[Apache] Mappen virtual hosts

Pagina: 1
Acties:

• Stamgastje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-02-2020
Ik ben al even bezig maar krijg het volgende niet voor elkaar. Ik wil graag in Apache het volgende gemapped hebben:

domain.nl -> /var/www/
www.domain.nl -> /var/www
subdomain.domain.nl -> /var/www/subdomain/
www.subdomain.domain.nl -> /var/www/subdomain/

Waarbij subdomain variabel moet zijn, ik wil alleen een nieuwe directory aan te hoeven maken om een nieuw subdomein de lucht in te helpen.

Waarbij *.domain.nl in het DNS record naar het IP van mijn server gemapped wordt. Hoe doe ik dit zonder voor ieder subdomein een nieuwe <VirtualHost> tag te moeten maken in de config? Ik kom er niet uit, ook met het nodige zoekwerk niet. Het probleem zit 'm vooral in het feit dat www.domain.nl niet naar /var/www/www/ moet worden verwezen. Zelfde voor subdomeinen. Niet bestaande subdomeinen (d.w.z.: als /var/www/naam-van-subdomein/ niet bestaat) zouden verder een error 404 moeten geven.

[ Voor 25% gewijzigd door Stamgastje op 11-08-2005 16:43 ]

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Stamgastje
Zie het nu dikgedrukte in mijn startpost. Ik zie, ook aan de hand van bovengenoemde link, niet hoe ik dat voor elkaar moet krijgen. Of lees ik er overheen?

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Je kunt dan gewoon als eerste je static virtualhost maken voor domein.nl en daarna de dynamische. (Ongetest, maar zo werkt apache over het algemeen.)

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Stamgastje
Maar dan gaat het toch fout met www.subdomain.domain.nl? Dat wordt dan toch naar /var/www/www.subdomain/ gemapped i.p.v. naar /var/www/subdomain/ zoals ik het wil?

En daarnaast, eigenlijk wil ik maar één configuratieblok voor zowel het hoofddomein als alle subdomeinen. Dat vind ik namelijk overzichtelijker in de configuratie.

[ Voor 34% gewijzigd door Stamgastje op 11-08-2005 17:37 ]

• Stamgastje
Kick. Iemand?

• Stamgastje
Laatste poging: iemand die mij hiermee kan helpen?

• djc
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09-2025

djc

Hm, heb je de docs van het ServerAlias directive al goed bekeken?

Rustacean

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-03 17:51

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Los van het feit dat je verdiepen in mod_rewrite hier heel goed bij kan helpen (oefening voor de lezer), kun je toch gewoon dmv mod_rewrite de www. eraf slopen als die er is, en de rest dmv de mass_vhost oplossen?
Pagina: 1