It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku
Het lijkt me znvol om over de eventuele oplossingen te praten. Er zijn wellicht ook zaken die inmiddels afhankelijk zijn geworden van bepaalde versies van bestanden (SP4) vermoed ik, zeker als Exchange volledig gepatched is. SP4 kan je overigens wel gewoon opnieuw installeren, je zal daarna wel alle post-sp4 patches opnieuw moeten installeren. Let er ook op wat je voor Exchange moet doen
voornamelijk de system attendant service van exchange staat als status stopping.sanfranjake schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 18:11:
Ik durf je geen garantie te geven, maar wil je eigenlijk ook meteen vragen waarom je dit zou willen doen. Wat heb je precies voor problemen? Wat zijn de foutmeldingen die gegenereerd worden? Welke processen worden niet meer gestart, welke applicaties draaien er allemaal?
Het lijkt me znvol om over de eventuele oplossingen te praten. Er zijn wellicht ook zaken die inmiddels afhankelijk zijn geworden van bepaalde versies van bestanden (SP4) vermoed ik, zeker als Exchange volledig gepatched is. SP4 kan je overigens wel gewoon opnieuw installeren, je zal daarna wel alle post-sp4 patches opnieuw moeten installeren. Let er ook op wat je voor Exchange moet doenIk pas de topictitel nog even ietsje aan.
dus exchange werkt niet.
gebruikers worden niet geauthenticeerd.
opstarten duurt RETE traag. blijft staan op preparing network connections.
eventlog staat barstensvol.
internet explorer werkt niet
pingen werkt wel zowel op naam als op ip. in en extern.
Ik wil liever niet dit systeem reinstallen aangezien men al een dag plat gelegen heeft.
service packs en/of patches vanuit windows installeren of deinstalleren werkt ook niet.
Service disabelen? ja leuk. tot dat je op ok klikt. dan loopt services.mmc vast.
het lijkt mij zoo sterk dat ik de enige ben met dit probleem. dit is nl. al mijn 2e klant waar dit probleem zich voordoet. zelfde symptonen. eerste klant kon ik nog reinstallen omdat er niks op draaide.
hier draait:
exchange
exact voor windows 3.7x
bonnen pakket
het gaat hier om een hp proliant ml350 g3
[ Voor 18% gewijzigd door RoRoo op 11-08-2005 18:20 ]
[ Voor 23% gewijzigd door sanfranjake op 11-08-2005 18:33 ]
dat topic had ik idd gezien. en ik heb de powerchute software in recovery console gedisabledsanfranjake schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 18:31:
Ga eens met dcdiag en netdiag aan de slag om je AD te testen. Domaincontrollers in orde, of rapporteren die ook errors? Heb je niet tovallig powerchute 6 of ouder draaien? [rml][ 2003] Server blijft hangen bij "Applying computer settings"[/rml]. Verder drivers ook al eens gecheckt? En watvoor errors kom je voornamelijk tegen? Is Exchange ook qua patches helemaal up to date, en de andere pakketten ook?
drivers zijn ok.
exchange patched ok.
ik kan nu redelijk bij de server ook al doet hij er na een reboot 30 minuten over om op de desktop te komen.
gebruikers worden nog steeds niet toegelaten.
mta information store en system attendent weigeren nog steeds te starten.
ok flinke update.
ik kreeg een x aantal errors bij het starten van mijn exchange services.
ik zoeken:
http://support.microsoft.com/default.aspx?kbid=316710
Kerberos service enabled
kerberos service gestart
alles draait nu veel sneller.
klant is muy tevreden.
Very vaag.
ik zet morgen nog even alles op een rijtje wat ik gedaan heb.
[ Voor 17% gewijzigd door RoRoo op 11-08-2005 18:47 ]
Waarom stel je je Exchange database(s) + logfiles niet even veilig en restore je de server niet van de dag vóórdat de patches geinstalleerd zijn? Na de restore even de databases + logfiles terugzetten. Lijkt me een stuk sneller gaan.RoRoo schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 18:03:
...
dit allemaal na de leuke patches die gisternacht geinstalleerd zijn (en ja deze zijn gedeinstalleerd)
....
Edit: Zie nu net dat je ge-edit hebt en alles nu redelijk draait, maar dan nog. Je geeft aan dat het systeem al een dag niet beschikbaar geweest is. Met een goede disaster recovery procedure had dit geen dag hoeven duren...
[ Voor 21% gewijzigd door Question Mark op 11-08-2005 20:02 ]
MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B
http://www.datacrash.net/viewtopic.php?t=240
alle events zijn nu..... ok.sanfranjake schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 19:22:
Als er nu een stuk minder events verschijnen, zou je de belangrijkste misschien nog eens na kunnen lopen. Op eventid.net zou je een berg moeten kunnen vinden. Dat je Kerberos Service disabled was is ook geen default setting lijkt me
deinstalleren van KB835732 en de windows installer 3.1 in de recovery console maakte het systeem weer beheerbaar.
starten kerberos service zorgde ervoor dat hun exchange services gestart konden worden.
vannochtend als test nog even een reboot uit laten voeren.
na 6 minuten was het systeem weer up en running without any errors.