Toon posts:

[Excel 2002] Drop-down menu met predefined values?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hiya,

Ik heb een Excelsheet bomvol data (zegmaar klantgegevens) in een form. In die form staan ook wat lege kolommen en de cellen in die kolommen moeten met de hand gevuld gaan worden. Veel werk, en ook redelijk foutgevoelig, dus ik wil eigenlijk in die cellen een drop-down menu'tje hebben waarin alleen maar de mogelijke waardes voor die cel staan.

Voorbeeld: de kolom "Geslacht" is leeg, en bij elke klant moet M of V ingevuld worden. Kan ik in Excel zoiets regelen? Om dus te voorkomen dat er ook andere letters in die cellen komen waardoor m'n data vervuilt zegmaar... en zo ja, hoe?

(Een andere kolom moet gevuld worden met "bereikbaarheid", waar gekozen kan worden uit telefoon/e-mail/fax, etc.)

Thanks!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2005 22:21 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Je kan gewoon het format van die cellen/kolom aanpassen lijkt mij? wat heb je allemaal al geprobeerd?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
sanfranjake schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 22:40:
Je kan gewoon het format van die cellen/kolom aanpassen lijkt mij? wat heb je allemaal al geprobeerd?
Emm, "gewoon het format aanpassen" dat zegt me niet zoveel... hoe bedoel je dat precies? Ik wil dus dat mensen niet vrij iets kunnen tikken in een cel, maar slechts uit een lijst met (door mij van tevoren vastgestelde) waardes er eentje kunnen kiezen. Een "gewoon" dropdown menu'tje dus.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2005 22:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ah, eindelijk gevonden (zat al een uurtje of wat naar het scherm te staren)...

Data > Validation > List of values

Zoals hier beschreven: http://www.meadinkent.co.uk/xldropdown.htm