Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Opslag vragen tijdens functioneringsgesprek

Pagina: 1
Acties:
  • 258 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Zonder dat ik al te veel wil ingaan op details, toch een vraag:

Binnenkort heb ik mijn functioneringsgesprek en na 2 jaar hetzelfde brutosalaris te hebben verdiend kan ik eigenlijk wel wat extra gebruiken (wie nietr? :))

Ik ben 24, heb VBO Electrotechniek en MBO T.I. gedaan.. Op mijn 19e ben ik dus gaan werken bij een detacheringsbureau als webdeveloper/designer (Coldfusion, PHP, Flash AS en Director). Via dat bureau kwam ik bij mijn huidige werkgever terecht en daar heb ik het eerste jaar vooral een soort van helpdeskfunctie gehad. Maar langzaam maar zeker ben ik steeds meer gaan doen en nu doe ik dus 70% van de DTP werkzaamheden naast een pleurisberg aan programmeerwerk. Intussen programmeer ik nu dus ook in ASP.NET en Delphi. Ik heb 4 of 5 grote commerciele projecte gedaan voor belangrijke klanten en deze zeer succesvol afgesloten. Gemiddeld werk ik zo'n 44-50 uur per week. Dat doe ik niet met tegenzin, overigens :)

Nu heb ik absoluut niet te klagen over secundaire voorwaarden (mobieltje, auto, laptop, adsl van de zaak) maar ik vroeg me dus af... kan ik nu alweer om opslag vragen? Of, anders gesteld, wat voor bruto maandsalaris is gemiddeld voor een persoon zoals ik?

Misschien niet helemaal helder, maar indien nodig, licht ik graag toe! :+

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
In dit geval doe je aantoonbaar andere zaken dan voorheen die ook beter betaald worden in de markt. Dat is een beter argument dan dat je geld nodig hebt ;)

Verwijderd

Topicstarter
Roenie schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 21:38:
In dit geval doe je aantoonbaar andere zaken dan voorheen die ook beter betaald worden in de markt. Dat is een beter argument dan dat je geld nodig hebt ;)
haha.. :D
Ja, wilde het ook op die projecten zetten een beetje..
Ben erg bang dat ik te horen krijg dat ik al niet mag klagen met de secundaire voorwaarden, maar denk dat ik wel wat meer kan...

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08 16:15

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Gewoon de man laten vertellen of hij tevreden is over je en hoe je het werk uitvoert. Ik denk wel goed anders dacht je niet aan opslag :P
Ik neem ook aan dat je niet onder een CAO valt ?

Als je baas uiitgesproken is positief beginnen "het is zo leuk werken hier" en dan vragen hoe hij denkt over een 3 procent loonsverhoging :)

Ook al verdien je goed voor je branch, het is het proberen waard :P

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

• Sponz
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Sponz

nul nest parfait saif moi

Linkje: http://midcareer.monsterboard.nl/articles/getthatraise/

Subtiel spelletje spelen dus. Het hangt natuurlijk af hoeveel je nu verdient (is je salaris comform de markt) en of het goed gaat met je werkgever.
Sukses ermee.

• Roenie
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 21:44:haha.. :D
Ja, wilde het ook op die projecten zetten een beetje..
Ben erg bang dat ik te horen krijg dat ik al niet mag klagen met de secundaire voorwaarden, maar denk dat ik wel wat meer kan...
Maar de secundaire voorwaarden en je wellicht goede salaris had je al toen je alle nieuwe werkzaaheden nog niet deed. Je baas heeft dat ook betaald. Probeer het gesprek dus af te leiden van wat anderen krijgen en het beloningsniveau van de onderneming.

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:43
Tja, je groeit van baan A naar baan B. Dan groei je ook van loon A naar loon B. Met een beetje vertraging en niet in 1 klap, je baas heeft vast geduld met je gehad toen je je "eerste voorzichtige stapjes" richting baan B deed. Da's ook wat waard.
Bovenstaand klinkt logisch vind ik. Vind jij waarschijnlijk ook. Waarom zou je baas dat dan niet vinden. Gewoon op de man af bovenstaand uitleggen en zeggen dat je het logisch vindt dat je naar een hoger loon aan 't groeien bent en dat dat van jou niet met 10%/jaar hoeft maar ook niet met 1% zal gaan werken. Beetje slimme baas vindt het -als jij goed functioneert en zo- allang al best.

[ Voor 3% gewijzigd door onkl op 13-08-2005 00:29 . Reden: typo ]

Verwijderd

Topicstarter
Het moeilijke is dat het bedrijf in de transport/agrarische sector valt, en er niet echt een functieomschrijving bij mijn daadwerkelijke werkzaamheden past :+

maar zit met 24K per jaar een beetje onder het gemiddelde van de verschillende functies die ik vervul zeg maar... Moet ik dan nog wel even de auto, mobiel en ADSL bij optellen, eerlijk is eerlijk :)

Verwijderd

3% verhoging, das ook lkkr de moeite :?

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Probeer EUR 100,00 bruto en over een half jaar weer kijken of ie tevreden is. Check branchegenoten salarissen, check advertenties. Dus doe wel meer vooronderzoek.

100 op jouw salaris is 5%. Maar ja 5 % in twee jaar is minder dan de inflatie dacht ik (2x 3%?)

[ Voor 24% gewijzigd door PcDealer op 12-08-2005 12:07 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Verwijderd

Dat klopt, maar de correcte berekening is 1.03^2

• PcDealer
  • Laatst online: 12-11 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 15:07:
Dat klopt, maar de correcte berekening is 1.03^2
Dat is zeker, maar ik bedoelde per jaar 3%. Dat is natuurlijk geen 6% in twee jaar..

LinkedIn WoT Cash Converter

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:46

Dido

heforshe

Nee, da's 6,09% in twee jaar :)

Wat betekent mijn avatar?

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 12:02:
3% verhoging, das ook lkkr de moeite :?
Als je 16 bent en je gaat van 2,50 naar 3 euro als je 17 wordt, lijkt 3% niet veel. Maar in de grotemensen wereld mag je over het algemeen tegenwoordig blij zijn als je boven de 2% op jaarbasis uit komt, zeker bij CAO's, individueel is meestal wat meer ruimte (zeker als je de nodige kennis en vaardigheden hebt die op het werk nogal van pas komen).

De inflatie in Nederland hangt tegenwoordig rond de 1,7 a 2% per jaar, dicht bij het streefgetal van 2% van de ECB.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2005 01:37 ]

• OzBoz
  • Laatst online: 16-06 17:07

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Het is een beetje jammer van die 70% DTP omdat een gemiddelde DTPer ook weinig krijgt. Ze verdienen over het algemeen meer. Maar als je lekker flexibel inzetbaar bent kun je best proberen er wat bij te vragen. Dat kun je zelf het beste aanvoelen omdat dat toch per bedrijf verschillend is, zeker in de vrije beroepen. Het is in elk geval niet zo dat je onderbetaald wordt oid. Als ik een beetje inschat wat de DTPers bij ons in de studio krijgen.. die mogen in hun handjes klappen bij 24k en daar zit dan 0,0 secundaire arbeidsvoorwaarden bij.

Maar jij kan meer en dat mag je best uitbuiten. Doe ik ook. Mensen die meerdere functies goed kunnen vervullen kunnen best waardevol zijn voor een bedrijf. Dat mag ook beloond worden. Je kunt er ook altijd over beginnen. Zorg dan wel dat je zelf een bedrag in je kop hebt voor als ze met de vraag komen 'waar zit je zelf aan te denken'. Dat deden ze bij mij welees niet handig voor een werkgever vind ik. Het is lastiger om 200 terug te roepen als het voorstel 100 is dan om meteen 400 te roepen en vervolgens met 200 de kamer uit te lopen zeg maar.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• Defspace
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:23

Defspace

Administrator

Over je salaris moet je niet al te moeilijk doen.
Jij moet voor jezelf op een rijtje hebben waarom je het verdiend en zelf het idee hebben dat je je baas kan overtuigen dat hij dat ook inziet.
Nooit vergelijken met collega's. Wel met de markt.
Succes.

• WooK
  • Laatst online: 21-11 00:20

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Wat voor salaris, auto enz. heb je nu?
Als je nu 1250,- bruto hebt en een fiat pinda, is het logisch dat je een leuke verhoging kunt vragen maar als je een audi a4 rijdt en 2600,- binnentikt, zou ik ook dit jaar mijn handjes nog maar dichtknijpen ipv verhoging vragen.

I'm not as think as you stoned I am

• OzBoz
  • Laatst online: 16-06 17:07

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

WooK schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 08:59:
Wat voor salaris, auto enz. heb je nu?
Als je nu 1250,- bruto hebt en een fiat pinda, is het logisch dat je een leuke verhoging kunt vragen maar als je een audi a4 rijdt en 2600,- binnentikt, zou ik ook dit jaar mijn handjes nog maar dichtknijpen ipv verhoging vragen.
wel lezen hè
maar zit met 24K per jaar een beetje onder het gemiddelde van de verschillende functies die ik vervul zeg maar... Moet ik dan nog wel even de auto, mobiel en ADSL bij optellen, eerlijk is eerlijk :)

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Roenie schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 21:38:
In dit geval doe je aantoonbaar andere zaken dan voorheen die ook beter betaald worden in de markt.
Dat is inderdaad zo, maar er is met de huidige situatie op "de markt" nog wat anders aan de hand: Het is lastig om aan een leuke goede programmeer-baan te komen. Schaarste aan banen -> Overschot aan jongens die leuk kunnen programmeren -> dalende prijs, dus een hoger loon lijkt mij in de optiek van "de markt" niet vanzelfsprekend.

• Roenie
  • Niet online
svdmeer schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 12:30:Dat is inderdaad zo, maar er is met de huidige situatie op "de markt" nog wat anders aan de hand: Het is lastig om aan een leuke goede programmeer-baan te komen. Schaarste aan banen -> Overschot aan jongens die leuk kunnen programmeren -> dalende prijs, dus een hoger loon lijkt mij in de optiek van "de markt" niet vanzelfsprekend.
Ik heb anders niet geschreven dat je met de markt dient te vergelijken. Juist niet, die discussie moet je niet willen voeren. De TS heeft veel geleerd en is meer gaan doen. Dat mag beloond worden. De TS is al in dienst dus dat een ander het voor de helft doet is niet belangrijk.

Ga uit van de groei van je eigen kwaliteiten en verantwoordelijkheden.
Pagina: 1