Toon posts:

divx films haperen in divx speler

Pagina: 1
Acties:
  • 131 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik heb zonet een divx speler gekocht. mijn films werken op de computer perfect en als ik ze op dvd zet en afspeel, hapert het licht, en de kwaliteit van de films zijn op de divx speler ook slecht. dit gebeurde bij 2 van de 3 films. wat moet ik doen om het haperen te stoppen?
ik ken er niet veel van.
thanks

Verwijderd

Misschien beginnen met zeggen wat voor DivX-speler je gejocht hebt, en welke films je al hebt geprobeerd (titel niet belangrijk, wel de gebrukte audio- en videocodec)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2005 23:24 ]

• rainmaker2k
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10:22
Zoals ik het hoor is het een DVDSpeler van 60 euro die bij de Mediamarkt is gekocht.

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

Ray

je zal idd meer nfo moeten geven. Bij mij is het precies andersom en is de kwaliteit van mijn kis dp 500 beduidend beter dan mijn tv out

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Zoals sambuca al zegt is de kwaliteit afhankelijk van de divx-codec (kan je achterhalen met g-spot) er zijn twee types divx3.11 en >divx5 mischien werkt de één daar van beter.
Je kan ook proberen xvid te coderen, dat speelt de divx-speler waarschijnlijk ook wel af, en vraagt minder resources.
De kwaliteit van je dvd-disks kan ook zo slecht zijn dat er lees-errors onstaan, waardoor het beeld happert.
Ik denk dat rainmaker2k gelijk heeft met zijn DVDspeler van 60euro of minder, die hebben vaak een trage processor/hardware en meestal een plastic dvd-lees lensje, wat voor veel meer leesfouten zorgt.

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

Verwijderd

djexplo schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 23:32:
Zoals sambuca al zegt is de kwaliteit afhankelijk van de divx-codec (kan je achterhalen met g-spot) er zijn twee types divx3.11 en >divx5 mischien werkt de één daar van beter.
QPel, GMC en packet bitstream kunnen voor deze problemen zorgen

Verwijderd

Topicstarter
het merk is HE dvx4209.
de film dat werkt is in 2delen verdeeld. kzal maar alles zeggen want kweet ni wat jullie precies nodig hebben. (met gspot): video: xvid, 25000 fps, bitrate 1241 kb/s. audio: codec name ac3, bitrate 448kb/s.
streamtype OpenDML AVI
een van de filmen dat hapert: (alle films dat haperen zijn in 1deel, kheb maar 1film in 2delen dus k kan ni zeggen of het toeval is): video: xvid, 25000fps, bitrate 774kb/s. audio: codec name: 0x0055(MP3) ID'd as MPEG-1 Layer 3. bitrate 121 kb/s.
streamtype OpenDML AVI

het zou wel kunnen dat de disks ni goed zijn, het is een goedkoop merk.
de speler komt uit de makro.
en zowel de film dat werkt (met slechte kwaliteit) als de anderen zijn met dezelfde disks gechreven.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2005 18:03 ]

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

Ray

die onderste film heeft een zeer lage bitrate 774 kbs. dat is dus kwalitatief al niet geweldig. Echter een goede speler moet er redelijk resultaat mee halen. In dit geval zal het dus aan de hardware liggen van je player

Verwijderd

Topicstarter
ik heb gehoord van iemand dat ik een firmware moet updaten of zoiets. kheb op internet gezocht maar ik vond er enkel van andere HE spelers. werkt het ook met die van een andere van HE???
zou het kwaad kunnen als ik dat zou proberen??

• BartNL
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-02 16:55
nee je kunt niet zo maar een firmware gebruiken. Hij moet specifiek voor jouw type speler geschikt zijn. Soms verkopen verschillende merken dezelfde speler onder een andere naam en dan is het wel uitwisselbaar.
Tweede probleem is dat bij dvd/divx spelers het decoderen in een specifieke chipset gebeurt. Feitelijk zijn er daar niet zo heel veel types (o.a. van mediatek, ess, zoran en sigma in diverse soorten) in. Wanneer de chipset in jouw speler een bepaalde decodering niet aan kan is de kans erg klein dat het ooit opgelost wordt. Low budget chipset die meeste aankan is momenteel de mediatek 1389FE maar andere types hoeven niet perse slecht te zijn.
Dingen in divx / xvid die momenteel funest zijn voor veel spelers zijn "packed bitstream" en Xvid "GMC" met meerdere waypoints. Packed bitstream is snel op een PC om te zetten terwijl GMC probleem meer tijd kost.

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Je kan proberen om met mpeg4modifier te kijken of de avi's packed bitstream zijn, en zoja, het hiermee te verhelpen. Hier komt het meeste schokken bij standalone's door. http://www.moitah.net/

Verwijderd

Topicstarter
het is dus packed bitstream. maar wat moet ik dan doen om het te verhelpen? unpack doen of zo??
en wat moet ik nemen bij pixel AR en display AR?

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Niets veranderen, gewoon op unpack klikken en opnieuw opslaan :)

Verwijderd

Topicstarter
ben aan het proberen, als het werkt laat ik u onmiddelijk iets weten ;-)
alvast bedankt als het werkt :)

Verwijderd

Topicstarter
whoehoe, het werkt :-)
jij moet de slimste persoon op aarde zijn! _/-\o_
t enige probleem nog is de ondertitels dat slecht staan (beetje zoals dit:)
"we moeten hem help-
en"
en dan valt soms een deel van de ondertitels weg...
maar daarvoor moet ik hier normaal niet zijn, maar ik heb een topic gemaakt erover en het enige antwoord dat ik kreeg was iets van firmware upgrade, maar die bestaat niet voor mijn onbekende divx speler...

dusja, BEDANKT!!!!
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

ps: als iemand het antwoord weet op het ondertitels probleem, de topic is hier http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1060593

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2005 20:27 ]

Pagina: 1