Media markt laptop?

Pagina: 1
Acties:
  • 4.783 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Anoniem: 148263

Topicstarter
Weet er iemand of die laptop die de mediamarkt aanbiedt (999 euro) iets is? Op het eerste gezicht leek het me wel wat. Hier zijn de specs:

Fujitsu Siemens Amilo m 1425
Scherm 15,4" TFT WXGA, 1280 x 800
- Processor Intel Pentium M processor 735 (1,7GHz)
- Cache geheugen 2MB
- Intern geheugen 512 MB DDR-RAM (2 x 256)
- Vaste schijf 60 GB IDE hard disk
- Videogeheugen 128MB ATI Mobility Radeon 9700
en de rest kon ik niet lezen op de site :-).
http://www.mediamarkt.nl/...lash/nationaal/index.php3

Voor die prijs leek het me wel wat, maar ik blijf toch met het gevoel zitten dat er ergens een addertje onder het gras zit.

Voor 200 euro meer heb je de Acer Aspire 1692 met

Intel Pentium M Centrino 1.73 Ghz, 533Mhz FSB, 2mb L2 cache
1024 mb DDR2 ram geheugen
100 GB, 5400 rpm harde schijf
15,4 inch crystalbrite scherm
Ati Radeon X700 128 mb videokaart

Volgens mij zijn dit toch wel betere specs dan die van de Fujitsu Siemens Amilo m 1425, maar is het ook de 200 euro meer waard??

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:38
Ja, ik heb een Amilo D met 2.8 p4 / 512 DDR / 40gb / en een mobility 9200
en tevens de acer 1692, maar ik heb het idee dat de acer een stuk degelijker is.

PS: amilo's zijn uniwill laptops.

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 18:28

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Ik heb op mijn werk 2x de Amilo M1425 besteld. Ik vond het een degelijke laptop, die een goede accuduur heeft en goede features voor een nette prijs. De laptop was bedoeld voor testdoeleinden, dus heb hem niet echt gebruikt als workstation, maar heb toch een goede indruk gekregen van het apparaat.

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Ik zou zeggen, het is die 200euro écht meer waard. Waarom?

*1024mb merk je tegenwoordig beduidend, niet heel erg in windowsXP(behalve als je veel open hebt staan) maar wel erg in de huidige games. Bovendien zal 1024mb echt merkbaar zijn in Windows Vista(Longhorn)
*100gb, 40gb extra en waarschijnlijk een iets snellere HD
* Een iets beter scherm
* Een ati x700 is zuiniger en sneller dan een 9700.

[ Voor 10% gewijzigd door ToFast op 11-08-2005 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-06 19:19

Toff

FP ProMod
Ik heb er 10 augustus een gehaald, bij de MM. Zo'n beetje de slechtste winkel die ik ken, voor computers, maar als aanbieding niet te slaan (kijk maar eens wat hetzelfde apparaat bij Wehkamp kost).
Tot nu toe stelt het ding me niet teleur. Alles werkt "uit de doos" naar behoren en het ziet er goed uit, al is dat laatste subjectief natuurlijk.
De accugebruiksduur is "nieuw" ruim 3 uur. Ik verwacht dat de accu na een paar keer opladen en volledig ontladen nog iets zal winnen aan capaciteit.
Het scherm is bloedstollend mooi (doet niet onder voor mijn Iiyama E431 schermen) en heeft geen dode (sub)pixels.
Normaal is de M1425 helemaal stil tijdens gebruik. Onder maximale belasting hoor je -heel zacht- een ventilatortje draaien. Wat wel goed hoorbaar is en ook voelbaar trillingen geeft, is de dual layer DVD-speler/writer. Geen idee hoe normaal dit is voor een laptop eigenlijk.
In tegenstelling tot wat hierboven is vermeld, zit in mijn M1425 1 module met 512 MB. Lijkt me overigens voldoende voor normaal XP-laptopgebruik, maar je kan er dus nog een bijprikken, eventueel.
De 9700 videokaart doet zijn werk, wederom "uit de doos", prima. 3DMark2003 (ja ik loop wat achter :)) geeft scores boven de 3000; Beter dan mijn AMD64 3000+/Nvidia5700, die 2500 scoort, en ongeveer gelijk aan mijn P4 3000/Nvidia5700Ultra systeempje (beide desktops, niet overklokt).
Wat misschien tegenvalt is de HD. Dit blijkt een 60 GB Seagate te zijn, op 4200 rpm. Mogelijk hierdoor lijkt de M1425 wat traag bij het starten van programma's. Kan ook komen omdat je niks hoort, want bij een desktop krijg je eerder het idee dat er wat gebeurt, omdat de HD begint te ratelen. Deze HD hoor je dus niet.

Ik ben, samengevat, dus wel tevreden met de FS Amilo M-1425 van de mediamarkt. Zeker waar voor je geld.
Let wel op: FS Amilo M-1425 wordt soms ook geleverd met andere processoren en/of andere harddisks. Dat kan een ander prijs rechtvaardigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-06 14:38

disjfa

be

Toff schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 02:17:
kijk maar eens wat hetzelfde apparaat bij Wehkamp kost
|:( De domste opmerking die ik wel niet kan verzinnen. Er zijn altijd bedrijven die duurder uit kopen... Kijk eerst een keer bij een normaal bedrijf en daarna bij bedrijven die er alleen maar geld willen uitpompen.

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
disjfa schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 02:30:
[...]

|:( De domste opmerking die ik wel niet kan verzinnen. Er zijn altijd bedrijven die duurder uit kopen... Kijk eerst een keer bij een normaal bedrijf en daarna bij bedrijven die er alleen maar geld willen uitpompen.
Bedankt voor je waardevolle bijdrage!
Alstie in de pricewatch had gestaan, had ik daar wel naar verwezen hoor .

[ Voor 10% gewijzigd door Toff op 15-08-2005 02:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 148263

Topicstarter
Bedankt, ik denk dan toch dat ik voor de Acer aspire 1692 ga. Die 200 euro extra voor een grotere HD en 1024 RAM lijkt me toch niet veel. Daar komt nog bij dat ik door een paar dagjes werken 250 euri rijker ben :9. Dus die acer laptop ziet er opeens wel HEEL aantrekkelijk uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEV
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-01-2023

JEV

Zoek anders eens op de Fujitsu Siemens M1437G
Zelfde specs als die Acer maar dan 1150 Euri.

There are three kinds of death in this world. There's heart death, there's brain death, and there's being off the network. Guy Almes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5214

De accu van de Amilo 1425 gaat geleidelijk achteruit van 2.5 a 3 uur naar een half uur binnen een half jaar bij normaal gebruik. Dat is, een paar uur per week en pas opladen als de accu bijna leeg is.
Het scherm is wel erg mooi, maar de accuduur is te kort en een bekend fenomeen van Fujitsu-Siemens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Een HD groter dan 60 GB nodig -en nog wel op een laptop? Hoeveel gebruik je nu dan? Voor mobiel gebruik heb ik echt geen 60 GB nodig en thuis heb ik voldoende ruimte op de diverse netwerkschijven.
Meer dan 512 MB geheugen nodig -waarvoor dan, hoeveel toepassingen ga je simultaan draaien op je laptop? 512 MB extra DDR PC2700 is toch niet zo duur?
Die Acer is misschien wat sneller (533 FSB tov 400), dus ik misgun hem je niet hoor, maar zelf leg ik die extra 200 Euro vast opzij voor de volgende aankoop (of, als ik "pilsch" moet geloven, voor een nieuwe accu :)).
Ik heb vroeger wezenloos veel geld uitgegeven voor de allernieuwste hardware, maar ik koop nu alleen nog maar wat ik nu nodig heb, want je loopt, zelfs als je denkt iets voor de toekomst aan te schaffen, toch altijd achter de ontwikkelingen aan.
BTW, hou ook wat geld over voor een nette muis, want zo'n touchpad is echt alleen voor nood bruikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28926

Lekker verhaal weer. Ik denk gisteren bij de mediamarkt: kassa. Maar als ik dan toch weer zie hoe de service is. En hoe sommige accu's werken :\. Hebben ze niet van die ouderwetse accu's die aan gort gaan als je ze te lang aan het netstroom laat hangen? Je weet het niet

van de site:
Het inruilprogramma voor de notebookaccu
Fujitsu Siemens Computers kondigt vrijwillig inruilprogramma aan voor notebookaccu
Betreft de modellen AMILO A, AMILO M en AMILO Pro V2020
München, Duitsland, 12 juni 2005 – Fujitsu Siemens Computers maakt bekend dat accu’s van bepaalde AMILO-notebookproducten desgewenst kunnen worden ingeruild. De onderneming nam het besluit een pro actief inruilprogramma op te starten nadat een zeer beperkt aantal klanten melding maakte van een defect in de accu. Wij adviseren onze klanten onmiddelijk te stoppen met het gebruik van deze accu's en hun notebook uitsluitend te gebruiken met behulp van de netvoedingsadapter.

Het gaat ons vooral om klanttevredenheid en veiligheid. Dit pro actieve accu-inruilprogramma is belangrijk voor Fujitsu Siemens Computers en we willen er zeker van zijn dat we met deze mededeling zoveel mogelijk klanten bereiken. We staan achter de kwaliteit van onze producten en we zien het als onze prioriteit te voldoen aan de verwachtingen die klanten van ons bedrijf hebben.

Om veiligheidsredenen en milieuoverwegingen verzoeken we onze klanten bovendien de mogelijk defecte accu’s in te leveren. Aan dit programma zijn geen kosten verbonden en klanten krijgen informatie over het terugsturen als ze hun vervangende accu ontvangen.

DETAILS VAN HET INRUILPROGRAMMA

Naam van het product
Oplaadbare lithium ion-accu’s, uitsluitend voor de volgende producten:
Naam computermodel Eindcijfers accumodel
AMILO A7640
AMILO A1640
AMILO M1405
AMILO M1424
AMILO M1425
AMILO M7405
AMILO M7424
AMILO M7425
AMILO Pro V2020
De betreffende modellen eindigen alle op G1L1

Het inruilprogramma geldt uitlsuitend voor bovenstaande modellen en dus voor geen van de andere AMILO-, AMILO Pro- of LIFEBOOK-accu’s

Tot op heden heeft Fujitsu Siemens Computers vier meldingen ontvangen van oververhitte accu’s op een totaal van 250.000 stuks. Op het moment van schrijven zijn er geen meldingen bekend van letsel.

[ Voor 80% gewijzigd door Anoniem: 28926 op 16-08-2005 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Oud nieuws. Ik mag aannemen dat mijn exemplaar -en ik neem aan alle momenteel in de winkel aangeboden exemplaren- hiervan is gevrijwaard. Modelnummer van mijn MM-exemplaar, geassembleerd eind juli, eindigt i.i.g. niet op de betreffende code, dat had ik al gecheckt uiteraard.
Overigens staat op mijn accu: "Battery Cell made by Panasonic", "Made by Cheng Uei" en "Assembled in Taiwan". Zou me niets verbazen als soortgelijke accu's ook in andere laptops gebruikt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 152669

Ik heb deze laptop dus net een paar dagen en vind er toch wat rare dingen aan zitten.

De eerste keer 3dmark draaien haal ik 4009 punten, de twee keer daar na 908 punten.

De zogenoemde subwoofer hoor ik totaal niet.

wanneer ik externe boxen aansluit en deze in de audio ingang prik blijft het geluid gewoon uit de laptopboxjes komen.

Me wifi vangt een volledig signaal van 54kbs maar me inernet met surfen is super traag terwijl ik een aardig kabel abbotje heb.

Wat doe ik verkeerd? Help.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143246

Ik heb ook een Fujitsu Siemens laptop (Amilo 7405) en daar zit ook zo'n subwoofer in, maar daar geloofde ik vanaf het begin al niet in. De speakers dienen in de spdif aansluiting geduwd te worden. Ik heb nog nooit 3Dmarks gedraait, dus daar kan ik je niet bij helpen en je lan verbinding, controleer eens of die enige blokkades heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Mystikal_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:40

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

Anoniem: 143246 schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 08:33:
Ik heb ook een Fujitsu Siemens laptop (Amilo 7405) en daar zit ook zo'n subwoofer in, maar daar geloofde ik vanaf het begin al niet in. De speakers dienen in de spdif aansluiting geduwd te worden. Ik heb nog nooit 3Dmarks gedraait, dus daar kan ik je niet bij helpen en je lan verbinding, controleer eens of die enige blokkades heeft.
voor zover ik weet heeft de 7405 geen sub. ik heb m ook, staat niets over in de handleiding.

Hoelang gaat bij jou de accu mee? Bij mij ongeveer een uur of 3,5, en dat vind ik toch niet echt veel... volgens de mediamarkt gast gaat de accu 2,5 uur mee bij vol gebruik, maar dat geloof ik niet echt zeg maar...

verder ben ik ultiem tevreden over het beestje, goede graphics, uber toetsenbord en uberstil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143246

Mijn vervangen accu gaat rond de 4 tot 4,5 uur mee, mijn oude accu haalde ook met gemak de de 3,5 uur. Dan klaag ik niet, de enige notebook die ik ken die efficienter met een accu om kan springen is een iBook en zelfs die perst maar 5 uur uit zijn accu. Ik ben daar dik tevreden over. Als die woofer er niet zit, dan ook even goed. Het zal toch maar weinig merkbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109022

Over deze laptop is een half jaar terug ook al een topic geweest. Geloof dat de berichten niet zo positief zijn. De x700 is trouwens meer dan 2 keer zo snel, en de snellere harde schijf zal ook een groot verschil maken. Daarnaast zit hier nog de oude versie van pentium m in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
@Jes:
"De zogenoemde subwoofer hoor ik totaal niet." Heb je gekeken naar dat dingetje (zit aan de onderkant)? Wat verwacht je van zo'n speakertje dan? Het is ongeveer zo "groot" als een hoofdtelefoonspeaker en de "kast" zal wel niet veel groter zijn. Daar mag je natuurlijk niks van verwachten, het blijft een laptop.
"surfen is super traag" Heb ik totaal geen last van. Probeer eens een test.bin van bv 10 Gb te downen en vergelijk dat met je vaste aansluiting. Bij mij exact gelijk. Heb je conflicterende firewalls (MS!) aan staan?
@matthijs999:
Onder de naam "Amilo M-1425 worden verschillende configuraties verkocht. De mijne (van de MM) heeft een Pentium M 735 Dothan processor 1,7 GHZ, family 6, model D, stepping 6 rev. B1 aan boord. Wat bedoel je precies met "oude versie"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:49

Exirion

Gadgetfetisjist

Anoniem: 152669 schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 23:12:
De zogenoemde subwoofer hoor ik totaal niet.
Al was die subwoofer zo groot als de hele laptop... enfin, gaan we niet eens op in.
wanneer ik externe boxen aansluit en deze in de audio ingang prik blijft het geluid gewoon uit de laptopboxjes komen.
Ik zou speakers aansluiten op de audio uitgang.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zoveel verwachte ik ook niet van dat subwoofertje echter een heel klein, ietsie, pietsi geluidje eruit had ik toch wel verwacht.. Heb inmiddels een externsetje boxen gekockt en uit en niets doen die het nu wel..

LAN verbinding blijft vaag.. Lijkt wel beter te worden maar soms is ie nog traag terwijl de verbinding altijd constant maximaal is, kijk het nog wel ff aan..

Laptop voelt overigens errg breekbaar aan, hoop dat ie het een tijdje uit houdt.. Die dingen schijnen uit het niks te scheuren heb ik gehoord.

Test van 3dmark blijft vaag, ga het nog een keer doen als ik thuis ben straks.. Valt de videokaart overigens te vervangen voor een x700, iemand?

Groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109022

Toff schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 00:20:
@Jes:
"De zogenoemde subwoofer hoor ik totaal niet." Heb je gekeken naar dat dingetje (zit aan de onderkant)? Wat verwacht je van zo'n speakertje dan? Het is ongeveer zo "groot" als een hoofdtelefoonspeaker en de "kast" zal wel niet veel groter zijn. Daar mag je natuurlijk niks van verwachten, het blijft een laptop.
"surfen is super traag" Heb ik totaal geen last van. Probeer eens een test.bin van bv 10 Gb te downen en vergelijk dat met je vaste aansluiting. Bij mij exact gelijk. Heb je conflicterende firewalls (MS!) aan staan?
@matthijs999:
Onder de naam "Amilo M-1425 worden verschillende configuraties verkocht. De mijne (van de MM) heeft een Pentium M 735 Dothan processor 1,7 GHZ, family 6, model D, stepping 6 rev. B1 aan boord. Wat bedoel je precies met "oude versie"?
Onder oude versie bedoel ik dat het geen sonnoma is. zowel 735 en 740 zijn 1.7 ghz, maar de 740 is de nieuwe (sonnoma) versie. Deze heeft onder andere een hogere fsb en ondersteund bijvoorbeeld DDR-II.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wanneer de laptop op het lichtnet staat is de internetverbinding goed.

Wanneer hij op de accu werkt rete traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99392

Dan denk ik dat het ligt aan je spaarstand.
Zou je die instellingen even moeten vergelijken met je normale instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Mogelijk werkt je voeding als een soort antenne, c.q. als "ground" voor je WiFi-antenne. Is de verbinding ook slecht, als je dichtbij je AP zit met je laptop -zeg max 2 meter, geen muren ertussen?
Die spaarstand zou niks mogen uitmaken, denk ik. Het je al een testbestand gedownload en zo ja, wat is bij jou "rete traag"? Traag surfen is niet altijd hetzelfde als traag downloaden. Ik bedoel: misschien zit het wel helemaal niet in je verbinding, maar bijvoorbeeld in je browser. Als je download -van een snelle server- te traag is, dan zou het aan je verbinding kunnen liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het heeft niet met de afstand te maken. Heb in me hele huis inclusief voor en achter tuin een maximale verbinding van 54.
Dus "helaas" gaat dat antenne verhaal ook niet op.

Surfen is in principe ook downloaden, dan download je de pagina.

Op het lichtnet is dat gewoon supersnel zoals het zou moeten maar op de accu dan laad ie de pagina's echt heel traag.

Heb een bestand van 570 mb gedownload en via het lichtnet zat ik op ongeveer op een downloadsnelheid van 200 en als ik het op de accu doe is dat ongeveer 10. Nee ben geen 0 achter de 10 vergeten.

Dat vind ik toch wel een erg groot verschil. Heel af en toe gaat het wel wat sneller maar het moet constant zijn.

Ik denk dat ik wel ff naar support bel oid want een notebook moet juist goed werken op een accu en niet slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

10 is bij mij dus rete traag. bij jou ook? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ok.. schijnt bij FS dus zo te staan dat the default powersettings ervoor zorgen dat me lan en me vga kaart net zoveel power krijgen als een ethioper eten.. Niet echt voldoende dus. Alleen die powersettings schijnen nergens te staan.. Lekker FS.

Iemand enig idee waar dit te regelen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:22

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

Bios zou ik gokken

Hier kon uw advertentie staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nope had ik al gekeken..

Maar..

Ben er eindelijk acher gekomen, instellingen staan verstopt in apparaatbeheer..

WLANadapter stond standaard op ethiopier-modus bij accustroom.

Zelfde voor de VGA kaart en dat verklaart die 3dmark score van 908 oid.

Vind dit behoorlijk slecht van FS dat ze dat zo standaard hebben en dit ook nergens beschreven hebben staan. Een notebook is een notebook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Nou, 10 MB/s is anders retesnel :D, maar het zullen wel KB/s zijn en da's nie veul zunne!
200 KB/s hoort bij een 2024 Kb/s abo denk ik?
Het heeft niet met de afstand te maken
Ja, dat lijkt zo, maar je verbinding kan best gestoord worden, waardoor de bits vele malen opnieuw verstuurd moeten worden. Er is dan een maximale stroom bits, maar tig procent is verminkt. Effectief ligt je snelheid dan lager. Heb je andere kanalen geprobeerd trouwens?
Surfen is in principe ook downloaden, dan download je de pagina.
Ja, in principe heb je gelijk, maar ik sluit graag zo veel mogelijk factoren uit en een stevige file downloaden geeft nu eenmaal een objectievere uitslag dan gevoelsmatig wat surfen.

Ik blijf erbij, dat je het eens dicht bij je AP zou moeten testen, maarja het is jouw probleem hoor, ik wil niks opdringen. Helemaal normaal is het iig niet, dus het kan best dat je antenne niet goed werkt - waarbij mijn veronderstelling dat de voeding als antenne meewerkt wel eens juist zou kunnen zijn. Mijn Powerinstelling staat ook -uit de doos- op Lowest en ik haal moeiteloos 325 KB/s door twee dikke betonnen vloeren met mijn eigen AP en zelfs boven de 400 bij de buren :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bdankt voor de tips, het was een instelling in apparaatbeheer bij de netwerkadapter.

Neee 10mb ps.. i wish ;-)

Het was 200 Kbyte/ps en nu 350 gemiddeld op me accu dus gaat goed.

Maar toen die setting op laag stond was het gemiddeld 10 Kbyte/ps, echt heel traag.

Heb nu wel het idee dat me accu na een 1-1,5 uur leeg is maarja, geen zin meer om me notebook nog verder af te kraken. Gaat nu wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99326

Wat raar... die specs van de 1e pagina komen niet overeen met de media-markt Amilo die ik heb gekocht bij Media Markt Alphen aan den Rijn.

Mijnes heeft PentiumM 1.6GHz Dothan (centrino), 1024MB RAM, RadeonM 9700 128MB, 80GB HDD

Twas een showroom-model, maar ook afkomstig van de 999-euro-actie :?

Op de CPU na, ben ik dus beter af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01:32
Anoniem: 99326 schreef op zondag 04 september 2005 @ 21:21:
Wat raar... die specs van de 1e pagina komen niet overeen met de media-markt Amilo die ik heb gekocht bij Media Markt Alphen aan den Rijn.

Mijnes heeft PentiumM 1.6GHz Dothan (centrino), 1024MB RAM, RadeonM 9700 128MB, 80GB HDD

Twas een showroom-model, maar ook afkomstig van de 999-euro-actie :?

Op de CPU na, ben ik dus beter af?
Klopt. Ze hebben binnen korte tijd een aantal Amilo's "in de bonus" gehad. Jouw configuratie heb ik bij de MM in Zoetermeer gezien voor € 1088,- Grootste nadeel vond ik dat het interngeheugen maar tot 1 gig kon gaan. Viel dus niet meer uit te breiden.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Rossi46 schreef op zondag 04 september 2005 @ 21:29:
[...]

Klopt. Ze hebben binnen korte tijd een aantal Amilo's "in de bonus" gehad. Jouw configuratie heb ik bij de MM in Zoetermeer gezien voor € 1088,- Grootste nadeel vond ik dat het interngeheugen maar tot 1 gig kon gaan. Viel dus niet meer uit te breiden.
Ja, die prijs klopt... Ik heb er echter 200euro af gekregen omdat er krassen rond het muispad zaten. (showroom model he ;) ) 880euro voor zo'n laptop vond ik niet veel!

Maarre is de 512MB RAM versie van die verlopen actie verder uit te bereiden dan 1024MB dan? Enneh meer dan 1024MB op een notebook heb je echt niet nodig (doorsnee gamer etc). Die 1GB die er nu dus al in zit is best lekker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01:32
Anoniem: 99326 schreef op zondag 04 september 2005 @ 21:46:
[...]

Ja, die prijs klopt... Ik heb er echter 200euro af gekregen omdat er krassen rond het muispad zaten. (showroom model he ;) ) 880euro voor zo'n laptop vond ik niet veel!

Maarre is de 512MB RAM versie van die verlopen actie verder uit te bereiden dan 1024MB dan? Enneh meer dan 1024MB op een notebook heb je echt niet nodig (doorsnee gamer etc). Die 1GB die er nu dus al in zit is best lekker :)
Je hebt ook wel gelijk. Alleen psycholigisch hè :) Was ook niet het grote argument om hem te laten staan hoor. Ik wilde persé een "glare"-scherm en een goede videokaart. Heb dan ook meer moeten betalen voor de laptop die ik uiteindelijk gekozen heb (Acer 1692)

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Rossi46 schreef op zondag 04 september 2005 @ 22:09:
[...]

Je hebt ook wel gelijk. Alleen psycholigisch hè :) Was ook niet het grote argument om hem te laten staan hoor. Ik wilde persé een "glare"-scherm en een goede videokaart. Heb dan ook meer moeten betalen voor de laptop die ik uiteindelijk gekozen heb (Acer 1692)
Netjes... Ja die kosten nogal wat :) Ik wou verder de prijs 'gezellig' houden :Y)
Pagina: 1