Een Speedtouch 510 MultiPCmodem is niets anders dan een Router met ingebouwde switch. Dat die providers en KPN het een "modem" noemen heb ik nooit begrepen, maar de speedtouch is gewoon een router. Je kunt hem wel zo configureren dat er veel router functies worden uitgeschakeld, dat ligt er aan welk configuratie bestand je gebruikt.
Maar als ik het goed begrijp wil jij met meerdere Pc's het internet op? Dan kun je de Pc gewoon aansluiten op de interne switch (4 of 5 poorten geloof ik). De internet poort of WAN poort komt gewoon je ADSL verbinding op binnen. Dit zou gewoon moeten werken.
Je kunt in je speedtouch komen door 10.0.0138 in je internet browser in te kloppen, er wordt vervolgens om een wachtwoord gevraagd, welke dit is zul je zelf beter weten en ander moet je in de handleiding kijken voor het standaard wachtwoord. In iedergeval krijg je vervolgens de configuratie schermen te zien van de Speedtouch.
Als het goed is wordt het een en ander ook in de handleiding weergegeven, als ik mij het goed kan herinneren.
[
Voor 11% gewijzigd door
_Dune_ op 11-08-2005 17:21
]
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/