Toon posts:

Kabel van TV-Out op GeForce naar de TV, advies plz

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een Asus V6800 DeLuxe, met TV-OUT dus.
Nu wil ik graag een kabel tussen deze kaart en m'n TV. Ik weet genoeg van PC's maar weinig van TV's enzo dus ik heb ff wat advies nodig.

Die TV-Out achter op de kaart is zo'n aansluiting die lijkt op een PS/2 poort. :) Dat is dus de TV-Out lijkt me. Ik wil dus een kabel van hieruit naar de TV hebben, de afstand is ongeveer 8 meter. De TV heeft een scart aansluiting en ook aansluitingen voor zulke roodwitgele tulp stekkers.

Wat voor soort kabel heb ik nodig, waar kan ik zoiets kopen en wat gaat me dat ongeveer kosten. Oh ja, is de kwaliteit wat goed, als het signaal eerst over 8 meter kabel gaat, en dan pas bij de TV komt. En wie weet of zo'n TV-Out van een GeForce uberhaupt wel wat goed is. :?

Alvast bedankt. :)

• a3konijn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-07 08:18
Ikzelf heb een Asus V6600 deluxe en gebruik m'n tv-in.
Je kan het op meerdere manieren oplossen:

1. Koop een S-VHS kabel (Super VHS), deze past in de door jou genoemde 'PS/2' aansluiting en kijk of die aansluiting ook op je tv zit. Zoniet, er zijn verloopstekkers van SCART naar S-VHS.

2. Gebruik de gele aansluiting op je kaart. Dit is een zogenaamde composite video uitgang.

Geluid moet je via je geluidkaart doen (rode en gele aansluiting)

Kwaliteit van TV-in is redelijk, maar je hebt maar 30 framse per seconde, dus in sommige gevallen wat schokkerig

2. Gebruik

Verwijderd

Topicstarter
Ik begrijp het al iets beter, nog niet helemaal.

Ik was ff vergeten te vertellen dat ik dus ook wel graag geluid erbij wil op m'n TV, dus van PC naar TV. Ideaal bij DivXjes kijken.:)

1) Wat voor kabel(s) moet(en) er van mijn geluidskaart naar de TV lopen?

2) Welke is qua kwaliteit en prijs beter? Zo'n S-VHS of die composite aansluiting?

3) Heb ik beslist Asus drivers nodig voor die TV-Out of kunnen standaard Detonator drivers ook?

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-08 21:25

tweakerbee

dus..?

1)Van line-out naar tulp (2X). Een SVHS kabel.
2) SVHS is beter, meer beeldlijnen.
3) ASUS drivers doen het zeker weten!

Je zult misschien wat probs. krijgen met het vinden van een SVHS kabel van langer dan 5M. Ik heb zelf een kabel liggen, maar vind de kwaliteit niet overweldigend. Op computer ziet het er beter uit, maar TV is groter beeld. :P

You can't have everything. Where would you put it?

Verwijderd

een vraagje voor degene met de v6600 deluxe ik heb hem ook heb je nog goede kwaliteit met de tv out

• a3konijn
Ten eerste moet je onderscheidt maken tussen tv-in en tv-out. Ik begrijp dat jij divx etc. wilt kijken op je tv.

Dan moet je dus van je line-out van je geluidskaart een audio-kabel (zo eentje met rode en witte tulpstekkertjes eraan) trekken naar je tv.
En dus een S-VHS of Compositevideokabel van je TV-out naar je TV.

Je kan ook een kabel kopen die uit 3 kabels bestaat (rood + wit voor audio en geel voor video-signaal).

Ik weet niet wat beter is qua kwaliteit. Maar ik geloof dat het niet veel scheelt.
Het belangrijkste is dat je de lengte zo kort mogelijk moet houden: Een meter of 10 is wel het maximum voor goede beeldkwaliteit.

De prijs van S-VHS zal iets hoger zijn. Zeker omdat je dan ook nog een verloopjes nodig hebt van S-VHS naar SCART als deze aansluiting niet op je TV zit.

Ikzelf gebruik de ASUS drivers voor de videoaansturing. Ik weet niet of dit ook in de detonator driveres zit. Ik dacht dat die puur als drivers voor het videogedeelte waren en niets met TV-out e.d. te maken hebben, maar daar weet ik verder het fijne niet van.

• a3konijn
Sorry er zijn er wat tussen gekomen.

Ik heb dus die V6600 en gebruik m'n TV-out niet, omdat ik geen scartaansluiting op m'n TV heb. Ben een arme student, dus heb hier een video staan voor de kanelen ontvangst en kijk tv op m'n PC. Geen superkwaliteit, maar niet veel slechter dan het beeld van een oude t.v. En bovendien zit je normaliter toch niet zo dicht met je neus op een tv als op je beeld van je monitor...

Verwijderd

Topicstarter
Thanks voor de antwoorden. :)

• leuf
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik gebruik op mijn Asus v3400 TNT TV voor zowel tv out als video in.

Ik heb een adaptertje voor de scart ingang waar de het PS2-SVHS kabeltje, de rode , witte en gele tulp in kunnen. Wilde het eerst via de svhs doen maar dit werkte niet, doe het dus nu via de gele composite(voor het beeld) en de rode en witte tulp(vanaf mijn geluidskaart voor het geluid), zit een kabel tussen van een meter of tien en ik heb prima beeld!

Verwijderd

Even als aanvulling, de S-VHS betekent niet Super-VHS, maar S-Video (Hosiden plug)aansluiting, wat de chrominance en luminantie gescheiden en goed afgeschermd houdt, vandaar dat deze kabel ook betere kwaliteit garandeert!

http://www.HardwareXpo.net
Pagina: 1