Toon posts:

Sapphire Radeon 9800 Pro + Zalman

Pagina: 1
Acties:
  • 205 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds 2 weken een Sapphire Radeon 9800 Pro 128MB en heeft altijd goed gewerkt.

Tot dat ik gisteren mijn nieuwe koel element van Zalman ging monteren de Zalman ZM80D-HP (met die 2 grote blauwe koelblokken aan beide kanten)

Nadat ik alles had geinstalleerd deed ik de kaart terug in de computer en start hem op, het eerste wat me opviel was het ASUS logo dat een paar rare strepen had, daarna in windows had mijn muisje icoontje ook een streepje ernaast bij gekregen en wanneer ook iets met video afspeelde kreeg ik nog meer strepen.

Wat kan dit zijn ? Ik heb ook de complete koeler van zalman weer verwijderd maar het blijft zo.

Wat nou helemaal het vreemden is, dat ik niet de enige ben met dit probleem, een maatje van me heeft het zelfde probleem ook 2 weken geleden (samen) de sapphire gekocht en de zalman koeler en ja hoor hij bouwt het hele geheel ook om vanavond en het zelfde probleem.

Ik hoop dat iemand mij hier een antwoord op kan geven wat er nou precies is fout gegaan.

Alvast bedankt.

Gr
Andy

• Martin
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-05 19:37
Heb je wel genoeg airflow in je kast?

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Martinator schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 21:38:
Heb je wel genoeg airflow in je kast?
Met andere woorden, heeft de TS wel de door de producent aanbevolen fan gemonteerd en werkt deze?

ARME AOW’er

• XthinkZ
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-04 01:45

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

Ik had dit toen ik de fan ging vervangen van mijn 9800 AIW. Had toen het koellicchaam eraf gehaald en opnieuw pasta erop gedaan.

Kreeg constant na een tijde last van strepen en werd dus toch te heet. Uiteindelijk na een stuk of 10 keer gepriegel weer goed gekregen.
Het bleek uiteindelijk dat het koellichaam niet goed tegen de gpu aanzat. Wat totaal niet te zien was. Heb uiteindelijk andere klemmetjes gebruikt en penveren zodat hij beter klemde.
Sindsdien draait ie perfect. Misschien hebben jullie daar ook last van.

Ik loop wel te denken om ook die zalman set aan te schaffen

Misschien heb je er wat aan,

[ Voor 3% gewijzigd door XthinkZ op 11-08-2005 22:15 ]

Verwijderd

Ok ik heb deze kaart zelf ook gehad met zo'n Zalman hamburger
er om heen.

Wat voor kast heb je staan en hoeveel fans zitten er in?
Heb je de optionele fan er bij gekocht?
Heb je hem goed gemonteerd? Dit kun je na gaan door voorzichtig aan
het koelblok te voelen. Als hij niet warm wordt zit er iets niet goed. Wordt
hij loei heet moet je meer airflow zien te verkrijgen.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de snelle reacties allemaal.

Ik ga het allemaal nog maar eens goed na.

Ik heb ook de extra cooler gemonteerd die door zalman word geadviseerd als je een ATI 9800 pro kaart hebt.

Ik heb op dit moment de hamburger op een 7500 radeon gezet en dat werkt perfect zonder enige problemen enkelt ik wil graag de 9800 voor HD materiaal gebruiken nou lukt dat wel al erg goed op de 7500 (zonder enige problemen) enkelt de 9800 moet ik gewoon weer in orde zien te krijgen anders is het zonde van het geld geweest :(

• Vyo
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Vyo

zelfde systeem, kreeg 'm in het begin alleen niet goed recht erop wat leidde tot artifacts, na nog een keer GOED eropzetten was dat verholpen :) Anders is het natuurlijk mogelijk dat op de een of andere manier de kaart beschadigd is geraakt.

[ Voor 4% gewijzigd door Vyo op 18-08-2005 01:44 . Reden: domme typo ]

Verwijderd

verwijdert, nutteloose toe voeging:D

[ Voor 174% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2005 12:13 ]

Pagina: 1