no signal bij overclock 6800le

Pagina: 1
Acties:

• JSTPS
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 03:19
ik heb nou een paar maanden lang de 6800le, softmodded naar 16 pipes en 6 vs.
nu probeer ik sinds korte tijd mijn kaart hoger te klokken, maar elke keer als ik mijn kaart hoger klok, krijg ik de melding :no signal, en mijn pc stopt ermee. ik snap hier helemaal niets van.

need help

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-02 20:42

makje

Professioneel prutser

Het lijkt mij dat je kaart niet wil overklokken :?

Ik weet niet met hoeveel je aan het overklokken was, maar ik neem aan dat je gewoon te ver klokte. Klokte je maar een heel klein stapje (1 Mhz ofzo) en je krijgt al deze melding dan is het wat vreemd ja en dan ligt het probleem misschien ergens anders (overkloktool/drivers etc)...

9800x3d

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-01 00:48
Misschien moet je er wat meer volt op de core zetten.
Misschien is je voeding te weinig of te zwak en krijgt die geen voeding meer en alles valt uit.
Dus ik denk een voedings probleem.

[ Voor 59% gewijzigd door Robin4 op 11-08-2005 21:45 ]

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:36
makje schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 21:31:
Het lijkt mij dat je kaart niet wil overklokken :?

Ik weet niet met hoeveel je aan het overklokken was, maar ik neem aan dat je gewoon te ver klokte. Klokte je maar een heel klein stapje (1 Mhz ofzo) en je krijgt al deze melding dan is het wat vreemd ja en dan ligt het probleem misschien ergens anders (overkloktool/drivers etc)...
Je zit redelijk goed in de buurt. De 6800LE heeft vaak te kampen met defecte Pipelines en Shaders. Ik heb namelijk exact het zelfde "probleem". Doordat een of meedere van de pipelines of shaders niet geheel naar behoren werkt. Het effect is dat overclocken simpelweg niet wordt geaccepteerd door de videokaart. Doordat er een defect is hoeft het niet zo te zijn dat er fouten optreden bij het unlocken van de videokaart.

Meer informatie is ook te vinden in de 6800LE topics, waarvan deel 18 het meest recent en interresant is om te lezen, daar zal ook duidelijk worden welke problemen er kunnen optreden bij het overclocken van de videokaart.

• JSTPS
mijn voeding is volgens mij niet te zwak :antec truepower 480watt.:P
maar in het begin van het overclocken lukte me wel of mijn kaart goed te laten lopen op rond de 350 core en 800 memory. er waren zelfs tijden waarin mijn kaart 380 core kon en 890 memory.
ik snap niet hoe dit zo drastisch kan veranderen, maar misschien gaat mijn 3dkaart wel langzamerhand stuk:S

• JSTPS
ik snap er nog steeds niets van. na dagen lang proberen (instellingen veranderen enz) lukt het nog niet om het bericht (no signal) weg te krijgen.

waar kan het toch aan liggen?

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:04

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

zo heb ik ook met die LE's zitten spelen, precies een jaar geleden, toen ze ineens overal goedkoop kwamen te liggen, ik had dit ook maar wat doe je dan, dan disable je squads die brak zijn, zet de core en mem op leuke waardes, zet ze vast, en enable weer de (halfgare) quads en deze blijfen vast op de waardes die je eerder op minder pipes lockte...

kan ook dat ik het te snel heb gelezen, maar volgens mij moet dit wel werken....

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

• -Sir_Killalot-
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-11-2025
Welk merk is het? Zoals je in de TS van het LE topic kunt lezen is er nl een probleem gevonden met sommige revisies vanwege een verkeerde condensator (die 6 ronde busjes achterop je kaart.). Echter gebeurd dit vaak ook bij de kaart @ standaard.

Al es je BIOS gemod? Zie de TS, daarin kan je nl ook de voltages/pipe config en snelheden mee instellen. Hoef je geen unlock/overclockutilities te gebruiken.
Pagina: 1