Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066
Verwijderd
Probeer t eens in Spielerij - Problemen & Vragenamd187 schreef op zondag 13 november 2005 @ 00:35:
Leuk spel, maar hebben er meer mensen hier last van iritante schokjes tijdens het spelen? Alleen bij het klaar zijn van een film stopt het spel voor een goede 3 seconden. Ik had al bij support gekeken, maar daar raden zoals gewoonlijk alleen maar aan de settings te verlagen van de graphics. Ik heb het geprobeerd, maar ik mag toch wel aannemen dat ik dit spel fatsoenlijk kan draaien met onderstaand systeem?!?
Ik heb dit ook, maar zo irritant is het toch niet?amd187 schreef op zondag 13 november 2005 @ 00:35:
Leuk spel, maar hebben er meer mensen hier last van iritante schokjes tijdens het spelen? Alleen bij het klaar zijn van een film stopt het spel voor een goede 3 seconden. Ik had al bij support gekeken, maar daar raden zoals gewoonlijk alleen maar aan de settings te verlagen van de graphics. Ik heb het geprobeerd, maar ik mag toch wel aannemen dat ik dit spel fatsoenlijk kan draaien met onderstaand systeem?!?
Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066
Ik vind het vrij iritant, vooral als ik aan het scrollen ben. Ik moet dan toch echt even weer orienteren. Maar goed, het hoort dus bij het spel dan blijkbaar als jij het ook hebtDenizz schreef op zondag 13 november 2005 @ 01:06:
[...]
Ik heb dit ook, maar zo irritant is het toch niet?

If it aint broke, fix it till it is!
Ik dacht even een half uurtje te spelen... NOT!

Morgen weer verder maar nu ga ik...
ZZZzzzzZZZ

Bij mij zegt hij altijd "Verification Failed!"

Laat maar, heb het al gevonden
[ Voor 25% gewijzigd door ETzPliskin op 13-11-2005 11:08 ]
[ Voor 59% gewijzigd door Paniohitus op 13-11-2005 11:36 ]
BF1: Don-Panio
Ik ben trouwens in 1948, en ze hebben het steeds over het communisme op de radio.
[ Voor 17% gewijzigd door Denizz op 13-11-2005 14:23 ]
Kom nu echt mensen tekort, want m'n sterren willen nu assistenten. Die maak ik dan maar uit janitors en researchers, maar daar heb ik nu weer een tekort van
Hoe krijg ik meer personeel op een andere manier dan m'n studio echt verbeteren? Want dat laatste lukt niet echt. M'n studio staat vol met mooie spullen, maar andere studios hebben een hogere rating omdat die een paar miljoen op zak hebben en ik niet. Verder heb ik vaak een #1 film, maar toch zwabbert m'n studio een beetje heen en weer in de onderste helft van de studios
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Ik scoor alleen een film in de bottom #10, ondanks ervaren 2sterren schrijvers.
Ik heb het bijkomstig probleem dat 3 van mijn 7 acteurs/regiseurs binnen 5 jaar met pensioen gaan en ik maar geen vervangers krijg.
Ik denk dat ik het spel opnieuw ga spelen, mijn vriendin is zelfde tijd begonnen en speelt met zelfs strategie (blijven filmen en als ze willen gaan zuipen doen ze dat maar) en staat als 2de studio, meer dan een miljoen op de bank), volgens mij zit er een randomgenerator in het spel.
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Duurde 40 maanden om het te maken aangezien de director in rehab moest.
[wat volgens mij niet werkt]
http://rapidshare.de/file..._the_fuck_are_we.wmv.html
gefilmd in 1930.
Only fools are enslaved by time and space.
Inspelen op hypes. Als je ziet dat er veel vraag naar actie gaat komen, dan moet je met een actie film beginnen en die net na het begin van de hype releasen.MeNTaL_TO schreef op zondag 13 november 2005 @ 15:53:
Hoe doe je dat (een nummer #1 film?)
Wat ook helpt is 1 categorie heel hoog hebben. Ik heb bijvoorbeeld al m'n research op movie technics (ofzo
[ Voor 6% gewijzigd door Gizz op 13-11-2005 16:33 ]
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Verwijderd
Ik heb een zooi scripts klaar liggen en zodra ik zie dat bij Sci-fi hoog scoort, ga ik die maken, maar gek genoeg scoort mijn horror die ik al aan het maken was (en volgens het lijstje het minst populair was) een stuk beter in de bios, zowel qua geld als score. Hoewel mijn acteurs en regiseurs vooral goed in comedie en actie zijn?Gizz schreef op zondag 13 november 2005 @ 16:32:
[...]
Inspelen op hypes. Als je ziet dat er veel vraag naar actie gaat komen, dan moet je met een actie film beginnen en die net na het begin van de hype releasen.
Wat ook helpt is 1 categorie heel hoog hebben. Ik heb bijvoorbeeld al m'n research op movie technics (ofzo) gezet, zodat ik in 1937 al fullcolor films had. Je loopt dan heel erg voor op andere studio's en je films worden standaard al wat hoger beoordeeld omdat bij elke film de techniek "cutting edge" is
Mijn decors en technology zijn beide superb volgens de rating, mijn crew good.
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Dat rehab werkt volgens mij ook niet, duurt eeuwen en als ze er dan uitkomen gaan ze gelijk de bar weer in?
Verder een hele leuke game maar hoe verder je komt hoe meer je [tegelijk] moet doen.
Leuk als je adhd hebt
Verwijderd
in de newsbalk bovenin, bij die wereldgebeurtenissen volgens mijLoneRanger schreef op zondag 13 november 2005 @ 18:31:
Waar zien jullie dat lijstje trouwens wat de trend is?
Dat rehab werkt volgens mij ook niet, duurt eeuwen en als ze er dan uitkomen gaan ze gelijk de bar weer in?
Verder een hele leuke game maar hoe verder je komt hoe meer je [tegelijk] moet doen.
Leuk als je adhd hebt
Waar je je schrijvers dropt (bij genre, verschijnt het ook als je daar even boven hangt).Verwijderd schreef op zondag 13 november 2005 @ 19:01:
[...]
in de newsbalk bovenin, bij die wereldgebeurtenissen volgens mij

blup
Gewoon degenen met de laagste novelty waarde weghalen, die scoren het slechts als het om sets gaat.amd187 schreef op zondag 13 november 2005 @ 20:28:
Ik ben nu in 1955 bezig, en het gaat best goed. alleen ik snap 1 ding niet, en dat is hoe je kan zien welke stages nu wel en niet nog in gebruik zijn. m'n hele land staat namelijk nu propvol met sets en andere dingen, en ik wil er nieuwe unlockte sets neer zetten. Maar daarvoor kom ik ruimte tekort en wil deze nu plaatsen op de plekken van sets die niet gebruikt worden. Of zijn gewoon de duurste de beste en heb je de oudere niet meer nodig?
Nieuw filmpje, met de Duiter Fritz. Helaas gaat het personage met Pension, hij is nu al 64.
whahaha die is echt zooo geniaalGizz schreef op zondag 13 november 2005 @ 20:44:
Iemand al dit filmpje gezien? Heel grappig, met voice over van de maker (filmpje is niet van mij)
Power corrupts. Knowledge is power. Study hard. Be evil.
Did you know that IF is a middle word in life. "Ja maar wie ben ik om aan mezelf te twijfelen"
Heb maar 2 directors en iets van 3 acteurs.
Maar er wil niemand auditie doen
Did you know that IF is a middle word in life. "Ja maar wie ben ik om aan mezelf te twijfelen"
Niet doen dus. Neem de tijd, zorg dat iedereen volle groene balkjes heeft etc. Je kunt beter een paar topfilms maken dan veel middelmatige.Ik ben eigenlijk continue 2 films aan shooten en 1 aan het schrijven
Dan maar niet continue een film in productie.
http://rapidshare.de/file...kingThebeginning.wmv.html
Ben benieuwd wat jullie ervan vinden. Jammer van het beginmuziekje, die is dubbel, is fout van het spel, want ik kreeg dat er echt niet uit...
tijdens het maken van de film zorgen dat je wat dingen in kan stellen (of anders het script bewerken) aangezien ze nog wel es het verkeerde camerastandpunt willen pakken met net een stukje naast de set...
en bovendien hou ik van wat meer geweld en dat verkoopt imo ook iets beter...
desalniettemin ben ik nu een filmpje aan het maken (best muf maar wel leuk om te doen...)
zal hem zo ff uploaden
edit: ik krijg hem niet geconverteerd (krijg een error ofzoiets tijdens het proces... ) ik kan hem wel ff naar rapidshare uploaden als een pakketje van de ini en de trl (uit de mijn documenten/themovies/movies folder maar ik weet niet of ie het dan doet )
[ Voor 22% gewijzigd door Martinspire op 14-11-2005 18:41 ]
Ook de scripwriters werken niet helemaal ok. Ik heb scriptwriters die hun skillbalkje bijna vol hebben en heel veel horrorsets (bossen, kelder etc.). Laat ze 2 horrorscripts schrijven. In beiden gevallen werd een actionset gebruikt (de stad die in puin ligt door oorlog), en de film ging over duitse soldaten die worden gebeten door een vampier. Twee precies dezelfde films achter elkaar.. zelfs precies dezelfde shots. Dat zou je als scriptschrijver in het echt niet kunnen maken.
Waarom gebruiken ze steeds dezelfde sets?
Ik heb ook hele mooie urbansets voor romance en comedy, maar alsnog worden bijna alle comedy scripts geschreven met de saloon als decor (al 10x gebruikt). Voor romance wordt alleen het huiskamer decor gebruikt, terwijl ik ook een kantoor, badkamer etc. heb. En om nu alle films zelf te gaan schrijven..
Heeft iemand tips?
wat je ook kunt doen is zelf ff voor het maken van de film de omgeving veranderen en dan speelt het ook ergens anders (al zit je vaak wel met het probleem dat de kleding dan niet helemaal klopt)
wat trouwens wel handiger is... (als het volgens mij werkt)
om bij het maken van een eigen script, eerst de kleren in te stellen bij iedereen want dan onthoud hij het ook!
Heeft iemand anders daar ook last van
Yup heb ik ook zij het veel korter, max 5 seconden.drice schreef op maandag 14 november 2005 @ 21:37:
het spel hapert af en toe onzettend. Dan kan ik echt 2-3 minuten niks doen.
Heeft iemand anders daar ook last van
Wat verslavend zeg, even spelen en je bent zo 3 uur verder.
Heeft het spel trouwens een einde kwa jaar/datum?
Niet dat ik me zorgen maak aangezien ik na +/- 10 uur gameplay pas in 1943 ben aanbeland.
Oh en eindelijk een filmpje op nr 1 in de charts
Kennelijk is mijn studio nog steeds een dump ondanks de vele versieringen?
Iemand nog tips wat dat betreft?
Moet je maar eens wat met de muis proberen
Linkse en rechts klik zijn trouwens verschillende bewegingen
[ Voor 33% gewijzigd door ETzPliskin op 14-11-2005 22:54 ]
Was ook al bij Black and White 2-ETz-Memphis Z schreef op maandag 14 november 2005 @ 22:52:
Wist iemand trouwens dat je als het spel opstart, controle hebt over het logo van Lionhead?
Moet je maar eens wat met de muis proberen
Linkse en rechts klik zijn trouwens verschillende bewegingenHet leuke is dat zolang je er mee bezig bent, het niet weg gaat
Ik ben ook op zoek naar wat leuke en handige tips. Ben nu met mijn studio tussen 1940/1942 beland, en het begon allemaal prima. Heb even op de eerste plaats gestaan, paar prijzen gewonnen voor #1 film en voor het landschap. Totdat ik me even liet gaan en ik overal wat decors neerdumpte (ik had in de miljoenen aan geld, en dat begon gewoon erg te branden
Dat is een probleem waar ik vaker me in de knoop zit in dit soort spellen: het (efficient) plaatsen van gebouwen, paden en decoratie. Iemand hier nog tips voor? Ik had nu alles zo dicht mogelijk bij elkaar gebouwt (zodat acteurs niet ver hoefden te lopen van het castingbureau naar de sets). Misschien is het daarbij een leuk/handig idee om het park in te delen in zone's? preproduction, production, care (klinieken en restaurants) etc. en misschien ook de sets onderverdelen voor de duidelijkheid?
En is het slim om alle sets te plaatsen die je hebt? Volgens mij gebruiken scriptschrijvers een set niet als deze niet gebouwd is? Ik ben dus op zoek naar wat handige bouwtips.
Tip:
Verwijderd
Plan van aanpak van mijn zijde: Pak een stel (1 acteur en 1 director) en laat ze goed met elkaar opschieten. Tevens maak ik maar films met dit stel in 1 genre. Hetzelfde doe ik met een ander stel. Ook deze laat ik maar 1 genre films schieten en met elkaar optrekken. Nou krijg je op een gegeven ogenblik ook co-acteurs. Deze plek laat ik opvullen door een Extra. Dit maakt niet zoveel uit aangezien de samenwerking en kwaliteit van de andere acteur superb is.
Ik laat de stellen om de beurt een film maken. Ook wacht ik met het beginnen van rehearsen totdat de andere film af. Zo krijg je steeds dezelfde crew.
Nou zal deze tactiek op een gegeven ogenblik zichzelf gaan opblazen dus ik moet nog even kijken hoe ik dit ga opvangen. Maar voorlopig breng ik de ene na de andere #1 film uit en pak ik de prijzen. Ik heb niet het meeste geld van allemaal, maar wel de meeste bonussen en die tikken goed aan.
Maar dan kun je maar 1 genre film maken. Kun je niet inspelen of de wereld events. Die leveren aardig was cash opVerwijderd schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 01:32:
Grmbl, Sir Peter heeft weer een te verslavend spelletje op de markt gebracht.![]()
Plan van aanpak van mijn zijde: Pak een stel (1 acteur en 1 director) en laat ze goed met elkaar opschieten. Tevens maak ik maar films met dit stel in 1 genre. Hetzelfde doe ik met een ander stel. Ook deze laat ik maar 1 genre films schieten en met elkaar optrekken. Nou krijg je op een gegeven ogenblik ook co-acteurs. Deze plek laat ik opvullen door een Extra. Dit maakt niet zoveel uit aangezien de samenwerking en kwaliteit van de andere acteur superb is.
Precies. Wat ik nu doe is het volgende:drice schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 12:26:
[...]
Maar dan kun je maar 1 genre film maken. Kun je niet inspelen of de wereld events. Die leveren aardig was cash op
Ik begin mijn studio met 1 acteur en 1 regisseur. Meestal neem ik als acteur een werkzoekende die jong is en een goed uiterlijk en lichaamsbouw heeft. Dan zoek ik in de werkzoekende een persoon die dezelfde genre ervaringen heeft, al is het maar een streepje. Als die er is dan wordt dat de nieuwe regisseur, als deze er niet is zoek ik een regisseur die in een bepaalde genre veel ervaring heeft.
Nu ik dan een acteur en regisseurr heb laat ik ze wat oefenen in mijn favoriete genre, of de genre waar de regisseur het beste in is. In de tussentijd laat ik mijn scriptschrijvers scripts schrijven die ik daarna weer verkoop. Dat is van mijn bovenstaande tip: zo krijgen de schrijvers ervaring, en krijg je (een klein beetje) geld in het laadje.
De nieuwe werkzoekende bij de toneelschool hou ik niet aan het lijntje: mensen met een goed uiterlijk en (hopelijk) wat ervaring maak ik figurant. Zo kunnen ze in mijn films al wat ervaringen opdoen, en kan ik ze later in het spel promoveren tot acteur of regisseur.
Zodra maar acteur en regisseur goed zijn in een bepaalde genre begin ik met het maken van een film met die genre. Soms heeft mijn schrijver een 1-sterren script geschreven die ik dan heb bewaart (in plaats van verkopen), als dat niet zo is laat ik ze een nieuwe script schrijven terwijl mijn acteur en regisseur nog wat extra trainen.
Met de huidige acteur, regisseur en figuranten maak ik een paar films. Niet veel, en ook niet veel achter elkaar: tussendoor even wat doen aan de stres, vriendschappen etc.
Na verloop van tijd beginnen er nieuwsberichten te komen. Ik speel hier op in: als komedie beter gaat verkopen in de toekomst, leer ik mijn acteur en regisseur wat komedie spelen aan. Zo speel ik eigenlijk de hele tijd wat door. Zodra de originaliteit van mijn regisseur en/of acteur erg weinig is geef ik een of twee van mijn beste figuranten een kleine promotie.
Ik ben deze tacktiek nog steeds aan het bijschaven.
Ik heb mijn eerste film online staan: http://movies.lionhead.com/movie/6017. Sommige scene's zijn helaas wat donker.
[ Voor 7% gewijzigd door AuC op 15-11-2005 18:48 ]
Ik kan nu me eigen scripts maken en dat is best grappig
[ Voor 13% gewijzigd door Cabo op 15-11-2005 20:52 ]
Misschien volgende keer iets meer geduld hebben
* JanW weet niet of hij op de aanstaande hcc The Movies moet kopen of BF2

[ Voor 6% gewijzigd door JanW op 18-11-2005 19:04 ]
Verwijderd
Maak ik een film in sandbox, ik uren bezig met me film, doe ik CAN IT, gooi ik 'm dus weg
Maar goed, wanneer ik een nieuwe scene invoeg hebben mijn acteurs soms andere kleding of een haarkleur bij jullie ook? echt vervelend.
Voeg in het begin 3 lead actors toe en dress 'em all up. Bij het invoegen van de scenes klik op vorige bovenaan het rijtje van je acteurs. Nu krijg je de 5 kleuren te zien lead, lead extra, lead extra, extra en dummy. Voeg deze toe aan een dummy in de film en hij krijgt dezelfde kleding.Caboman schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 00:32:
OMGGGGGGGG
Maak ik een film in sandbox, ik uren bezig met me film, doe ik CAN IT, gooi ik 'm dus weg![]()
Maar goed, wanneer ik een nieuwe scene invoeg hebben mijn acteurs soms andere kleding of een haarkleur bij jullie ook? echt vervelend.
Het wil idd wel eens voorkomen dat je acteur weer andere kleren aan heeft als je hem regelrecht uit je acteurslijstje pikt.
hehe lol geweldig, heb me rot gelachen. voor i.c.m. de nederlandse teksten.Preddie schreef op maandag 14 november 2005 @ 17:16:
Hier mijn film. Star Trekking: The Beginning.
http://rapidshare.de/file...kingThebeginning.wmv.html
Ben benieuwd wat jullie ervan vinden. Jammer van het beginmuziekje, die is dubbel, is fout van het spel, want ik kreeg dat er echt niet uit...
Atari 2600 @ 1,1 Hz, 1 Bits speaker, 16 Kb mem, 8 kleuren..
Verwijderd
edit: Ok ik had dus gewoon geduld moeten hebben maar kan nu dus scripts schrijven. Tot nu toe is het echt een heel leuk spel. Erg vernieuwend precies waar ik naar op zoek was. Jammer dat deze game zo weinig in de picture(s) staat.
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2005 13:42 ]
Verwijderd
Ik wil me nu beetje gaan bezig houden met de kleding. Mijn acteurs hebben een auto-makeover gehad. Is het raadzaam om ze per film speciaal te kleden (lijkt me wel logisch) en scheelt dit veel in de rating van een film? Ik zit nu pas in 1933 en het moeilijkste blijft toch een goed idee uit te werken voor een film. Voor die 2 1/2 sterren film heb ik maar wat random gedaan. MIsschien nog tips om een goed script (dat veel sterren opleverd) te schrijven?
De overige sterren worden bepaald door acteurs,crew, decors, verhoudingen en techniek [research].
Meer dan drie sterren is me nog niet gelukt.
Vooral crew experience gaat zo langzaam, is dat te beinvloeden?
Ik heb al dezelfde crew sinds 1930 maar meer dan average krijg ik niet? [ben nu in de 1968]
Best wel complex allemaal om bij te houden.
Overigens is dit spel veels te verslafend en alleen te spelen wanneer je een dag vrij bent.
Sta laatste met mijn studio en custom scripts writen gaat inderdaad met schokken. (Scene's die niet op elkaar aansluiten).
Tis wel jammer dat je als je sandbox doet snel de zin verliest om het spel te spelen. Bij career blijf je het plezier houden vind ik.
[ Voor 6% gewijzigd door W00fer op 20-11-2005 22:19 ]
Verwijderd
Je kan meerdere scriptwriters op een script zetten, dan gaan ze samenwerken en wordt het script beterLoneRanger schreef op zondag 20 november 2005 @ 20:16:
Hmm mijn scriptwriter is volledig kwa experience maar meer dan een 2 1/2 sterren-script schrijft ze niet.
De overige sterren worden bepaald door acteurs,crew, decors, verhoudingen en techniek [research].
Meer dan drie sterren is me nog niet gelukt.
Vooral crew experience gaat zo langzaam, is dat te beinvloeden?
Ik heb al dezelfde crew sinds 1930 maar meer dan average krijg ik niet? [ben nu in de 1968]
Best wel complex allemaal om bij te houden.![]()
Overigens is dit spel veels te verslafend en alleen te spelen wanneer je een dag vrij bent.
Human Bobby
Verwijderd
Alleen draait ie soms wel heeel langzaam. Dan heb ik nog maar 1fps. Als ik op ALT-TAB druk en ik ga weer terug dan loopt ie wel weer goed. Op de lionhead forum heb ik gelezen dat er meer lui zijn die dit probleem hebben. Meer mensen hier last van hier?
Verwijderd
[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2005 16:15 ]
Verwijderd
AMD Athlon(TM) XP1800+ 1.5GHz
Directx v9.0c
RADEON 9800 PRO (CATALYST Windows XP 5.7 drivers)
1024MB RAM
SB Live!
ASUSTeK Computer INC. Model A7V266-E
Monitor: SONY HMD-A200
Microsoft Windows XP
Service Pack 2
Maar ik heb gelezen dat er meerdere zijn met dit probleem. Sommige zeggen dat er een memory leak is. Dus hopen dat er gauw een patch komt. Ik kreeg het probleem vooral rond 1940 (in het spel dus).
Verwijderd
Burp
Verwijderd
Ah ja zover was ik ook al.Justice schreef op maandag 21 november 2005 @ 12:35:
[...]
Je kan meerdere scriptwriters op een script zetten, dan gaan ze samenwerken en wordt het script beter
Zet meestal alle drie aan hetzelfde script maar krijg niet echt het idee dat de scripts daardoor extra sterren kregen.
Hooguit dat het script sneller af leek?
Leek me een makkelijke manier om onervaren scriptwriters ervaring op te laten doen.
Verder houd ik natuurlijk ook rekening met de interesse in genres van scriptwriters.
Iemand al een idee hoe je je crew kunt trainen/beinvloeden?
Crew-leden met 30 jaar ervaring zouden toch wel iets beter dan average mogen zijn. [groene balk 3/4 vol]
Ik schrijf scripts continue door. En ik verkoop ze. Ik heb meestal 1 film draaien en 1 aan het ontwikkelen/draaien.
Sterren en directors oefenen ook bijna continue. Ik heb per persoon 2 of 3 specialisaties zodat ik alles zo'n beetje kan maken. Ze kunnen af en toe in de bar wat drinken. En ze krijgen een auto makeover (ik snap de normale make over niet, worden ze blij of haten ze het?).
Mijn films krijgen geen negatieve kritieken meer, maar laaiend enthousiast zijn ze ook niet.
Mijn lot is wel mooi. Als ik een berichtje zie dat het er lelijk is knal ik er een rij boompjes ed. neer, en dan wordt het berichtje groen.
Ik zie echt niet wat ik verkeerd doe. Ik ben nog maar niet met mijn post editor en custom scripts begonnen...
[/frustratie]
En wat doet dat lab? Ik heb 3 mannetjes op 1 zaak gezet, maar merk ik wat als ze uitontwikkeld zijn? En wanneer moet je een film lanceren om op het nieuws te anticiperen?
En heeft iemand nog meer tips?
Je kan net zoals je films je sterren PR-en krijgen ze betere relatie met de pers en schiet hun rating vaak omhoog
Verwijderd
Zodra je sterren een hoge rating hebben, ze blij zijn tijdens het filmen en je een film maakt waar vraag naar is, dan is het vrijwel zeker dat je een #1 film maakt. Mijn laatste 10 films waren in ieder geval #1 (en de oude #1 wordt dan #2, etc.).
[ Voor 3% gewijzigd door Gizz op 23-11-2005 14:07 ]
Maar het grootste probleem: wat is enthourage bij status van de stars!? Die dingen gaan alleen maar naar beneden
Sterren kunnen volgens mij alleen gefotografeerd worden als ze aan het praten zijn.oZner schreef op woensdag 23 november 2005 @ 16:15:
Ik moet zeggen dat ik alle dingen nog niet echt logisch vind. Bijvoorbeeld als een ster niet gefotografeerd wild worden. En ik krijg zovaak de melding dat trailers niet mooi genoeg zijn, maar het prestige (ofzo) gaat niet omhoog al plant ik hem vol met bomen en mooie dingen!
Maar het grootste probleem: wat is enthourage bij status van de stars!? Die dingen gaan alleen maar naar benedenEn daarom zijn mijn stars niet blij!
Die melding van trailers, start eens een sandbox game met een voor gebouwde studio, kun je heel wat van leren hoe het eruit moet zijn.
Verder natuurlijk blijven researchen zodat je betere/luxere campers kunt bouwen.
Entourage, gewoon een of ander poppetje benoemen to assistent[e] aan je ster en hij/zij heeft entourage.
Persoontje boven je ster houden en dan op het vlakje met drie poppetjes plaatsen.
Nog een tip trouwens, als je in het bouw menu voor de optie kiest met dingen om je studio te verfraaien en nog niks geselecteerd hebt dan zijn delen van je terijn rood of groen gestippeld.
De groene gedeeltes hoef je je niet mee bezig te houden.
[ Voor 11% gewijzigd door LoneRanger op 23-11-2005 19:21 ]
Een paar tips nog van mijn kant.
Zorg dat je de award wint waardoor je sneller aan research kan doen. Dan lig je vaak heel wat jaren voor op de andere studios en maak je dus ook betere films. Daardoor kwam ik vrij snel met een film uit die de eerste plaats behaalde zodat ik daar ook weer een award voor kreeg.
Laat je extras ook maar zoveel mogelijk oefenen en eigenlijk iedereen als ze niet in de stress zitten en geen film aan het draaien zijn.
Gebruik het PR gebouw om je belangrijkste ster of andere die je hoger in de ranking wil krijgen, veel pers aandacht te geven. Zet dus gewoon een acteur of regisseur in dat gebouw.
Een paar opmerkingen nog en als iemand daar tips voor heeft dan hoor ik het graag:
Ik heb toch vaak een chronisch tekort aan personeel. Zeker als je sterren een entourage vereisen. Dan gebruik ik meestal een van mijn builders, maar dan kom ik op een gegeven moment in de problemen met he tionderhoud van mijn studio.
En het duurt mij ook een beetje te lang om je sterren een serieuze relatie te laten aangaan. zeker als je dat voor meerdere wil doen. En wat is het effectiefste om stress tegen te gaan, zonder dat ze al te snel een drank -of eetverslaving krijgen?
En nu?
Ik wordt ook een beetje moe dat het spel nogal demanding is. Een film maken, PR'en enzo duurt een eeuwigheid naarmate je verder komt. Daarnaast moet je je actors nog relaties aan laten gaan en tot rust laten komen en oefenen... en dan weer een nieuwe film maken. Dan de looks fysics ed weer wijzigen. Heeft iedereen het hier zo druk mee?
En hoe werkt precies dat post production? Als ik een film daarheen sleep en ik wijzig een klein beetje (vind het niet echt leuk ofzo) en daarna wil ik PR gaan doen (of releasen) dan kan dat niet. De guiding stream blijft dan wijzen naar Post production...

[ Voor 52% gewijzigd door iAR op 27-11-2005 14:24 ]
Leuk spel, een keer wat anders.
Eindelijk vandaag mijn eerste award op mijn verjaardag.

1975
Valt mij nog mee, dat ik niet bankroet ben met al die B films.
@ oZner, lees de handleiding is, staat alles in.
Bij het uitroep tekentje moet je even kijken wat het is.
Rechtermuis klik op het persoon.
En heb je ze een assistent gegeven ?
[ Voor 26% gewijzigd door nFo op 30-11-2005 17:38 ]
Is daar geen tweak voor ofzo of kan iemand die online zetten ?
Nog niet gezien, maar op 7 december schijnt er een patch uit te komen waarmee je kunt kiezen.W00fer schreef op woensdag 30 november 2005 @ 21:30:
Lol die Nederlandse taal, die wil ik ook !
Is daar geen tweak voor ofzo of kan iemand die online zetten ?
Maar hoe dat werkt weet ik ook niet.
Verwijderd
Wat is de beste manier om je acteurs blijer te maken? Dus zodat het balkje _helemaal_ vol is en aan de rechterkant gloeit?
Ja, het zijn vele factoren zoals:Verwijderd schreef op donderdag 01 december 2005 @ 21:21:
Ah ik wil die nederlandse taal ook.. Hoop dus dat die patch snel uit komt
Wat is de beste manier om je acteurs blijer te maken? Dus zodat het balkje _helemaal_ vol is en aan de rechterkant gloeit?
Het salaris, mode, uiterlijk, stacaravan, assistent, stress, relaties enz.
Je moet proberen alles zo goed mogelijk te doen.

[ Voor 7% gewijzigd door nFo op 01-12-2005 22:10 ]
Het is wel een enorme berg werk om telkens alles maar goed te houden vind ik. Je kunt nooit ergens veel aandacht aan schenken, want anders gaat het ergens anders weer in de soep...
17 directors/actors lijkt veel, maar als je in alle genres films wilt blijven maken, is dat een ellende. Vaak draai ik twee tegelijk en die films hebben vaak een rating van 3,5 ster. Ondertussen dat er films draaien, cast ik mensen voor een nieuwe film en laat ik een nieuw script schrijven...
Het blijft gewoon een druk zooitje vind ik, krijg niet echt de kans ook is te genieten en is rond te kijken om alles goed te houden... Ik mis ook de overzichten; managen is heel irritant door bijvoorbeeld alleen die 'pop-up' statusballonnetjes van sterren. Je moet alle actors af of een heel goed geheugen hebben om te kijken welke acteurs je voor een Comedy-rol wil casten. Irritant en duurt te lang
Hoe gaan andere mensen hier om met die 'drukte'? Of.. heb je het niet druk?
[ Voor 23% gewijzigd door SanderTje! op 01-12-2005 22:46 ]
i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080
wow, 17?SanderTje! schreef op donderdag 01 december 2005 @ 22:39:
Even een klein stukje kritiek voor een heel erg leuk innovatief en uitgebreid spel:
Het is wel een enorme berg werk om telkens alles maar goed te houden vind ik. Je kunt nooit ergens veel aandacht aan schenken, want anders gaat het ergens anders weer in de soep...Ik heb +/- 17 directors/actors, ben de hoogst-gewaardeerde studio, laatste awardsuitreiking 4 prijzen gewonnen en zit in 1950 ongeveer.
17 directors/actors lijkt veel, maar als je in alle genres films wilt blijven maken, is dat een ellende. Vaak draai ik twee tegelijk en die films hebben vaak een rating van 3,5 ster. Ondertussen dat er films draaien, cast ik mensen voor een nieuwe film en laat ik een nieuw script schrijven...
Het blijft gewoon een druk zooitje vind ik, krijg niet echt de kans ook is te genieten en is rond te kijken om alles goed te houden... Ik mis ook de overzichten; managen is heel irritant door bijvoorbeeld alleen die 'pop-up' statusballonnetjes van sterren. Je moet alle actors af of een heel goed geheugen hebben om te kijken welke acteurs je voor een Comedy-rol wil casten. Irritant en duurt te lang
Ik had hooguit 6 in m'n eerste game, ben net m'n tweede begonnen.
Een paar tips, regiseurs kunnen ook acteren.
Extra's kun je acteurs maken mocht het blijken dat ze uitblinken in een rol die je niet voorhanden hebt.
Kijk als een script af is welke decors er worden gebruikt en ga die onderhouden.
Je crew wordt per film beter en als je dan gewoon research doet moet je hele gekke dingen doen om geen toppers uit te brengen.
Om van je stress af te raken gewoon de bar ingaan, werkt het snelst.
Nog nooit een woede uitbarsting gezien oid.
Ik ben nu in 1930 en heb 1 regiseur en 2 actrices.
Ze zijn alle 3 bevriend en dan kun je dus lekker een drankje gaan drinken na een film om je stres kwijt te raken.
Net een 4e acteur aangenomen als regiseur.
Alle films die ik nu uitbreng zijn nummers 1 in de movie-lijst
Ben pas nr 3 kwa studio maar het geld stroomt binnen en heb mijn stars op 1,2, 10 en 18
Ja dat is zo, je hebt links boven wel een: pauze functie.SanderTje! schreef op donderdag 01 december 2005 @ 22:39:
Even een klein stukje kritiek voor een heel erg leuk innovatief en uitgebreid spel:
Het is wel een enorme berg werk om telkens alles maar goed te houden vind ik. Je kunt nooit ergens veel aandacht aan schenken, want anders gaat het ergens anders weer in de soep...Ik heb +/- 17 directors/actors, ben de hoogst-gewaardeerde studio, laatste awardsuitreiking 4 prijzen gewonnen en zit in 1950 ongeveer.
Waarmee je alles stil zet, maar je kunt dan wel gewoon dingen blijven bouwen of het gras wat bijwerken ofzo.
Druk op: M voor een overzicht van het terrein of de hot keys naar welk gebouw je wilt gaan.
Kopen in een Nederlandse winkeluwmoeder schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 22:41:
nFo, kan je mij eens uitleggen hoe je aan de nederlandse versie bent geraakt. Kheb wat gezocht op internet maar niets gevonden. Thanks in advance
V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE
Die patch zou er nog moeten komen, maar helaas is dat nog niet het geval !uwmoeder schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 22:41:
nFo, kan je mij eens uitleggen hoe je aan de nederlandse versie bent geraakt. Kheb wat gezocht op internet maar niets gevonden. Thanks in advance
Volgens mij kan je gewoon het nederlandse gedeelte eraf rippen en dat op je US versie knallen.
Tenminste dat kan bij veel meer spellen van EA.
EA?W00fer schreef op woensdag 21 december 2005 @ 16:43:
[...]
Die patch zou er nog moeten komen, maar helaas is dat nog niet het geval !
Volgens mij kan je gewoon het nederlandse gedeelte eraf rippen en dat op je US versie knallen.
Tenminste dat kan bij veel meer spellen van EA.

Even de features die op de site staan:
Control your shots! Or in other words, FREE CAM. This is probably the number one request from our community and we're also very excited about it as it will allow you to create your own scenes! Here is an interview with Steven Hood, the designer of free-cam in The Movies, who will explain it more in detail..
Break a leg. Include death-defying stunts, stunt scripts and new stunt double characters in your movies. From practicing in the Stuntmen training facilities to suffering on-the-job injuries, you control the jumps, falls, rescues and battles that can make your movie memorable or take you on a trip to the Hospital.
More bang for your buck. With the new particle effects engine, enhance your scenes with incredible visual effects. Fireball explosions, shattering glass, smoke and steam can turn an ordinary action sequence into a cinematic showstopper. And the special effects don't end there: crush vehicles, create water effects, change the weather and add lasers for visual impact!
Ready the set. Go. Dramatically expand your studio lot with many brand-new movie sets and technologies. A lush jungle landscape, a bustling city street and a military-grade barracks are just a few of the realistic environments where your stories might transpire. Bring your actors to the green screen set and have them appear to be flying across the Sahara.
Small size. Big impact. With the addition of new miniature sets and scenes across several genres, you can go for dramatic sweeping angles and larger-than-life scale. Swoosh through a canyon of steel skyscrapers or pan across a star-filled galaxy in breathtaking cinematic style. Choose from an impressive collection of miniature models, from military helicopters to Alien mother ships, and create period war epics and extra-terrestrial invasions.
More. Bigger. Better. Pick from a host of new backdrops, costumes, props, vehicles and aircraft, to dress each of your sets and scenes down to the last detail. Plus, utilize the updated costume section menu to make your actors appear older or heavier so they're fully into character.
Roll out the red carpet. Earn industry awards, achievements and reviews for new stunts and effects featured in your movies. Prepare your acceptance speeches because you can win best stunt movie, best stuntman and biggest daredevil stunt performer.
Make your magnum opus. Check out the numerous upgrades to Advanced Moviemaking mode. For starters, you can add sophistication to your celluloid storyline with new plot construction stages. The improvements stem directly from feedback provided by The Movies Online community.
Wat ik zelf dus denk is dat ze dit echt niet nadat ze het spel toen released hadden hebben gemaakt. Ze zeggen zelf namelijk:'Control your shots! Or in other words, FREE CAM. This is probably the number one request from our community and we're also very excited about it as it will allow you to create your own scenes! '
Alsof ze van tevoren niet wisten dat mensen graag compleet vrij wilden zijn in wat ze gingen filmen. Ze hebben volgens mij dus express eerst 'the movies' uitgebracht waarbij je niet vrij kon filmen met voorbedachte rade om later deze expension te releasen om extra geld binnen te krijgen. Ook wel slim natuurlijk van ze...
Iemand al ervaring met deze expension? Lijkt mij wel leuk... Mijn eerste creatie zal ooit wel online komen iig