Toon posts:

[XP] Blijft DirectX 8.1 weergeven, SP2 is geïnstalleerd*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem,
mijn directx versie van 8.1 is met geen mogelijkheid te upgraden naar 9.0c.
ik heb laatst een un-install gedaan van dx9.0c omdat deze corrupted was ( dacht ik ), dus een downgrade naar 8.1 was het gevolg.
daarna probeerde ik 9.0C opnieuw te installeren, maar als ik de installer draaide zei die dat 9.0c al geinstalleerd was.
dus ik draai dxdiag om dat te controleren en tot mijn spijt staat daar gewoon 8.1.

Uiteraard eerst rond gezocht op het forum en tot deze oplossing gekomen :

http://www.nforce.nl/foru...?t=3367&highlight=directx

alles netjes afgelopen( krijg bij de laatste stap zelfs nog de waarschuwing dat ik opeens 4.0 geinstalleerd zou hebben o.i.d. ?) maar tot mijn spijt blijft dxdiag weer geven dat 8.1 geinstalleerd staat. ( ook geeft de installer nu nog steeds weer dat 9.0c al geinstalleerd is ), geen van mijn spellen ( op 9.0c based ) willen nu draaien aangezien ik niet kan upgraden =\..

Heeft iemand hier ervaring mee??

Alvast bedankt!

Verwijderd

normaliter kan je directx niet eens uninstallen dus ik weet niet wat je gedaan hebt :?

Verwijderd

Topicstarter
normaliter niet =P 't kan wel . google maar es naar uninstallers voor directx

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Welke versie van Windows hebben we het hier over? In XP met SP2 zit 9.0c al ingebakken. En officieel kan het niet, wel officieus. Heb de methode en urls ongeveer een jaar geleden wel eens gepost hier.
De versie van Windows zetten we even in de titel per de Windows Operating Systems - Policy zodra het bekend is, probeer daar in het vervolg op te letten :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Mijn fout, ik zit op sp2 ..
maar ook al zit 9.0c hier al ingebakken, dan zou dxdiag dat toch goed moeten weer geven?
ook heb ik het idee dat spellen de versie uit dxdiag trekken. is er niet een register tweak om dat te veranderen?

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Wat heb je verder al geprobeerd om dit op te lossen? Zijn er geen patches voor dat spel, of andere dingen die dit op kunnen lossen? Probeer ook eens nieuwere drivers voor je videokaart :P Denk dat je install door het deinstalleren van een geïntegreerd onderdeel, en een oudere totaal niet voor door XPSP2 ondersteunde versie eroverheen a erg brak geraakt is. Je zou SP2 misschien eens opnieuw kunnen installeren...

Mijn spoorwegfotografie

Verwijderd

Topicstarter
sanfranjake schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 13:43:
Wat heb je verder al geprobeerd om dit op te lossen? Zijn er geen patches voor dat spel, of andere dingen die dit op kunnen lossen? Probeer ook eens nieuwere drivers voor je videokaart :P Denk dat je install door het deinstalleren van een geïntegreerd onderdeel, en een oudere totaal niet voor door XPSP2 ondersteunde versie eroverheen a erg brak geraakt is. Je zou SP2 misschien eens opnieuw kunnen installeren...
nieuwere drivers al geprobeerd, patches voor het spel heeft geen effect aangezien ALLE directx draaiende spellen mij deze foutmelding geven.

wat betreft het opnieuw installeren, het zijn clean installs rechtstreeks uit de cab files die uit het microsoft installer pakket te rippen zijn.

SP2 opnieuw installeren is idd een optie, eens proberen daarlijk :)

Bedankt

Verwijderd

Topicstarter
Voor een ieder met dezelfde foutmeldingen of wie het mag interesseren ,

na de nodige uurtjes zoeken ben ik op deze website tot de oplossing gekomen :
http://www.pchelper.nl/fo...ion/index.php/t24027.html

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Als ik het goed lees is hetgebruik van http://www.microsoft.com/...4185249413&displaylang=en de oplossing? We vinden het wel zo prettig dat je deze nog even vermeldt, zodat toekomstige lezers van dit topic er ook wat aan hebben. Ook in het geval die andere site ooit eens offline gaat, en er dus niet meer kan worden doorgeklikt :P

Mijn spoorwegfotografie

Verwijderd

Topicstarter
hier komtie dan in tekst =P
You need both the 9.0b and 9.0c full versions. both around 30Mb each. Unzip both to respective temp folders. then copy and paste the following from 9.0b to 9.0c:

dxsetup
dsetup32.dll
DSETUP.dll

next you need a direct x uninstaller. i used dx eradicator from majorgeeks.com, bu there are plenty around

once done simply run dxsetup in the 9.0c version (which would be the one you copied before right) and it will install using the files from the folder it is in. and there you go you have installed directx 9.0c.
je hebt dus een oudere installer nodig ( eentje die WEL wilt installeren ), uiteraard wel de redist versie, google maar even flink rond daarvoor =P. en de 9.0c redist package. van daar af aan ga je stap voor stap de bovenstaande guide af :)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2005 13:40 ]

Pagina: 1