[suse 9.3] MD5

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag alle 5 de CD's van ftp.skynet.be gedownload. Daarna mooi met Instant CD+DVD op cd gebrand en vervolgens CD1 geboot. Dat ging allemaal goed tot ik bij de MD5 check kwam. Ik heb deze check uitgevoerd en ik kreeg een melding dat deze mislukt was.
Vervolgens heb ik met het programma md5summer.exe de md5 gecontrolleerd van de iso van CD1. Deze klopte. Dus 't probleem licht bij het branden van de cd. Toen heb ik met Nero Burning rom CD1 gebrand. Deze cd boot ook mooi maar de md5 klopte weer niet. Deze keer was het wel een andere mislukte md5 als bij de cd gemaakt met instant CD+DVD.

Wat doe ik fout?

Verwijderd

ik heb onlangs ook Suse 9.3 van dezelfde server afgehaald, en die gaf ook problemen weer met de checksums (die voor de installatie) van linux, en de checksums in windows gaf hij geen probleem op. Ik heb wel volledig kunnen installen zonder enig probleem, dus ik zou zeggen probeer het gewoon.

zou zelf ook niet weten waaraan het ligt...

Verwijderd

Topicstarter
Dus het zou verder geen problemen hoeven te leveren? 't moet natuurlijk niet zijn dat straks toch al men windows data kwijt is. Misschien kan ik dan beter even de cd's van een andere mirror downloaden. Weet iemand er een die het wel goed doet? Ik kan misschien beter iets voorzichtiger zijn dan straks al men data kwijt raken.

ps. Ik heb toch wel de goede versie gedownload he (i386). Mijn specs zijn als volgt:
Intel M 1.6 Ghz
512 MB ram
20 / 25 GB (op de rest staat windows)
Radeon Mobility 9600/9700 series

Verwijderd

Is het de eerste cd van linux dat je bedoelt die zijn checksum niet klopt?

anders gooi ik die er ff in een andere in, en dan laat ik hem es checke, kwestie van je wat zekerheid te geven...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb voornamelijk met de eerste CD getest. CD 2 en 3 heb ik ook nog een keer door de checksum gehaalt maar deze mislukte ook allebij.

Verwijderd

ff w8e, ik haal em er sebiet eens door...

Verwijderd

heb juist cd1 erdoor, en die geeft idd een andere checksum; bij mij is het
b2a47d02983769c50dbd63db63c2467a

als je deze checksum zou hebben, kan je zeker op je 2 oren slapen, die werkt 100%

Verwijderd

2de mist ook....
808e07a08c2729a62d9d59eb71db94fd

ga de rest niet meer draaien, ik vermoed dat die ook wel zullen missen... gewoon negeren en installen zou ik zeggen (als je data op andere partitie staat, zal je sowieso niets verliezen, ook al knoei je een beetje...)

Verwijderd

Topicstarter
Die eerste had ik idd opgeschreven en die komt overeen met wat jij hebt. Dus dan zal het wel goed zitten. Ik zal straks die andere ook nog ff controleren.

Bedankt voor de moeite ;)
Pagina: 1