[2003] Syntax REG ADD commando

Pagina: 1
Acties:

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Topicstarter
Ik heb een klein probleempje met een batch file die m.b.v. REG ADD commando's de RunOnceEx key van Windows vult. Het gaat erom dat ik een variabele in een bestandsnaam moet gebruiken en er bovendien rekening mee moet houden dat er een spatie in de bestandsnaam kan staan.

Hier zie je het stukje niet-werkende code:
code:
1
2
3
REG ADD %KEY%\350 /VE /D "Final touches..." /f
REG ADD %KEY%\350 /V 1 /T REG_EXPAND_SZ /D "cmd.exe /q /c DEL ""%%allusersprofile%%\desktop\*.*"" /Q" /f
REG ADD %KEY%\350 /V 2 /T REG_EXPAND_SZ /D "cmd.exe /q /c DEL ""%%userprofile%%\desktop\*.*"" /Q" /f

De fout ontstaat doordat ik niet weet hoe ik de " en % karakters moet escapen. Ik heb ergens gelezen dat ik dan gewoon "" i.p.v. " moet gebruiken en %% i.p.v. % maar dat werkt overduidelijk niet.
k heb al een hele tijd op Google en Microsoft.com zitten zoeken maar ik kan er niet achterkomen hoe de syntax nu precies moet zijn. Nergens voorbeelden te vinden van REG ADD in combinatie met een REG_EXPAND_SZ |:(

Kan iemand me hiermee helpen?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Is het niet gemakkelijker om een registry export + regedit /s te gebruiken? :P

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Topicstarter
elevator schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 21:54:
Is het niet gemakkelijker om een registry export + regedit /s te gebruiken? :P
Ik heb al een werkende CMD file met enkele tientallen opdrachten erin. Dit zijn de enige 2 regels die niet werken en ik wil niet op een andere werkwijze overstappen alleen omdat ik een probleempje met de laatste 2 regels heb, terwijl ik zeker weet dat het wel kan.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Probeer eens (in een batchfile! op de commandline werkt het niet):

code:
1
REG ADD HKCU\Software\testsoft /V 1 /T REG_EXPAND_SZ /D "cmd.exe /q /c DEL \"%%allusersprofile%%\desktop\*.*\" /Q" /f

? :)

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Topicstarter
elevator schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 22:10:
Probeer eens (in een batchfile! op de commandline werkt het niet):

code:
1
REG ADD HKCU\Software\testsoft /V 1 /T REG_EXPAND_SZ /D "cmd.exe /q /c DEL \"%%allusersprofile%%\desktop\*.*\" /Q" /f

? :)
Volgens mij gaat dat werken :) Ik heb de CMD file aangepast en 'm snel even gedraaid op m'n testmachine. Hij wordt nu wel zonder foutmeldingen uitgevoerd.

Thx :)