afkomt hoger wordt dan de 12 Volt, omdat de accu wordt opgeladen. Ik dacht zo rond de 13 Volt.

Nu vroeg ik me af of dit het probleem is. En zo ja, hoe kan ik dit oplossen.

Als dit niet het probleem kan zijn, is er dan iemand die mij hierbij toch kan helpen?

Alvast bedankt!

• ken536
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 14:52
Misschien kun je er een beetje een sterke 12V spanningsregelaar voorzetten?

• _Jeffrey_
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Met een spanningsregulator ga je het niet redden. Zelfs een low-drop spanningsregulator zal een te groot spanningsverlies hebben ben ik bang.

Ik denk eerder aan een 12 volt zenerdiode aan een 2N3055 transistor.
Hoeveel stroom trekken de neon lampen in totaal? Ik heb hier een klein 10cm CCFLtje, en die trekt zo'n 200mA, misschien dat je het aan de hand daarvan kan gokken als je het echt niet weet.

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-11 21:12

SA007

Moderator Tweaking
dan moet je een HEEL sterke zener hebben want eigenlijk verlaag je dan de spanning in de hele auto!

Ikzelf zat meer te denken aan een switching reguator ofzo, die hebben bijna geen drop.

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-11 10:33
Nee tuurlijk niet, die zener zou je even in de sigareten-aansteker-stekker modden ;)

Verwijderd

Tijdens het draaien van de motor zal de spanning ongeveer 14,?? Volt zijn. Heb je neons gebruikt die bestemd zijn voor in een PC of voor in een auto?

Als ze voor de auto bedoeld zijn moeten ze er toch tegenkunnen lijkt mij (terug naar de winkel dus..)

Als ze voor de PC zijn bedoeld vind ik het nog vreemd (ik heb ze ook in mijn auto gehad, maar die doen het nog steeds (ik had ze niet vaak aan, dus daar kan het ook aan liggen)) meestal kunenn die dingen volgens mij vrij veel hebben. Ik heb er ook wel eens een te hoge en een te lage spanning op gezet 5 tot 15 Volt, bij een te lage spanning brandde ze maar half, bij een te hoge extra fel (ik kan me voorstellen dat ze dit niet echt leuk vinden...).

Ik zou op zoek gaan naar neon voor in de auto (kost meestal iets meer, maar dan kun je er gewoon mee terug gaan als het snel stuk gaat). Of iets bouwen met LED's die gaan langer mee, kunnen volgens mij meer hebben en verbruiken minder (niet dat je je daar zorgen om zal maken...).

• Pino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-11 08:07
of zet 1 of twee diodes in de pluslijn om 0,7 of 1,4v eraf te snoepen

"If you don't know where you are going, any road will take you there"

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:34

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Standaardkwaaltje bij de normale verlichting bij de Opel Astra G modellen.
Oplossing was een weerstand of een stukkie weerstandsdraad.
Ik geloof iets van 0.1 of 0.22 ohm.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Verwijderd

Topicstarter
OKee bedankt voor jullie reacties! jullie hebben het nou allemaal over diodes en weerstanden... maar kan iemand mij vertellen waar ik die moet plaatsen, welke types ik moet gebruiken, en het zou fijn zijn als iemand een stroomschema zou kunnen maken.

Alvast bedankt!

Verwijderd

staan die neon's onder spanning tijdens het starten?
probeer ze es in te schakelen nadat de motor draait, kan komen van de schommelende boordspanning tijdens het starten...
Pagina: 1