Toon posts:

twee monitors op een GF9800 pro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik vlieg veel met flightsimulator (FS9) en heb laatst een tweede 21 inch monitor erbij geprikt.
Omdat er een tweede uitgang op een kaart zit dacht ik dat dit probleemloos zou gaan.
Maar na een tijdje crasht het hele systeem of soms begint op beide schermen alles te knipperen.
Na een restart van de PC is alles weer normaal, ik heb veel settings geprobeerd, zelfs het Hydravsion progje van ATI erbij geinstalled. Maar alles blijft crashen. Update van driver gedaan. geen oplossing. Hoe kan het dat op een videokaart met twee multiple monitor support toch het systeem crashed? Moet ik denken aan een aanschaf van een andere kaart of kan ik het anders oplossen?

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Een wat? Zijn ATI en Nvidia gefuseerd of zo?

Zoek op de website van ATI (ik ga uit van een ATI 9800 pro) even de uninstaller. (https://support.ati.com/i...sk=knowledge&folderID=293) Die verwijdert alle oude zooi. Zet dan even de kaart op standaard VGA en installeer de laatste drivers opnieuw. Zou moeten werken.

[ Voor 17% gewijzigd door Guardian Angel op 11-08-2005 21:26 ]

ARME AOW’er

• babbaloerie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-09-2023

babbaloerie

¯¯¯¯¯¯¯

Een Geforce 9800 Pro bestaat niet :P Wat voor videokaart heb je wel :?

Verwijderd

Topicstarter
he getsie ik bedoelde inderdaad Radeon 9800 pro, dus ik zei het verkeerd, maar heb wel de goeie drivers erop gezet hoor, andere oplossing of oorzaak?

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Zie mijn eerdere posting. :)

Als het werkt met een 9600 dan lijkt het me stug dat het niet zou werken bij een 9800. Ik denk dat je de instellingen ergens niet juist hebt staan.

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
ja kan dat wel proberen maar heb net alles er opnieuw opgezet op hele PC, dus geformateerd en alles opnieuw erop en daarna nieuwe driver Catalyst 5.7 erop, zou toch moeten werken toch? kan het ook ergens anders aan liggen? :?

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Dat had je niet gezegd, graag voortaan alles maar neerzetten, scheelt overbodige tips. :)

Ja, aan je instellingen óf aan de kaart (kapot). Ik heb al vaker meegemaakt dat men er niet uit kwam.

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
ja oke sorry 8)7 echter bestond het probleem ook al voor het opschonen van de pc, kan ik nog iets anders proberen?

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Heb je nu al eens goed naar de instellingen gekeken? Je zal echt de eerste niet zijn die op een verkeerd spoor zit.

/me Welkom op GoT trouwens *

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
oke zal er eens goed naar kijken, maar waar moet ik precies goed op letten volgens jou?

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Geef ook eens de temperatuur van je CPU, MB en VGA-kaart.

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
hoe kan ik dat achterhalen, of waar kan ik dat zien?

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:14

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Probeer eens Everest. :)
Kun je temps en informatie mee uitlezen van je systeem. Ga er maar mee spelen. ;)

[ Voor 53% gewijzigd door PD2JK op 12-08-2005 11:36 ]

Toen waren beige computers heel gewoon.

Verwijderd

Topicstarter
Wat is het voor een progje?

Verwijderd

Topicstarter
oke heb het progje geinstalleerd, maar kan niet zo snel de optie vinden waarin je de temperatuur kan aflezen....

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:14

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 11:57:
oke heb het progje geinstalleerd, maar kan niet zo snel de optie vinden waarin je de temperatuur kan aflezen....
Computer -> Sensors.... :z

Toen waren beige computers heel gewoon.

Verwijderd

Topicstarter
oke 8)7 heb het gevonden. moederboard is 39 graden en seagate is 42 graden.......en nu?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2005 13:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heeft er iemand nog een idee, aangezien het probleem nog steeds niet verholpen is?????????

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

1. De kaart is stuk.
2. toch de instellingen die je, ik tenminste, echt live voor je neus moet zien om ze in te stellen.

Sorry maar verder kom ik niet.

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
jammer, echter kan je wel benoemen welke instellingen de beste zijn dan?

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Nee. Dat is het probleem, je moet diverse dingen instellingen doorlopen en dan zou het moeten werken. Ook de instellingen voor beide monitors apart uiteraard.

ARME AOW’er

Pagina: 1