7800 GT, GTX kopers opgelicht?

Pagina: 1
Acties:
  • 68 views sinds 30-01-2008

• Vini
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 05-07 11:42
nVidia heeft vandaag de 7800 GT geintroduceerd, deze kaart zal ongeveer 450 euro gaan kosten, zo'n 150 goedkoper dan de GTX. De kaart is al flink getest en men is er over eens dat dit een hele sterke kaart is voor deze prijs. Nu natuurlijk de vraag zijn de mensen die net een GTX hebben gekocht nu niet een beetje opgelicht? Aangezien de kaart heel dicht in de buurt komt van de GTX als de GT word overgeclockt, wat dus goed lukt.

En nog een vraagje: weet iemand of de kaart ook in AGP zal verschijnen?

BF2 stats

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07:26
Wat heeft de topictitel te maken met jouw vraag?

Maar nee, hij komt niet in AGP beschikbaar AFAIK. AGP is verleden tijd in het highend segment.

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:07

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
opgelicht? Waarom wordt er zo snel met dat woord gegooid :) ? Zeker als je als argument overclocken gebruikt, wat natuurlijk bij elke kaart vrij goed te doen is :) Antwoord op je vraag: nee, naar mijn mening ben je helemaal niet opgelicht als je een GTX hebt gekocht.

[ Voor 25% gewijzigd door We Are Borg op 11-08-2005 22:38 ]

• Vini
Ricardo87 schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 22:36:
Wat heeft de topictitel te maken met jouw vraag?

Maar nee, hij komt niet in AGP beschikbaar AFAIK. AGP is verleden tijd in het highend segment.
Gewoon een vraagje nog van mij, de rest is voor n discussie, maar ik dacht dan nVidia namelijk had gezegd dat de kaarten nog wel in AGP kwamen
We Are Borg schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 22:37:
opgelicht? Waarom wordt er zo snel met dat woord gegooid :) ? Zeker als je als argument overclocken gebruikt, wat natuurlijk bij elke kaart vrij goed te doen is :) Antwoord op je vraag: nee, naar mijn mening ben je helemaal niet opgelicht als je een GTX hebt gekocht.
Ja maar als je de GT nu bekijkt die is nauwelijks slechter overgeclocked dan een GTX, dan heb je toch bijna 150 euro 'teveel' betaald?

[ Voor 41% gewijzigd door Vini op 11-08-2005 22:51 ]

BF2 stats

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:08

Thandor

SilverStreak

Nee, de kopers van de GTX zijn niet opgelicht. Het is immers hun keus geweest om die kaart te kopen. Overigens is die 7800GTX simpelweg de snelste kaart :z.

Het is trouwens nVidia i.p.v. nVidea.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• tHe_BiNk
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

tHe_BiNk

He's evil! Very EVIL!

APPLYitYourself.co.uk - APPLYitYourself.com - PLAKhetzelf.nl - Raamfolie, muurstickers en stickers - WindowDeco.nl Raamfolie op maat.

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-08 17:09

KneoK

Not in a million lightyears

TrippleSix schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 22:35:
nVidea heeft vandaag de 7800 GT geintroduceerd, deze kaart zal ongeveer 450 euro gaan kosten, zo'n 150 goedkoper dan de GTX. De kaart is al flink getest en men is er over eens dat dit een hele sterke kaart is voor deze prijs. Nu natuurlijk de vraag zijn de mensen die net een GTX hebben gekocht nu niet een beetje opgelicht? Aangezien de kaart heel dicht in de buurt komt van de GTX als de GT word overgeclockt, wat dus goed lukt.

En nog een vraagje: weet iemand of de kaart ook in AGP zal verschijnen?
Elk flagship zal benaderd kunnen worden door de kleinere broertjes en zusjes van zo'n kaart. Denk aan GF3 Ti 200's die soms makkelijk de Ti500 snelheid haalden. Ti4200 die ruim Ti4600 doet. 6600xx kaarten van NVidia die met wat unlockwerk sneller lopen dan de 6800xx.
Met Ati niet anders.

Mensen kopen een GTX omdat ze:

a) Het geld er bij introductie meteen voor over hebben
b) Niet willen overclocken om maximale prestaties te behalen
c) Nog verder willen overclocken dan een GT aankan

En daarbij blijft het altijd giswerk. De ene kaart doet geen MHz meer zonder artifacts terwijl een andere van precies hetzelde merk/type 100MHz of meer doet op core of geheugen.

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-08 23:38
Een 6800GT komt ook dicht in de buurt van een 6800 Ultra als hij overgeclockt is. Een CPU kan je ook overclocken zodat hij het zelfs beter doet dan een duurder exemplaar. What's your point? Wees blij, een 7800GT heeft 4 pipelines minder dan een 7800 GTX. Een 6800 GT en een 6800 Ultra hebben er evenveel.
De kopers van de 7800 GTX moesten weten dat er nog een 7800 GT aan kwam en dat er ook nog een reeks 7600 varianten en andere 7xxx familieleden op komst zijn. Die kopers moeten ook weten dat de prijs van de 7800 GTX hoogstwaarschijnlijk zal zakken bij de introductie van de 7800 Ultra of de introductie van ATi's nieuwe GPU. De topmodellen zijn altijd duurder en qua prijs/snelheidsverhouding scoren ze altijd slecht. Niks nieuws.
Ik probeer altijd de verleiding te weerstaan om steeds de nieuwste hardware te kopen aangezien je altijd een slechte koop doet. Alhoewel het mij niet altijd lukt :) Hetzelfde met een wagen en tal van andere zaken. De eerste willen zijn, heeft een prijs.

[ Voor 38% gewijzigd door D-Three op 11-08-2005 22:49 ]

• jan_va
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
heb net pricewatch bekeken bij het merk point of view, en het een goeie 80 euro verschil, geen 150,
7800 GTX € 532,-
7800 GT € 445,-
(87 om precies te zijn)

AGP kan je idd gaan vergeten...

P.S. lees eens nieuwsbericht....staan toch wel wat argumenten in, opgelicht is een beetje krasse uitspraak als je het mij vraagt

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-10-2025
De GT heeft minder core MHz en 4 pixelpipelines minder, best fair lijkt me zo.
@hierboven, die 150 euro is het verschil tussen de 'advies'prijzen

• Vini
Ik heb het gelezen, het is niet zo dat mijn mening nu in een keer is dat ik vind dat de GTX kopers zijn opgelicht, maar je kan toch wel stellen dat een aantal mensen, als ze wisten dat deze kaart zo presteerde zoals hij nu doet dat ze even hadden gewacht met het kopen van een nieuwe videokaart. Nu kan je wel altijd blijven wachten maar dit duurde niet zo heel lang.

En in feite is dit topic ook meer een reactie op wat tweakers.net in zijn nieuws melde over de GT, de indruk werd wel erg gewekt dat men is 'opgelicht'.

[ Voor 18% gewijzigd door Vini op 11-08-2005 22:49 ]

BF2 stats

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Als ik de visie van de TS volg, is iedereen die dus een high-end product koopt opgelicht? Een FX-57?

Ik voelde mij niet opgelicht toen ik mijn Radeon 9700 kocht en die naar een Pro flashte... Ik wou het geld aan een Pro niet geven. Als je een 7800 GTX gekocht hebt en je wou er eigenlijk het geld niet aan geven - tja. Is dat dan de schuld van de chipbakker? Nee toch?

Iedereen weet toch dat eerst de high-end kaarten gelanceerd worden op de gpu-markt, en dat daarna altijd de 'zwakkere' broertjes volgen?

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Zoek eens de betekenis van oplichting. Op GoT wordt het te pas en te onpas gebruikt zo ook door de TS.

Het is natuurlijk vreselijk irritant als je iets koopt wat al snel goedkoper wordt of al snel verouderd blijkt. Dat is met alles zo.

De kopers hebben op een zeker moment hun keuze bepaald en een kaart gekocht waar ze blij mee waren. Dat plezier is er niet minder door geworden lijkt me.

ARME AOW’er

• jorde
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-04 13:15
oplichten laat het klinken alsof het duur is :S ik vind dit een beetje een nutteloze topic, en mag van mijn part gestolen/gesloten worden }) net zoals vele van mij :9

hij zal echt niet in AGP verschijnen, we zijn overgestapt om het zo maar te zeggen, en de gtx is natuurlijk sneller beter meer pixelpipelines en ook beter te overklokken :S

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ga eens lekker ergens anders tendentieus doen met termen als 'oplichting' :r

Een topictitel + start als deze is een rechtstreekse belediging voor iedereen die echt opgelicht is :(

Iemand die een 7800GTX gekocht heeft, heeft exact gekregen wat geadverteerd werd en waarvoor betaald werd. Dat er nu een goedkoper alternatief is, is normaal. Als je EUR 600 aan een VGA kaart uitgeeft moet je dit verwachten :Z

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.