545GB aan data moven

Pagina: 1
Acties:

• nmf
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-10-2025
Op een cluster hebben we iets meer dan 500 GB aan data, de cluster begint laangzaam te worden...bovendien hij is niet volgens de MS richtlijn ingericht; kortom we gaan de cluster opnieuw bouwen maar we moeten de data ergens (op een adhoc server) parkeren. Hoe kunnen we de data moven zonder verlies van ntfs rechten (op de cluster staan de home directories van 1400 users plus groepen)? Ik dacht aan een backup/restore scenario maar dan is de downtime te lang - backup is bijna 6 uur lang dan een keer data restore naar een nieuwe adhoc server 10-12 uur. Stel dat de cluster is klaar dan ben je weer minimaal 16 uur bezig om de data eerst te backupen van de adhoc server en dan te restoren op de cluster!!!
Heeft iemand enige ervaring hiermee?

• mbrouwer
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 14:04
Wij zijn ook een paar keer met dit soort datamoves bezig geweest. Wat we hier doen is eerst backuppen, dan restoren en dan buiten het servicewindow eerst met een RoboCopy syncen en vervolgens de userproperties etc aanpassen. Dat is volgens mij de meest kleine downtime.

"And As A Finishing Touch... God Created The Dutch"

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:19

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

Met robocopy kun je ook de gebruikersrechten behouden. Weet even niet welke switch het is, maar we hebben het onlangs wel gebruikt voor een vergelijkbare situatie.

Hier kon uw advertentie staan

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 19:06

Boss

+1 Overgewaardeerd

Je kan misschien tijdelijk (voor een week/weekend) ergens een server huren? Ik heb zelf het e.e.a. bij KenderThijssen gehuurd in het verleden, en is op zich allemaal prima spul. Maar dan moet daar wel budget voor zijn natuurlijk...

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-03 01:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

nmf schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 16:29:
cluster is klaar dan ben je weer minimaal 16 uur bezig om de data eerst te backupen van de adhoc server en dan te restoren op de cluster!!!
een weekend is meer dan 48 uur. Ik zie het probleem niet. En de paar gebruikers die in het weekend moeten werken kun je toch naderhand nog een keer overzetten? (in overleg?)

Maar moet je niet serious over je backup nadenken. Als je een keer een goede crash hebt (virus dat data wist, of manager die panieked) dan ben je hardware weer terug hebt nog 1 werkdag bezig om alles weer terug te zetten. Lijkt me genoeg reden om ergens een 2e stuk hardware te hebben waar je op terug kunt vallen, waar je nu mooi op terug kunt vallen. (PC + 3x 250 Gb harde schijven kost toch niet meer als een weekend overwerken?)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.