Toon posts:

Help mijn pc samenstellen :)

Pagina: 1
Acties:
  • 19 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit momenteel een pc samen te stellen, ik wil graag jullie opinie,tips en of het wel compatibel is en werkt :)

DIt is mijn huidige build.
Er komen zalman koeling fans op videokaart en proc.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/database2k3/Pc%20config.JPG

Ik zit vooral te dubben welk geheugen ik wil. Ik heb momenteel deze geselecteerd omdat hij 1000mhz is maar misschien is de Corsair TWINX2048-3200PRO 2x1024MB 400MHZ wel een betere keus omdat die meer ddr geheugen geeft en 1000mhz misschien niet bruikbaar is.

Ik stel mijn pc samen bij http://www.empc.nl ik zou het op prijs stellen als de verandering ook te bestellen zijn daar :)

ALvast bedankt :)

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-09 00:56

makje

Professioneel prutser

Hmm, als je de CSL FAQ had doorgenomen dan had je kunnen weten dat dit misschien niet het meest levensvatbare topic is.

1000Mhz geheugen bestaat niet en kun je dus wel vergeten, het geheugen dat je daar geselecteerd hebt is DDR2 geheugen wat op 500Mhz gespecificeerd is. Jouw processor kan geen DDR2 geheugen aan en heeft DDR geheugen op slechts 200Mhz oftewel DDR400 oftewel PC3200 geheugen nodig. Sneller DDR geheugen is wel mogelijk, maar is alleen handig als je gaat overklokken, anders voegt het niets toe.

9800x3d

• FidoDido
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 04-10 15:54
Leuk systeempje, wel duuur.

Maar het is jou keuze en jou geld dus.

Als je eht geld ervoor over hebt heb je wel een top systeeem ;)

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:14

KhaZ

Alfa Romeo

Ik mis 2x74Gb Raptor in RAID 0!

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Verwijderd

klein beetje zoeken op corsair levert een antwoord... als je je geheugentype invoert, en de compatibele bordjes opzoekt, staat er geen Asus s939 bordje bij, dus volgens mij zal het er dan ook niet op draaien... (kan altijd proberen uiteraard)

op site van asus vind ik trouwes nergens informatie over ddr2 op dat moederbord, en voor zover ik weet (kan best fout zijn), zijn er ook nog geen ddr2 moederborden voor AMD's gemaakt, dus k zou toch ff checken of je winkel geen verkeerde info geeft...

hopeloos te laat met de reactie :*D
zoals makje zegt, pak die 400mhz set

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2005 19:55 ]

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Geheugen op 1 Ghz? Als het geen GDDR3 ofzo is dan hebben we met een n00b te maken hier :).

No offense though! Mooi systeem tot nu toe, maar ik heb de indruk dat je meer neemt wat er bovenaan het lijstje staat dan dat je echt overwegingen maakt.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Kom, kom, kijk even rond. :) In dit geval heb je wat probleempjes met het geheugen. Kijk dan gewoon even in de Processors, Mobo's & Geheugen FAQ en kijk even rond in het forum. Op die manier kom je er achter wat voor een geheugen je nu eigenlijk op het oog hebt en of het wel compatible is met de rest van het systeem. Je hoeft je niet te schamen dat je er niet alles van af weet, daar zijn immers de faqs en informatiepagina's voor geschreven. ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.