[SuSE 9.3 x86_64]Ati drivers permission denied/geen toegang

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Miglow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:40
Ik heb me na de zoveelste windows-crash weer eens gewaagd aan SuSE, maar nadat ik me plezierig verbaasde over de nieuwe, bijna windows-achtige installer op de site, krijg ik met geen mogelijkheid de drivers op mijn systeem.

Als ik namelijk doe wat er op de ATi-site staat, krijg ik een error permission denied. Ik geswitched naar superuser met het su-commando, maar dezelfde error. Daarna heb ik uitgelogd en ingelogd als root, maar wederom geen succes.

Ik krijg elke keer alleen permission denied na het commando ./ati-driver-installer-8.14.13.run

Wat doe ik nu nog fout?? Via google krijg ik geen hits van mensen die hetzelfde tegenkomen :(

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

deadinspace

The what goes where now?

Misschien is het handig om dat bestand uitvoerbaar te maken ;)

• cool_zero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-10-2022
Is ati-driver-installer-8.14.13.run wel een executable bestand, anders moet je eerst de file nog executable maken met 'chmod 755 ./ati-driver-installer-8.14.13.run'. Eventueel zou je het ook kunnen starten met 'sh ./ati-driver-installer-8.14.13.run'.

• Miglow
Jah, dat zou best handig zijn, als ie dat blijkbaar nog niet is. Wel raar dat dat niet meteen erbij staat dan. Ik ga zoeken hoe ik dat doe :)

• Miglow
Ik heb gevonden dat het met chmod a+x kan en dit werkt ook nog :)

Nu staat er alleen dat ik mijn X-windows configuration file moet saven, gaat dit niet automatisch??

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
chmod +x does the trick :P (chmod +x ati-driver-installer-8.14.13.run). Standaard komt dat ding idd niet als executable weet ik uit ervaring.

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

• Miglow
Zwerver schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 20:06:
chmod +x does the trick :P (chmod +x ati-driver-installer-8.14.13.run). Standaard komt dat ding idd niet als executable weet ik uit ervaring.
Dan zal ik wel n verwende Windows-user zijn ;) Er hangt nu de eerste van waarschijnlijk nog vele post-it's die nog gaan volgen aan mijn monitor :*)

edit:
[offtopic]Bah, heb ik Linux, moet ik nog rebooten[/offtopic]

Ik heb opnieuw opgestart en het werkt. Ik heb tevens gelezen dat mijn R350AH waarschijnlijk geen 3d gaat ondersteunen, dus dan maar super-tux spelen met 15-20 fps :P

[ Voor 26% gewijzigd door Miglow op 11-08-2005 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrowired
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-01 16:00
SuSE levert al tijden de ATI drivers aan via de FTP site.
Kijk hier voor de drivers specifiek voor 64 bit.

De handleiding om het geheel te installeren staat in de file README.

Het beste kan je als je je desktop voor je hebt overschakelen naar runlevel 3 d.m.v.
code:
1
init 3

als root en dan de stappen doorlopen van de handleiding.

Zolang de zon schijnt, blijf ik binnen.

Pagina: 1