Speedtouch 510 en netwerk

Pagina: 1
Acties:

• MIQ
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-09-2024
Ik heb niet zo veel verstand van netwerken, en vroeg mij af of ik de speedtouch als router kon gebruiken. Ik bedoel is het mogenlijk om 2 netwerkkabels in de speedtouch multipcmodem te stoppen en via de modem een netwerk en internetverbinding te maken?

Zo ja/niet, hoe moet ik dit dan doen?

P.S. Ik heb gezocht maar kon het antwoord op m'n vragen niet duidelijk vinden.

• Justifier
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-04-2024
De speedtouch 510 is een router en modem in een. Ga maar eens naar http://10.0.0.138, daar kun je alles instellen. Alles wat je vraagt staat in het boekje van de speedtouch.

[ Voor 21% gewijzigd door Justifier op 11-08-2005 17:14 ]

• Movinghead
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-06-2025

Movinghead

ing.

De multipc modem heeft 2 kanten WAN en LAN

Je WAN is voor de DSL verbinding aan te koppelen indien je DSL hebt,

Aan de LAN kant heeft deze 4 poorten, hiermee kan je gewoon een intern netwerk draaien, en natuurlijk ook als je de gateway van het modem gebruikt naar het internet toe.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:37

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Een Speedtouch 510 MultiPCmodem is niets anders dan een Router met ingebouwde switch. Dat die providers en KPN het een "modem" noemen heb ik nooit begrepen, maar de speedtouch is gewoon een router. Je kunt hem wel zo configureren dat er veel router functies worden uitgeschakeld, dat ligt er aan welk configuratie bestand je gebruikt.

Maar als ik het goed begrijp wil jij met meerdere Pc's het internet op? Dan kun je de Pc gewoon aansluiten op de interne switch (4 of 5 poorten geloof ik). De internet poort of WAN poort komt gewoon je ADSL verbinding op binnen. Dit zou gewoon moeten werken.

Je kunt in je speedtouch komen door 10.0.0138 in je internet browser in te kloppen, er wordt vervolgens om een wachtwoord gevraagd, welke dit is zul je zelf beter weten en ander moet je in de handleiding kijken voor het standaard wachtwoord. In iedergeval krijg je vervolgens de configuratie schermen te zien van de Speedtouch.

Als het goed is wordt het een en ander ook in de handleiding weergegeven, als ik mij het goed kan herinneren.

[ Voor 11% gewijzigd door _Dune_ op 11-08-2005 17:21 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• MIQ
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-09-2024
Internet lukte me al met meerdere PCs, had alleen nog geen netwerk verbinding tussen de PCs.

Maar het is me geluk, bedankt.

topic mag dicht van mij.

[ Voor 54% gewijzigd door MIQ op 11-08-2005 18:36 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Voortaan zou je misshcien ook zelfg eerst even mee aan de slag kunnen gaan. Een goede leidraad zijn Hoe deel ik Internet ? en FAQ - Network Troubleshooting :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1