[VBA/Excel] Waarde afgerond op twee decimalen weergeven*

Pagina: 1
Acties:
  • 1.076 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Anoniem: 140521

Topicstarter
Hoi mensen,

ik zit met het volgende probleem waar ik niet uit kan komen.
Ik heb een Formulier gemaakt (factuur) en in dat formulier heb ik de mogelijkheid om producten toe te voegen. Aan die producten zit een prijs (*btw) die vaak meer dan 2 decimalen heeft. Deze waarde wordt in een tekstbox geplaats...

Nu heb ik al hier zitten zoeken of iemand hetzelfde probleem heeft gehad en had een voorbeeld gevonden met "Round", maar dat werkt helaas niet.
Tevens kan het ook niet met MaxLength, de bedragen verschillen van 10-tallen tot 1000-tallen.

Kent iemand nog een simpele manier om ervoor te zorgen dat er maximaal 2 dec. achter de komma staan?

Alvast bedankt

• Daos
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Dit staat gewoon in de help bij Round:
Round Function

Description
Returns a number rounded to a specified number of decimal places.

Syntax
Round(expression [,numdecimalplaces])

The Round function syntax has these parts:
PartDescription
expressionRequired. Numeric expression being rounded.
numdecimalplacesOptional. Number indicating how many places to the right of the decimal are included in the rounding. If omitted, integers are returned by the Round function.
Daarmee bedoelen ze dus zoiets:
Visual Basic:
1
2
3
4
5
Sub test()
    x = 1.2345
    x = Round(x, 2)
    MsgBox x
End Sub

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:44
Als je Round wilt gebruiken moet je wel iets als application.worksheetfunctions.Round(etc gebruiken. Kijk de precieze syntax even na in de help, je standaard excelfuncties zijn iig. niet altijd globaal bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ik vul nog even je topictitel aan. [VBA - Excel] zegt niet zo veel over je probeem :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 113297

opgelet met vba-round - het doet bankers rounding (vb. round(2.45,1)=2.4!). ik raad format aan met typecasting: afgerondgetal=cdbl(format(getal,"0.00"))