Gallery Script

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

• Bram77
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
Voor de liefhebbers. Een gebruiksvriendelijk Photo Gallery script..... Vrijwel geen kennis van HTML of PHP nodig (een klein beetje CSS kennis is handig voor de vormgeving). Volg de instructies die in het README.txt bestand staan en het komt helemaal goed. Een nieuwe gallerie toevoegen is een kwestie van een nieuwe map aanmaken, die een naam geven en de foto's er in uploaden. Thumbnails worden on the fly gegenereerd. Glib support is dus noodzakelijk.
De basis vormgeving en configuratie kan gedaan worden door de waarden van de variabelen in het bestand files/config.inc.php aan te passen.
Alle tekst op de pagina's kun je aanpassen door de bastanden in de "/lanuage/" map aan te passen.

Installatie tijd: 5 minuten
Moeilijkheidsgraad: eenvoudig
Versie: 1.0 beta 4

Volledig werkend, maar ik heb nog wat dingen in mijn achterhoofd, de source is nog niet echt elegant en het is nog niet geoptimaliseerd. Er zijn ook nog niet veel comments toegevoegd, dat komt nog.

Vereisten...
PHP, Glib support en schrijfrechten voor het script

Download: spam
Voorbeeld: http://www.kraak-forum.nl/gallery
* CHANGELOG 1.0 beta 2
- Fixed bug in scrolling thumbnails.

* CHANGELOG 1.0 beta 3
- Made Javascript, HTML and Stylesheets compatible with Firefox.
Only tested with FireFox 1.06, but should work from FireFox 1.01.
Opera en Mozilla should also display the gallery correctly (correct me if I'm wrong).
Unfortunately Firefox does not support most of the scrollbar stylesheet properties. So there will be some visual differences there (in contrast with Internet Explorer).
- Fixed some small 'bugs' in CSS and Javascript

* CHANGELOG 1.0 beta 4
- Gallery is W3C HTML4.01 validated now
C&C welkom! Ik ben geen pro/kan nog een hoop leren qua scripting, dus alle opmerkingen zijn welkom.

[ Voor 8% gewijzigd door NMe op 11-08-2005 23:45 ]

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-04 22:07

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Voor projecttopics dien je eerst toestemming te vragen aan een moderator. Verder zie ik niet echt wat dit topic met programmeren te maken heeft, en dus zet ik het op slot.

Als je je script aan de man wil brengen, dan zijn er altijd nog sites als hotscripts.com. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Dit topic is gesloten.