Toon posts:

[jpeg] Is corrupt in windows xp, oude computer (w2k) n.p.

Pagina: 1
Acties:
  • 939 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers

Ik heb zo op de donderdag avond weer een leuk probleem...

De vakantie foto's op me oude computer ingeladen (w2k) en dat gaat allemaal goed.
Alleen als ik ze daarna naar mijn nieuwe pc (via het netwerk) kopier, krijg ik het probleem dat sommige foto's niet te openen zijn. Er wordt geen thumb gemaakt, image preview is not available en ook PSP 8 kan hem niet openen. Terwijl op mijn oude pc alles gewoon werkt. :?

Dus ik dacht ik stuur een foto (vanaf die oude pc) via msn naar een vriend (ook windows xp) het zelfde resultaat.

Wat heb ik al geprobeerd op die windows xp machine:
Ik heb op internet wat programma's gevonden die beschadigde/corrupte jpeg's kunnen reparen.
PixRecovery => zegt dat het bestand oke is, doet er verder niets mee
repair-jpeg (een of ander dos tooltje) kan het bestand niet inladen, laat niets zien
unjpeg => kan het bestand niet openen

Iemand ervaring met dit probleem? of beter nog weet er iemand een oplossing _/-\o_ ;)

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:09

breinonline

Are you afraid to be known?

Wat als je hem op de 2k computer in PSP/PS opend en opslaan als... doet? Is hij onder een andere naam wel leesbaar op de andere computer?

Maak je verder (op een van de computers) geruik van encryptie?

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Verwijderd

Topicstarter
Encryptie is niet aanwezig, op geen van de pc's

En als ik onder windows 2000 die foto's probeer te openen in PSP geeft hij ook aan dat de boel beschadigd is en dus niet geopend kan worden.

Waarschijnlijk zijn de foto's dus corrupt. Iemand van jullie die nog andere programma's kent om de foto's weer te herstellen. (in mij start post heb ik al aangegeven welke ik al geprobeerd heb, zonder resultaat)

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:46

Garyu

WW

Foto's zijn dus corrupt, alleen kan WinXP er nog wel wat van maken aan de hand van de thumbnail. Openen met een Hex-editor en cijfertjes goochelen?

Misschien deze software (Shareware) eens proberen: http://octanesoft.com/photo_recovery.html. Geen idee of het werkt, maar ben wel benieuwd of het werkt :).

[ Voor 37% gewijzigd door Garyu op 12-08-2005 16:12 ]

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Nee, winXP kan er juist niks van maken, tenminste: zo lees ik het. Je kunt dus op je win2k computer alles met die foto doen? Openen ook? Of alleen thumbs gezien? De thumb wordt nml in de foto zelf opgeslagen en blijft bij beschadiging vaak ongemoeid, terwijl de foto zelf dus kapot is dan.

Misschien dat de NIC van je oude computer gaar is en files corrupted verstuurt? Is maar een wilde gok, maar ik kan niks anders bedenken. Heb je anders ff zo'n foto voor ons om te bekijken?

Edit: Ik lees je reactie net nog 's en zie dat de foto's onder 2k al corrupt zijn, hmm... Dan kom ik toch terug bij "upload er 's een zodat we kunnen kijken wat er mis is?"

[ Voor 16% gewijzigd door Grrrrrene op 12-08-2005 16:16 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Garyu

Garyu

WW

Ah, wacht ff, dat verandert de zaak. Win2000 handelt thumbnails anders af dan Windows XP. 2000 bouwt namelijk zelf een thumbnail van je plaatje, in plaats van dat ie de standaard-thumbnail gebruikt. Hierdoor zal je in 2k dus deze thumbnail zien, terwijl Windows XP probeert de thumbnail van het plaatje zelf uit te lezen, wat niet werkt omdat het plaatje corrupt is....

Tsja, dan blijft er niet zo heel veel over. Kan je inderdaad een plaatje eens uploaden? Wil er wel ff naar kijken.

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

TheLunatic

Ouwe boxen.

Wat als je een plaatje wat op je 2K bak werkt naar je XP machine kopieert, dat plaatje werkt daar niet, en als je dan dat plaatje terugkopieert naar je 2K bak, werkt t plaatje dan weer wel (op die 2K bak) ?

Lijkt me overigens meer iets voor Software Algemeen maar goed :)

[ Voor 13% gewijzigd door TheLunatic op 12-08-2005 16:23 ]

Mother, will they like this song?

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Ga eens eerst systematisch de bron van je data corruptie uitzoeken. Dus op je 'oude computer' een aantal bestanden voorzien van md5 hashes, vervolgens via het netwerk kopieren naar de andere PC en de md5's verifiëren. Stuur dezelfde bestanden ook eens via email, en kopieer ze eens van de ene naar de andere harddisk (partitie) en zo. Telkens de integriteit weer checken. Zo kom je op een gegeven moment achter de oorzaak van de problemen (hardware of software).

• Garyu

Garyu

WW

Henk007, het lijkt me toch aan te nemen dat als alleen deze foto's corrupt zijn, maar verder alles goed werkt, dat het dan aan de foto's ligt?

Kan me niet voorstellen dat de NIC / Browser / OS / hardware specifiek en alleen deze foto's heeft besloten te corrumperen...

Pagina: 1