Asterisk(@Home) --> IVR vragen

Pagina: 1
Acties:

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 21:09
Ik ben bezig een IVR op te zetten in asterisk@home. Ik wil het volgende.

1. Klant belt en krijg welkomsboodschap dat ze doorverbonden worden met een medewerker.
2. Na 25 sec. overgaan, krijgt de klant een tekst dat alle medewerkers in gesprek zijn, dit moet ie 4 keer doen,
3. Dan moet ie een boodschap geven dat de klant niet meer langen hoeft te wachten en een boodschap in kan spreken. Die dient door het intoetsen van 1 gestart te worden.

Nu de problemen. Ik heb al een hoop aan zitten klooien met de Digital Receptionist in A@H, maar krijg het hier niet werkend mee. Het lukt wel om hem de eerste tekst te laten zeggen, maar overgaan kan niet automatisch. Hiervoor zal een keuze gemaakt moeten worden... Dit wil ik juist niet, moet allemaal automatisch gaan...

Ook heb ik met Queues zitten spelen, maar dit lukt al helemaal niet, mooie wachtmuziek krijg ik, maar geen lijn die overgaat...

Kan iemand me hiermee helpen? Als iemand ook nog een mogelijkheid weet om bovenstaande te realiseren met daarbij het gebruik van de queue, GRAAG ;)

• Giblet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:44

Giblet

Dingen

Kun je misschien iets meer informatie geven (het betreffende stukje in extensions.conf bijvoorbeeld)

Volgens mij zou in extensions.conf gewoon dit moeten kunnen staan
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
[incoming]
exten => s,1,Playback(welkomstboodschapje)
exten => s,2,Dial(SIP/200&SIP/201,25,t)
exten => s,3,Playback(alle-medewerkers-in-gesprek)
exten => s,4,Dial(SIP/200&SIP/201,25,t)
exten => s,5,Playback(alle-medewerkers-in-gesprek)
exten => s,6,Dial(SIP/200&SIP/201,25,t)
exten => s,7,Playback(alle-medewerkers-in-gesprek)
exten => s,8,Dial(SIP/200&SIP/201,25,t)
exten => s,9,Playback(alle-medewerkers-in-gesprek)
exten => s,10,Playback(spreek-bericht-in)

Hoe het intoetsen van de 1 moet gebeuren kan ik je zo 1-2-3 niet zeggen, maar hier moet je een aardig eind mee kunnen komen. Ook is het vast wel mogelijk om s,2 t/m s,9 in een loopje te zetten of iets dergelijks. Zal niet al te moeilijk zijn :)

Veel meer informatie hierover is te vinden op http://www.voip-info.org