Toon posts:

[Cooling]Asus K8N-E met AMD Athon 64 3200+

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal

Mijn vader heeft een Asus K8N-E met een AMD Athlon 64 3200+ (New Castle)
De processor is net ingebouwd met een AC Silencer 64 Ultra koeler en idle draait hij rond de 40 a 43 graden, mijn vraag is dit de normale temperatuur idle?

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-02 15:10

DaWaN

'r you wicked ??

Ja niets mis mee, pas rond de 65*c moet je pas zorgen gaan maken

If you do not change direction, you may end up where you are heading

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:11

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Voor een NewCastle wel, die zijn nog op 130nm gebakken dus is de temperatuur normaal. Zolang de temperatuur niet boven de 70 of 80C uitkomt is er niets aan de hand.

Als je Cool 'n Quiet aanzet, scheelt dat ook weer in idle temperatuur, stressed natuurlijk niet. :)

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Verwijderd

Topicstarter
Prutz0r schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 18:25:
Voor een NewCastle wel, die zijn nog op 130nm gebakken dus is de temperatuur normaal. Zolang de temperatuur niet boven de 70 of 80C uitkomt is er niets aan de hand.

Als je Cool 'n Quiet aanzet, scheelt dat ook weer in idle temperatuur, stressed natuurlijk niet. :)
hmm net 7 minuten prime95 gedraaid en dan komt hij dus al rond de 55 graden!

• PD2JK

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 18:28:
[...]

hmm net 7 minuten prime95 gedraaid en dan komt hij dus al rond de 55 graden!
Als dat met de standaard (boxed) koeler is, is er niets aan de hand hoor. Dat haalt mijn 3500 Newcastle ook wel als ik de andere koeler er weer op zet. Met een Zalman 7000Cu komt ie niet boven de 47/48C uit....

Niets aan de hand...

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Verwijderd

Topicstarter
Hij draait inmiddels op 62Graden
Het is geen boxed cooler het is een Arctic AC64 Silencer Ultra

zou misschien iets meer koelpasta erop helpen?
Ik heb er nu (met de mini tube die ik bij de koeler geleverd kreeg) ongeveer de helft opgedaan en goed uitgesmeerd.

• TLer
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 00:02
Ik vind het behoorlijk aan de warme kant. Mijn Clawhammer draait idle rond de 34 graden. Met veel pijn en moeite haalt hij met dit weer stressed zo'n 48.

Er van uit gaande dat je een goede airflow hebt word hij te warm.

Wat betreft de cool pasta, het klinkt eerder als teveel als te weinig.

Hoe is je airflow, de temp. van je kast?

• PD2JK

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 18:37:
Hij draait inmiddels op 62Graden
Het is geen boxed cooler het is een Arctic AC64 Silencer Ultra

zou misschien iets meer koelpasta erop helpen?
Ik heb er nu (met de mini tube die ik bij de koeler geleverd kreeg) ongeveer de helft opgedaan en goed uitgesmeerd.
Een paar druppeltjes is genoeg hoor, haal het blok er maar weer af.

Maak de cpu en het koelblok helemaal schoon. Daarna hoef je er maar iets koelpasta op te doen. Twee rijstkorreltjes. Teveel werkt averechts.

Verwijderd

Topicstarter
Prutz0r schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 18:42:
[...]

Een paar druppeltjes is genoeg hoor, haal het blok er maar weer af.

Maak de cpu en het koelblok helemaal schoon. Daarna hoef je er maar iets koelpasta op te doen. Twee rijstkorreltjes. Teveel werkt averechts.
Oke dat heb ik gedaan maar helpt niets, btw ik denk ook niet dat het aan de koelpasta lag want toen ik toen de pc uitstond aan het koelblok voelde en dit gloeiend heet was, wat dus betekent dat het toch goed geleid.

• Thermaltaker
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 24-11-2025

Thermaltaker

hardware enthusiast

Hmmz, hij voelt dus flink heet aan. Dit betekent inderdaad dat ie z'n warmte goed kwijt kan aan de heatsink. Dit betekent echter nog niet dat deze zijn warmte weer goed af kan geven aan de lucht. Met andere woorden misschien is de airflow in je kast wel erg brak en is de casetemperatuur daardoor erg hoog

Liquid cooled!

Verwijderd

Topicstarter
Thermaltaker schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 19:22:
Hmmz, hij voelt dus flink heet aan. Dit betekent inderdaad dat ie z'n warmte goed kwijt kan aan de heatsink. Dit betekent echter nog niet dat deze zijn warmte weer goed af kan geven aan de lucht. Met andere woorden misschien is de airflow in je kast wel erg brak en is de casetemperatuur daardoor erg hoog
Mja, zei ik ook al tegen m'n pa er misschien 2 case fans inhangen (er hangt er nu geen 1 in) plus dat hij een Q-Tec voeding heeft die ook warme lucht binnen in de kast blaast.

als je je hand in de kast stopt voel je ook al gelijk een temperatuurs verschil niet dat het in 1x warm is maar je merkt het toch wel dat het een graad of 5 a 6 zeker scheelt.

UPDATE: als ik de kast dicht doe (in plaats van open laat) is hij ook gelijk 6 graden warmer
UPDATE 2: Als ik 3DMark2001 SE draai is de pc processor na afloop 68 graden!

Hiervoor zat er een Sempron 2800+ op, deze gaf nooit problemen en zat idle rond de 34Graden :s

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2005 19:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oke inmiddels een Arctic Freezer 64 gehaald met heatpipes, welke toch echt beter zou moeten presteren nu haalt hij idle 42 a 44 graden en stressed zo'n 53, dat is toch nog veel te warm?

• AMD 64
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

AMD 64

gathering of google

(overleden)
Volgens mij is de flow in je kast niet helemala in orde. Hoe zit dat?

Waterchiller te koop 250 euro. Mail voor info!

Verwijderd

Topicstarter
AMD 64 schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 01:23:
Volgens mij is de flow in je kast niet helemala in orde. Hoe zit dat?
Ik heb er nu een 2 casefans ingehangen en een nieuwe PSU (Huntkey 400Watt, die Q-Crap weg gedaan)
Nu is hij zon 38 bij het opstarten in windows gemiddeld 41 idle en een half uur stress test met CPU-Burn komt hij max tot 53 a 54 graden. (Dit is met case gesloten, met case open zit de temperatuur zo rond de 49 a 50 graden max.)

Zou dit ongeveer normaal zijn?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2005 01:41 ]

• AMD 64
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

AMD 64

gathering of google

(overleden)
Verwijderd schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 01:40:
[...]

Ik heb er nu een 2 casefans ingehangen en een nieuwe PSU (Huntkey 400Watt, die Q-Crap weg gedaan)
Nu is hij zon 38 bij het opstarten in windows gemiddeld 41 idle en een half uur stress test met CPU-Burn komt hij max tot 53 a 54 graden. (Dit is met case gesloten, met case open zit de temperatuur zo rond de 49 a 50 graden max.)

Zou dit ongeveer normaal zijn?
Ja ik vind dit nette temps, mijn cpu is ook 40C idle maar hoeveel onder load weet ik niet :P. iig doet hij het nog.

Ik weet niet welke richting die case fans op staan?. Ik zou ze beide zo laag mogelijk in je case laten inblazen, je voeding verwerkt die warme lucht van de cpu dan weer naar buiten.

Waterchiller te koop 250 euro. Mail voor info!

Pagina: 1