[ALG] Windows XP workstation unlocken (inloggen)

Pagina: 1
Acties:

• DiLDoG
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-04 11:31
Weet iemand of het mogenlijk is om geautomatiseerd weer in te loggen nadat je je computer gelockt hebt? (rundll32.exe user32.dll, LockWorkStation) Volgens mij kan software bij chipkaartenlezers en dergelijke het ook.

Is dit mogenlijk door bepaalde functies aan te roepen in de Windows API? Of moet dit op een of andere manier door keypresses te simuleren in het login scherm.

Ik heb geprobeerd met google wat te vinden maar als ik keywords als lock workstation unlock gebruik dan krijg je alleen dat users met de hand weer in moeten loggen.

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-04 22:08
Chipkaartlezers zijn hardware, en werken op driver nivo/GINA. Locking is namelijk onderdeel van Windows Security.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

• DiLDoG
Hm dus ik zou zelf een driver level iets moeten maken dat ik dan vanuit mijn programma aanroep...
Ik heb hier echt totaal geen ervaring mee. is dit in C# te doen of kan ik het shaken?

• Skaah
  • Niet online
Volgens de makers van LockitNow! kan het niet
> Hi!
>
> It is not possible to access the window lock mechanism for security
> reasons
> so this is unfortunally not a technical possible solution.
>
> You can easily lock the computer but the problem is to unlock it.
>
> Regards
> /Johan Brodin

• DiLDoG
Ik heb van de makers van abylon LOGIN 'sdk_WinBase_Security_WinNT_gina' gekregen. Hiermee kan het dus kennelijk wel. Ik heb hier even geen IDE bijdehand. als k weer thuis ben zal ik even kijken of ik er wat van snap.

in de help file staat "No part of this document may be reproduced or transmitted in any form or by any means, electronic or mechanical, for any purpose, without the express written permission of Microsoft Corporation." Is het dan niet toegestaan dit hier te posten?

• dingstje
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-01-2024
DiLDoG schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 21:05:
Ik heb van de makers van abylon LOGIN 'sdk_WinBase_Security_WinNT_gina' gekregen. Hiermee kan het dus kennelijk wel. Ik heb hier even geen IDE bijdehand. als k weer thuis ben zal ik even kijken of ik er wat van snap.

in de help file staat "No part of this document may be reproduced or transmitted in any form or by any means, electronic or mechanical, for any purpose, without the express written permission of Microsoft Corporation." Is het dan niet toegestaan dit hier te posten?
Als het gaat om openbare informatie (geen bedrijfsgeheimen) mag je een stukje citeren om je te verduidelijken/duidelijker te referreren naar waar je het over hebt.

If you can't beat them, try harder

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 30-04 16:44
dingstje schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 23:45:
[...]

Als het gaat om openbare informatie (geen bedrijfsgeheimen) mag je een stukje citeren om je te verduidelijken/duidelijker te referreren naar waar je het over hebt.
nee hoor, mag helemaal niet. Op die text berust ook copyright en zelfs een 'quote' citeren mag niet.
Tenzij je er natuurlijk zelf op komt ;) en niet rechtstreeks uit dat boek oid haalt.

Je mag het legaal posten als je toestemming heb van Microsoft

• MSalters
  • Laatst online: 09-04 22:08
Tuurlijk mag je wel quoten. Dat is de uitzondering "educatieve doeleinden" in de Auteurswet, en die wet gaat boven zo'n claim voorin.

Drivers kunnen overigens niet in C#. C# heeft een VM nodig, en die draait in user mode. Drivers zijn kernel mode. In de praktijk betekent dat C, of C++ als je weet wat je aan het doen bent.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Pagina: 1