Toon posts:

PC als DJ controller

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi ik vroeg mij het volgende af.

Kan ik als ik 2 geluidskaarten in een pc stop, deze aansluiten op een mengpaneel. Dus geluidskaart A op channel 1 van mixer en geluidskaart B op channel 2 van mixer.

Op de pc wil ik traktor DJ studio 2 gaan draaien. Zo kan ik dus mijn mp3's gaan mixen en hoef ik dus niet draaitafels en/of cd spelers te kopen. Hardeschijf van 200 gig met mijn vinylverzameling aan mp3.

Het belangrijkste wat ik me afvraag of ik geen geen conflicten krijg met twee geluidskaarten in een pc. In traktor kan je wel kiezen wat voor geluidskaart je wilt kiezen voor bv deck A of B.

Graag jullie aanvullingen en/of tips.

Verwijderd

Vraag k me ook af! :).

Verwijderd

Als je een 5.1 geluidskaart hebt kan het ook.
Je kan dan je front en rear als apart kanaal gebruiken en aansluiten op je mengpaneel!

frront en rear zenden allebei stereo, je moet alleen zoon verloop stekker hebben die van jack plug naar 2 tulp aansluitingen gaan. ( als ze zo heten )

Afbeeldingslocatie: http://www.aansluitmateriaal.nl/images/cable413_155.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2005 21:03 ]

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-11-2025
Kan die software twee geluidskaarten aan?

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:28

remco_k

een cassettebandje was genoeg

@hierboven: 8)7 Lees de TS eens man...

Ja dat kan.

Je kan zonder problemen 2 geluidskaarten in je computer bouwen en goed naast elkaar te laten werken.
Let wel op:met wat oudere kaarten zijn er wat bekende problemen als je 2 identieke kaarten in 1 systeem zet. De driver gaat dan niet goed. Dus als je oude, bestaande kaarten gebruikt kan je beter 2 verschillende kaarten gebruiken.

Als je toch geluidskaarten gaat kopen, onderzoek dan eens de mogelijkheid voor een (semi-)professionele geluidskaart met 2(of meer) stereo uitgangen. Daarmee kan je hetzelfde bereiken. Kijk bv eens naar kaarten van Terratec of M-audio.

Verder is er al veel over gesproken op dit forum, dus misbruik de search eens flink en je vind bergen met info.

[ Voor 3% gewijzigd door remco_k op 11-08-2005 21:05 ]

Alles kan stuk.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:15

Thandor

SilverStreak

Search op "2 geluidskaarten in 1 pc"
Geeft al aardig veel hits :)
Bohr2003, ben jij toevallig Thijs uit Aalten ? :P

[ Voor 98% gewijzigd door Thandor op 11-08-2005 21:10 ]

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

ja dit gaat perfect! Ik doe het zelf ook.
Heb een onboard geluidskaart en heb er een 5.1 bijgestoken. Wel moet je dan even in je BIOS je onboard kaart op 'enabled' zetten want normaal staat ie op 'auto' en dan wordt die uitgeschakeld als je er een andere geluidskaart bijsteekt. En dan kan je bv met een programma als virtual dj, het ene deck uit soundcard 1 laten komen en het andere deck uit soundcard 2. Dan nog kabeltje van elke geluidskaart naar channel 1 resp. channel 2 van je mixer en dan kan je lekker mixen 8)
Wel is het soms lastig om alles met je muis te moeten doen.

Verwijderd

Topicstarter
Thandor schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 21:06:
Search op "2 geluidskaarten in 1 pc"
Geeft al aardig veel hits :)
Bohr2003, ben jij toevallig Thijs uit Aalten ? :P
Nee ik ben the one and only Ramon Bohr from Haarlem

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties. Ik ga nog ff op het forum kijken. (had dat al veel eerder moeten doen. :o

• Afterburner79
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

Afterburner79

weak input?

(overleden)
Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 21:06:

Wel is het soms lastig om alles met je muis te moeten doen.
Ja, daar heb je dus DEZE dingen voor . . . handig! Wel ff de juiste drivers op-google'en ! ;)

It seems like I'm always getting stuck, between the handshake and the f**k ! < Fulltime partytimer! >
Whatever happens, be a Buddha!

Verwijderd

Topicstarter
Ok,

Dit is voor de meeste mensen denk ik het antwoord. Ik ga vanmiddag meteen eentje halen en uitproberen.

http://kb.kxproject.lugosoft.com/howto/ _/-\o_
Pagina: 1