laag model 19" rack

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-02 14:36
Ik wil een laag model 19" rack bouwen, waar ik dan thuis mn versterker, cd-spelers etc in hang, en tevens nog wat computer-rommel. Een full-size kast hoeft dus niet, en wielen hoeven dr ook niet onder... maar hoe bouw ik dat in godsnaam? zijn er nog dingen waar ik rekening mee moet houden? Ik heb hier een switch staan van 1U die erin moet, een versterker van 3HE en de rest moet nog komen (server moet nog in 19" kast worden gezet, en voor cd-spelers moet ik nog wat bouwen) is 1U gelijk aan 1HE? :? en waar haal ik die schroefrekken vandaan? te lijkt me wel handig om die schroefrekken op 1 grote aarde-draad te mikken, maar kan dat zomaar? of moet ik nog ergens anders rekening mee houden?
alle tips zijn welkom ^O^

iRacing Profiel

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

HE is de nederlandse versie van U ja. HoogteEenheid vs. Unit. Soms ook RU voor Rack Unit.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• kroegtijger
CyBeR schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 16:36:
HE is de nederlandse versie van U ja. HoogteEenheid vs. Unit. Soms ook RU voor Rack Unit.
ah, vandaar B) ik had ze al op zitten meten en qua hoogte leek het mij ook wel hetzelfde ja.... breedte, och....19" gok ik zo :+ t zou dus hooguit nog in de dikte van de frontplate kunnen zitten, maar dat leek me ook al sterk :)
dus dan hou ik eigenlijk nog maar 2 punten over....
1) waar haal ik die schroef-racks vandaan om aan de zijkant te maken
2) als ik mn versterker dr in wil hangen moet ie aan de achterkant wel ondersteund worden (dat kreng is loodzwaar... alleen 4 schroefjes aan de voorkant kan nooit goed gaan wat dat betreft) Hoe doe ik dat? zit zelf te denken aan om de of 4U een plaat/latje oid te maken over de hele diepte ter ondersteuning... bij een volledig dichte metalen plaat ben ik bang dat ik de airflow wel heel erg om zeep help...dus latjes lijkt me logischer.... aangezien ik em wel wat op de toekomst wil voorbereiden voor uitbreiding van bv patch-panel voor UTP, EQ, andere computer/audio-meuk wil ik niet problemen gaan krijgen met koeling. Ik kan er dan wel een koeler aan de achterkant op bouwen, maar liever niet ivm geluid (t staat in de woonkamer)

iRacing Profiel

• Xiphalon
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-02 22:26
je kan o.a. bij www.licht-geluid.nl de rails bestellen waaraan je je 19" apparatuur kan ophangen. Ook hebben ze daar een stuk info op de site over het bouwen van Flightcases, kan je een hoop uithalen voor 19" dingen.

Versterkers hang ik meestal onderaan het rack zodanig dat de bodem plat op de bodem van het rack ligt.

• kroegtijger
darkmage schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 17:15:
je kan o.a. bij www.licht-geluid.nl de rails bestellen waaraan je je 19" apparatuur kan ophangen. Ook hebben ze daar een stuk info op de site over het bouwen van Flightcases, kan je een hoop uithalen voor 19" dingen.

Versterkers hang ik meestal onderaan het rack zodanig dat de bodem plat op de bodem van het rack ligt.
thanks, daar ga ik es effe shoppen :)
maar hoe doe je het dan als je meerdere versterkers erin hangt?
of als je naast versterkers nog andere zware dingen erin hangt zoals een server.... die dingen wil je niet te strak op elkaar proppen ivm warmte

iRacing Profiel

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Servers alleen kun je prima op elkaar proppen. Die zijn namelijk gemaakt om aan de voorkant koeling aan te zuigen en die aan de achterkant weer weg te blazen. Mits je tenminste een echte server hebt en geen zelfbouw ding, daar moet je 't zelf bij regelen.

En hoe je dat dan weer doet met verstekers, die weer totaal anders zijn in dat opzicht.. Maar als je een U er tussen laat kom je meestal een heel eind.

[ Voor 25% gewijzigd door CyBeR op 11-08-2005 18:20 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Pagina: 1